Страница 1 от 2

Мнения за COROLA XELLENCE

Публикувано на: 27 Юли 2006 12:07
от otkata
Здравейте решил съм да купувам COROLA XELLENCE. Има ли хечбек дизелов вариант при този модел. Каква е разликата при трансмисията между МТ и ММТ не ми е ясно. Споделете впечатления от какво сте доволни, от какво не, какъв е разходът на гориво и т.н.
10х

Публикувано на: 27 Юли 2006 12:46
от otkata
Пропуснах да уточня, че става въпрос за 1,4 Д4Д мотор

Публикувано на: 27 Юли 2006 13:18
от Scott
otkata написа:Пропуснах да уточня, че става въпрос за 1,4 Д4Д мотор
Не мога да ти отговоря на въпроса дали има 'хечбек дизелов вариант при модел COROLA XELLENCE', защото в UK, където живея няма такъв модел (XELLENCE). Мога да те посъветвам за двигателя и скоростната кутия обаче - двигателя е слабичък за това купе, но е по-икономичен от 2-литровия. Ако търсиш пенсионерско икономично каране, това е твоя избор. ММТ (Multi-mode Manual transmission) скоростната кутия е много 'бавна', защото самото превключване се извършва от комплект електродвигатели. Разликата между ММТ и МТ е, че първата няма педал за управление на съединителя и има няколко режима - автоматичен спортен, автоматичен нормален и ръчен, с последователно превключване на скоростите (sequential).

Публикувано на: 27 Юли 2006 17:24
от otkata
тоест за ММТ означава ли, че е по-тромаво отколкото обикновените автоматични скоростни кутии или е като тях. 1,4 и мен малко ме притеснява на това купе как ще е , но се успокоявам, че все пак е 90 коня все пак ама не знам...

Публикувано на: 27 Юли 2006 17:53
от Scott
otkata написа:тоест за ММТ означава ли, че е по-тромаво отколкото обикновените автоматични скоростни кутии или е като тях. 1,4 и мен малко ме притеснява на това купе как ще е , но се успокоявам, че все пак е 90 коня все пак ама не знам...
Ами според мен е по-тромава, защото всъщност има всичко като ръчна, но се управлява от електро-двигатели и работи само на последователно превключване. Има 'спортен' режим, но не мисля, че при него превключването става по-бързо, просто при по-високи обороти. Ако сравниш времето за 0-100км/ч има разлика от 1 секунда. Иначе съединителя се износва много по-бавно, защото превключването се извършва прецизно.
А за двигателя - ами това е агрегата от Ярис, присаден на Корола, дето е със 150 кг по-тежка.
П.П. Сетих се още нещо, което може да ти е от полза. Преди време имаше голям шум в UK около проблеми с ММТ на Корола Версо. Говореше се за safety recall, но не знам докъде я докараха. Може би е по-добре да потърсиш повече информация.

Публикувано на: 27 Юли 2006 17:56
от slowtraveler
Не знам как е на тойотата системата, но карах опел с подобна система - ако не караш много спортно е много удобна.
Само дето не можеш да я тормозиш в странни режими.
Корса около 90к.с. превключих на ръчен режим и от там на 4 скорост с около 40км/ч. Исках да пробвам как тегли от ниски обороти, обаче уви - в момента в който настъпих газта колата слезе две скорости надолу и избръмча на горе по баира като изреждаше скоростите до ограничителя (6500об/м).
С една дума - ръчния режим е само предлагаш на колата какво да направи, но тя проверява дали режима е нормален (не можеш с 160 да смъкнеш до 1-ва - въобще не се опитва да смени предавката).
В инструкцията пишеше kick-down се смята за авариен режим при който шофьора се е паникьосал и иска мощност на MAX....
Но при нормално каране сменяше скорости точно тогава, когато и аз бих ги сменил (момента много зависи от натоварването на двигателя)...

Публикувано на: 27 Юли 2006 18:38
от ugabuga
ba si tupite koli, shte mi kazvat te kvo da pravia?! wtf.
triabva ti da kazvash na kolata kvo da pravi a ne obratnoto! wacko.gif wacko.gif

Публикувано на: 27 Юли 2006 20:08
от jamie
ugabuga, easy drivin' mate, american way :whistle: biggrin.gif tongue.gif

Публикувано на: 27 Юли 2006 20:43
от LEXUS
Znachi kolega,karah Corolla 1.4 D-4D na test-drive predi vreme i opredeleno e po-tromava ot benzinovite,ima turbo-dupka i ne se razvarta poveche ot 3800-4000 ob./min.,t.e moje i da moje ,no ne varvi ot 3500 ob./min. nagore,tipichen dizel,inache moderen dvigatel,aluminiev,lek,ima vart.moment predostatachen za kupeto,no dinamikata ne e varha i opredeleno e za po-spokoini shofiori,inache e strashno ikonomichen toia dizel i na magistralata pravi 180 km/h..MM-T ne ti ia preporachvam zashtoto s neia kolata stava oshte po-tromava,otzivite sa,che bavno prevkliuchva predavkite.Shtom 1.4D-4D s mehanichni skorosti mi se vidia tromava,/kolkoto i da me ubejdavaha ot Toyota,che bil mnogo pargav 1.4D-4D/,predstaviam si tazi s MM-T sleep.gif .Ako celish ikonomiata vzimai 1.4D-4D,inache benzinovite sa za poveche emocii,a i ne harchat poveche ot 8-9l./100km. gradsko! rolleyes.gif Sega kato hodia do moreto shte dokladvam kolko razhod mi e dala 1.4VVT-I! cool.gif

Публикувано на: 27 Юли 2006 20:49
от ALTEZZA
tezi MMT gi biaha slojili na tukashnata MR2. dumite na edin ot uchitelite v Toyota biaha 'nai glupavoto neshto koeto Toyota niakoga sa izmislili'. mnogo me samniava che podobna transmisia niakoga shte bade otnovo instalirana na USA model.

Публикувано на: 27 Юли 2006 21:46
от slowtraveler
Възможно на тойота наистина да е много тромава.....
Явно им куца електроника/електротехниката mad.gif
Много неприятно ме изненада трип компютъра на тойота в сравнение с опела - изключително неточен и със странни показания.
Иска ми колата да е била загасена, след това запалена но без да мърда от място - само тогава ми дава да нулирам за остатъчния пробег....
И дори тогава ми дава грешка от порядъка на 100-200км.
При някое от нулиранията ми дава остатък 0км при условие, че имам над 1/4 бензин, в друг при пълен резервоар ми дава остатък 300км. Като ги измина тея 300км ми показва остатък 0км, които след нулиране стават остатък 400км?!?!?!
На опела беше изключително точен, адаптивен и не-капризен - нулираш когато си искаш, но по принцип нямаше никаква нужда от нулиране, защото се адаптираше към стила на каране и като се спуснеш 1км по инерция веднага коригираше остатъка с 1-2км и т.н....
Явно японците не са се постарали с електрониката/логиката...
Тъй-като ММТ се командва от електрониката може да не са го доизмислили
На БМВ М5/6 системата е пак същата (електрозадвижване) ама сменя скоростите за 65ms.........

Публикувано на: 27 Юли 2006 22:54
от ALTEZZA
slowtraveler написа: На БМВ М5/6 системата е пак същата (електрозадвижване) ама сменя скоростите за 65ms.........
te mislia che polzvat savsem drug tim trasmisia, no ne sam siguren kakva tochno.

Публикувано на: 27 Юли 2006 23:26
от Scott
SMG(Sequential Manual Gearbox) на BMW e електро-хидравлична и затова превключването е много бързо.
http://www.bmw.co.uk/apm/M3_Techguide.pdf

Публикувано на: 27 Юли 2006 23:31
от slowtraveler
Четох сравнение м/у трансмисиите на М5 и 'безпрекъсваемата' на Мерцедес - тази, която има два съединителя не прекъсва въртящия момент при превключване....
При БМВ отделя съединителя (въртящия момент става 0), но много по-бързо възстановява въртящия момент до оптимума за следващата скорост, докато при Мерцедес момента спада доста (при приплъзването на двата съединителя) и процеса беше доста по-дълъг....
Тъй-като по обясненията ставаше ясно, че при БМВ кутията реално повтаря действията на мех.кутия (съединител, превключване на скорост, зацепване на съединителя) затова предполагам, че системата е същата...

P.S. Прав си Scott - тъкмо това издирих - хидравлика е изпълнителната част ....

Публикувано на: 31 Юли 2006 18:14
от ggl
1.4 д-4д е доста приятен двигател
190 нМ в доста широк диапазон на обороти
и доста приятен разход
можеш да ги погледнеш тия неща на сайта им

освен това правих и тест на хечбек с този двигател
с авт. климатик (вероятно екселенс)
и мога да кажа само хубави неща
много е тих, всъщност адски тих
с пуснат климатик на макс -> колата остава пъргава, забелязва се слабо
развърта доста добре макар че не виждам смисъл този двигател да се вкарва във високи обороти
разхода отсечка тойота - 4ти км - тойото около 7л показа компа
но както се сещате това беше тест и карах като на тест всъщност като бензин почти през цялото време в обороти...

като цяло двигателчето е чудесно, не мога да дам информация за издържливост и евентуални проблеми...