Страница 1 от 2
Съскане в блока на ABS на РАВ 4 Д4Д
Публикувано на: 05 Апр 2011 20:23
от Daria
Здравейте колеги, искам да попитам отново нещо, нормално ли е като натисна педала на спирачката отпред при блока на ABS да се чува съскане все едно изпуска въздух под налягане. Чухме го докато Обезвъздушавахме системата след смяна на спирачната помпа (около 1 час от 4-те колела), Както обикновенно се правело, но не знам дали и самата помпа като е нова не трябва да се обезвъздуши също.
Първоначалните симптоми довели до смяната на спирачната помпа и откриване на проблема с ABS бяха:
1. Като натисна спирачката първоначално педала потъваше плавно и след напомпване няколко пъти се втърдяваше и като го задържа леко натиснат потъваше плавно.
2. Няма теч на спирачна течност.
3. Не светят лампи по таблото.
4. Спирачна течност сменяна - миналата година и сега.
5. Накрая съскането в блока на АБС само при натискане на педала(не е постояно съскане, а просто изсъсква и го прави само при работещ двигател.
6. Спирачна помпа сменена с чисто нова.
ако някой се е сблъсквал с такова нещо

Публикувано на: 05 Апр 2011 20:25
от Daria
Няма течове на спирачна течност.
Публикувано на: 06 Апр 2011 20:35
от Daria
Публикувано на: 08 Апр 2011 11:00
от Daria
колеги,

Публикувано на: 08 Апр 2011 20:43
от gicho
Странно звучи, ама може ли малко доуточняващи въпроси:
- след обезвъздушаването изчезна ли плавното потъване и втвърдяването след напомпване - т.е. сега има ли го?
- има ли шанс това съскане да е от сервоусилвателя на спирачната помпа - като е сменена помпата, в комплект с усилвателя ли е сменена, възможно ли е съскането да е дошло след смяната на помпата?
- колата бензин или дизел е - на дизела има отделна вакуумна помпа да създава подналягане за усилвателя
Питам и пояснявам накъде бия - ако звука е от абс-а би трябвало да е по-"хидравличен" - бълбукане, кипене, тракане на електромагнити. Ако е по-"пневматичен", по-вероятно е да от вакуумната система на сервоусилвателя.
Ако обаче сте изолирали останалите механизми, и сте сигурни че е от блока на АБС, то значи би трябвало все още да имате проблема с потъването на педала и нуждата от припомпване.
Не разбрах каква е колата (сигурно е тойота) - системата за АБС-а има диагностика по подобие на двигателя - най-малкото сигнална лампа, а на по-новите и диагностика през сервизен конектор (или ОБД-то).
Каква е историята - колата е била ОК и сега е започнала проблемите, или така сте я купили? При даване на контакт светва ли оранжевата лампа на ABS-а? Правена ли е диагностика? Колата има ли ESP освен ABS-a?
Публикувано на: 09 Апр 2011 00:41
от Daria
Здасти, колата е РАВ 4 ДИЗЕЛ (д4д) 2003г. Плавното потъване остана. Като напомпам втърдява и плавно потъва педала. Само помпата е сменена без сервото. Днес забелязах , че при натискане на педала от основата му в купето се чува също много леко и кратко съскане като при абс-а (съскането може би прилича на пневматичен шум като от въздух под налягане). Съскането се появи преди смяната на помпата. Смених я именно заради пропадането на педала. Сега с новата е малко по добре като спиране. Когато е изгасена и напомпам, педала се втърдява и не потъва даже не мога да го натисна. При контакт всички лампи светят нормално по таблото и като запали си угасват нормално. Проблема се появи от около месец и няма ESP. диагностика специално на ABS не е правена. Не е светила лампа. А съскането се чува само при по-рязко натискане на педала и при изгасен и при запален двигател.
Благодаря и извинявай ако съм пропуснал нещо, но технически не съм особенно компетентен.
Публикувано на: 09 Апр 2011 10:10
от TATI
Ако питаш мен, дал си си парите на вятъра. Моя авенсис е така от нов. Педала стига почти до долу, но не му пречи да спира както трябва. Съскането го имам и аз, но е въздуха от сервото, а не от абс-а. Като напомпиш бързичко при запален двигател сигурно ти светва лампата за ръчната, защото свършва въздуха в сервото и след сек изгасва. При изгасен двигател е нормално след 5-6 напомпвания педала да стане твърд, тъй като въздуха от сервото свършва. То и за това се казва серво усилвател. Просто си карай колата ако спира нормално и не търси под вола теле.
Публикувано на: 09 Апр 2011 10:36
от slowtraveler
При дизелите сервоусилвателя има отделна вакуум-помпа...
Да не би съскането да ти е от сервоусилвателя или нещо по системата вакуумпомпа - сервоусилвател?
По принцип е нормално да има известно просъскване (все пак работата се върши от движещия се въздух , който шуми) , но не би трябвало да е осезаемо..
Публикувано на: 09 Апр 2011 11:18
от jim_beam
това го има в сервизния план:
'...Vacuum pump for brake booster (Diesel
engines only)
Luk-AT or Pierburg Replace every 195.000 km (121.000 miles) or 120 months
Others Inspect every 195.000 km (121.000 miles) or 120 months
...'
май тази вакуумна помпа си е отишла!

Публикувано на: 09 Апр 2011 16:36
от Daria
Да като натисна 3-4 пъти педала по - рязко светва лампата на спирачната течност. Значи лекото изсъскване на педала е от сервото и е нормално, плавното потъване донякъде също. Благодаря за отговорите, сега остана проблема с ABS т.е., съскането в блока при натискане на педала.
Колега джим бийм, да те питам за тази вакуум помпа:
1. каде се намира?
2. скъпа ли е нова?
Между другото сега се прибрах с колата и педала беше малко по- твърд и колата вървеше много добре. Имам предвид че по - някакъв начин се отразява върху вървенето на автомобила този проблем. Преди около 2 месеца ми светваше чека на двигателя за проблем, който беше отстранен по вакуумите, а сега от месец нищо не свети. Та въпроса ми е следният към всички: Възможно ли е , ако е тази вакуум помпа да оказва негативно влияние върху всички вакууми на двигателя и отам да се появява тази разлика във вървенето на автомобила( като напомпя педала на сфетофар и тръгна колата тръгва много леко и хубаво и след това като пипна леко спирачката по време на движение все едно нещо я задържа)
Публикувано на: 11 Апр 2011 19:46
от Daria
Публикувано на: 11 Апр 2011 22:03
от gicho
На дизел - не, не може да влияе на нищо друго освен на спирачките.
Има известни (не редки) случаи на дефектиране на тия помпи, например при фокусите и волво (ама май с фордовски дизел). Например доста оплаквания от "желязно твърд" спирачен педал без грам предупреждение, без грешки или каквото и да било, и то на V50 още в първите месеци от живота му...
Както и да е, по-странното е какви вакуми са ти ремонтирали преди месеци? Като се замисля, освен по спирачния усилвател няма другаде какво да се нарече "вакуум" на тоя мотор? Може би имаш предвид по всмукателната система? Преди тоя ремонт имало ли го е проблема със съскането? Да не става въпрос за страничен ефект от намесата на "майсторите"?
По-скоро при теб има пропуск в системата, отнякъде влиза въздух и изчезва вакуума за сервото.
Публикувано на: 11 Апр 2011 23:39
от Scott
gicho написа:На дизел - не, не може да влияе на нищо друго освен на спирачките...
Напротив, точно на дизел тази вакуумна помпа играе много важна роля в управлението на вакуумните вентили, контролиращи EGR-а, турбото и др клапани.
Daria, потърси предишните постове, там ти бях дал диаграми на вакуумите и сам си отговори на въпроса дали повредена вакуумна помпа влияе на работата на двигателя
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?p ... 81e14e1a00
Публикувано на: 12 Апр 2011 00:39
от slowtraveler
Съгласен съм със Scott... Вакуумните системи са широко разпространени за командване на изпълнителни механизми в ДВГ...
Дори и при старите карбураторни двигатели имаше вакуум коректор на предварението, така-че е напълно възможно да е използван вакуума за управление на турбото (на дизеловото БМВ имаше със сигурност вакуумни маркучета към турбото).....
Публикувано на: 12 Апр 2011 00:57
от Daria
Благодаря колеги, но бих искал ако е възможно разбира се да я докарам някъде при някой от вас, хем да пием по бира, хем някой , които по-вече разбира от ДВГ да я види и да каже мнение.
това е моят телефон:0886 580 290
Отново благодаря