Страница 1 от 3
Ша са побъркам! Не! Ша са претрепа!
Публикувано на: 25 Юли 2006 21:24
от El Camino
Абе хубаво де, секи път го има тоя проблем, ама колко време продължава?
Взех нови гуми на бабата Карина - тойо проксита некви със един сантиметър грайфер (БАСИ!). И на магистралата се сетих, че мога да я надуя и дадох газ... ама към 190 така почна да се носи, че щях да се насера! Спрях веднага и притегнах гайките и пак я опитах. Ми усещането е гадно - носи се, клати се:(((.
Набира трудно, спира трудно. Напомпени са на 2.7.
Кога ша и мине?

Публикувано на: 25 Юли 2006 22:12
от punkara
na 2.7

!!! Vednaga gi spadni na 2.2!!!

i pak opitai

Публикувано на: 25 Юли 2006 22:33
от El Camino
punkara написа:na 2.7

!!! Vednaga gi spadni na 2.2!!!

i pak opitai

Zategnah gaikite oshte i napompah na 3.1. Utre sha q wida i sha pisha!
Btw. beha na 2.0. Prowerqwaite gaiki i pompene sled wulkanizatora

.
Публикувано на: 25 Юли 2006 22:41
от b_d
El Camino написа:punkara написа:na 2.7

!!! Vednaga gi spadni na 2.2!!!

i pak opitai

Zategnah gaikite oshte i napompah na 3.1. Utre sha q wida i sha pisha!
Btw. beha na 2.0. Prowerqwaite gaiki i pompene sled wulkanizatora

.
Според мен си търсиш белята с 3.1!
1.9 до 2.2 за тойота. На 124-ката като е с 600кг багаж и дават 2.6 отзад, 2.2 отпред. Иначе 2.2 навсякъде - а определено тежи повече.
Публикувано на: 25 Юли 2006 22:46
от El Camino
Na Carinata i dawat po knijka 3.0 ako bili 4rima w kolata. Ne e protiwopokazno, a kakto kazah pri wisoka skorost kolata se useshta gumena kato e taka meka i towa mi e po opasno. Neka da gori po malko i da e po stabilna (DANO), utre sha pisha kak e.
Публикувано на: 25 Юли 2006 22:48
от slowtraveler
При мен празна са х2.4, а май максимално натоварена бяха към 2.6х3.2атм..
При някои гуми може никога да не се оправи
От Мишлен минах на Goodyear и първоначалното усещане беше точно такова, защото втората беше с много по-мек борд и като цяло си беше по-мека гумата, въпреки че и двете бяха летни с един и същ товарен и скоростен индекс.
Ако са с 1см грайфер сигурно скоростния им индекс е по-нисък или не е чисто лятна?
Публикувано на: 25 Юли 2006 23:04
от El Camino
Mи грайфера може да не е сантиметър ... може да е 7-8мм, демек стандартно, ама мен много ме стряска. Скоростния индекс е V, демек до 240 и са си летни ... ама май наистина са меки.
Публикувано на: 25 Юли 2006 23:16
от slowtraveler
Ами на времето даваха че гумите се 'разработват' около 200-300км.
Така че ако за това разстояние не се оправят (да им се смъкне повърхностния слой) то тогава гумата явно си е такава и трябва да смениш малко стила на каране (не е задължително да намаляваш скоростта) biggrin.gif
При мен особено със зимните Goodyear съм като на ластик - малко преди завоя завърташ волана - нищо... после колата тръгва, ама имаш чувството че поднася, защото започва да отваря завоя докато стигне до един момент, от който нататъка не мръдва до много сериозно натоварване...
От зимните гуми като минавам на летни първите 2-3 км карам като пиян - на зиг-заг, точно защото на зимните съм като на ластик и прекомпенсирам с волана...
Ама се свиква...
Публикувано на: 25 Юли 2006 23:27
от El Camino
slowtraveler написа:Ами на времето даваха че гумите се 'разработват' около 200-300км....
Ще пиша biggrin.gif

Публикувано на: 26 Юли 2006 08:56
от cj
El Camino, за какъв размер гуми става въпрос?
Първо, колегата slowtraveler е прав, че през първите 200-300 км гумите не са най-ефикасни. Имат някъв мазничък повърхностен слой, който трябва да падне и леко да се "шлайфне към пътя". Освен това през този период гумите се напасват и към джантите.
Сега, конкретно относно твоя проблем имам едно предположение - купил си си спортни гуми, но със сравнително висок профил. Не е от налягането в гумите. Спортните смеси обикновено са по-меки. С други думи на висока скорост колата леко се люлее и бави реакция, а на по-остри завои ти се гъне борда. Това не означава, че нямаш никакъв грип - по-скоро има едно подлъгващо чувство, че колата губи сцепление когато почне да обръща канта.
Фордът ми е стандартно с гуми 195/60/15 - не бих го нарекъл спортен размер, но в стремежа си да си осигуря гуми с по-добро сцепление съм попадал точно на горе-описания случай. Моделът беше Dunlop Sport SP01. Из целия нет ги хвалят, а аз останах недоволен. Оказа се, че при нисък профил и по-широка джанта впечатленията са съвсем различни. Отне ми време да свикна да продължавам да давам (умерено) газ след като предните гуми започнат да подвиват канта на по-остри завои. Това разбира се не е естествената работа на гумата, или поне не по предписание на дизайнера й

Затова, ако не се чувставаш сигурен, не го прави. В крайна сметка грипът ти е намален - въпросът е да уцелиш новите параметри.
ПС: сега ако кажеш, че караш със 225/35/18 и ще разбиеш всичките ми представи!

biggrin.gif
Публикувано на: 26 Юли 2006 09:16
от slowtraveler
CJ - точно това имах в предвид, ама съм слаб в обясненията

Публикувано на: 26 Юли 2006 20:23
от El Camino
Ами аз току що навъртях 200тата км с тия гуми, но чувството не е изчезнало. Ще се опитам да го опиша по долу. Което изчезна обаче, като напомпих гумите е мудността (очавадна) и спирането се подобри.
Много съм сигурен, че и разхода се е подобрил също.
Значи ся кат се връщах (30км магистрала + 30 градско) си мислех дали наистина не е мислена да е така гумата от производителя. Усещането е точно кат да караш на разтопен асфалт..или на разтопени гуми. Въртиш волана на 5 градуса - НИЩО. Странно е, щото с предишните гуми си завиваше колата. Въртиш обратно на 10 и се усеща едно засукване, завъртане - все едно си на каучух и се увиваш... и колата прави завоя. Ама реакцията като цяло е около секунда, на което трябва да му свикна. Някъде два метра преди завоя при скорост 50км в час трябва да свия рязко и ТЪПОТО е, че изхвърля гъза рязко. Контрол не може да има, щото то се акумулира завъртането и в един момент е вече доста.
Гумите са 185/65/14 със скоростен индекс 240км/час. Тва е предписано от тойота с тва карам. Ако сложа други (по нископрофилни) няма да ми важи застраховката, па ако ме спрат направо ме спират. Уж много четох за Тойо Проксис - тва не им е топ версията, явно, ама добри отзиви даваха. Не знам какво да мисля. Не е нормално гуми със скоростен индекс до 240 да правят такива мизерии. Колата се усуква и влиза в резонанс, като се опиташ да я върнеш в пътя...
Както и да е де, ще карам и ще пиша какво е станало - ама да мине малко време.
Засекох и разхода за пръв път на всекидневно. Значи двигател 2.0 133 коня, 183НМ, купе според мен 1200.
На 650км 80% аутобан + 20 градско/селко (аутобан средна скорост 140 85%, 10% задръствания + 5% над скорост средна 180) дава разход 7,33 литра 95 на 100км.
В евро това прави 10,01 евро на 100км или по 10 цента на километър при цена на бензина в момента 1,36 евро.
Публикувано на: 26 Юли 2006 20:50
от slowtraveler
въобще не се учудвай - точно така се държат по-еластичните гуми.
Точно това бях описал и моя предходен пост, а твоите гуми са и по-високи от моите (195/60 15'), съответно борда им ще се гъне още повече.
Съмнява ме, че спирането направо (не в завой, защото явно там имаш проблем) е по-неефективно от предходните гуми - меките обикновенно са по-добри.
Решението с пренапомпване не ти го препоръчвам - ще имаш неравномерно износване на самата гума (по средата ще се износва повече), а също доста повече ще натоварваш окачването (да гаси всички неравности, които обикновенно се поемат от самата гума).
Обаче провери още веднъж в тойота менюала дали не ти позволяват и други по-нископрофилни размери - например 195х60х15 ( при мен един от размерите е по-нископрофилен/широк - в препоръчаните размери е и 205/50 16').

П.С. обаче при по-широкопрофилната гума ще ти се качи разхода.....
Публикувано на: 26 Юли 2006 20:56
от El Camino
Точно както го описваш е. Аз не твърдя, че не е по добра на спиране - то се усеща как се надига задницата като спирам сега...
185/65/14 е предписанието в Германия. Аз нямам проблем да и сложа 16ки - точно пък и за тойота не ми дреме какво са предписали. Истината е, че преди 13 години другите гуми не са били разпространени. Тва се е продавало и това са и писали в документите. Ся ходи и сменяй размера (70 евро за новия талон и дрън дрън)
Проблема в цялта история е че дори на 5мм да мръдна в която и да е посока и гражданската не ми важи вече. А тва е сериозен риск.
Публикувано на: 26 Юли 2006 21:09
от slowtraveler
Според мен едва ли караш толкова екстремно, че ежедневно да я вкарваш в такъв режим. Пък и дори да я караш така ще видиш, че въпреки първоначалната мудност, след 'опъването на ластика' (здраво натоварване на гумата) гумата стига до едно положение, след което не мърда.
С забавянето на реакцията се свиква - наистина се променя стила на каране. Предполагам след една седмица въобще няма да ти прави впечатление.
Точно заради тази точност на водене бях възхитен от Мишлен (Опела астра G през 1999 заводски беше с ХН1 или нещо подобно). Гумата по принцип беше с много малък грайфер, но издържа 80х.км. и така я продадох - сигурно момчето ще навърти с тях още 10-15х.км. До марката има още около 1-1.5мм, но вече си е стара гума де...
Явно самата гума беше по-твърда, защото в завой се водеше като по конец, а не еластично както с GoodYear Excellence пък камо-ли зимния ултрагрип 6 (беше същия размер 195х60х15').