CJ's AE86 project
Публикувано на: 25 Юли 2006 15:12
Може би е крайно време и аз да пусна своя тема относно моят ае86 проект. Като въведение мога да кажа, че притежавам колата от около 3-4 години. Доста търсене и обикаляне из България падна докато се сдобия с въпросния автомобил. Ето как изглеждаше когато я купих:


Първият тунинг, който сполетя новата ми придобивка, бе свалянето на въпросното “cosworth” крило. Стъпка №2 бе подмяна на ламаринените имитации на габарити с истински. Последва “refresh” на купето и двигателя. Ето резултатите (снимките са от преди около 2-3 години):



В общи линии на тези снимки колата имаше най-приличен вид от както е моя собственост. След извършените освежителни ремонти минах в режим “car abuse” …или казано по-меко - реших, че е време да се поопознаем повечко с королката.
Преди “нашето запознанство” никога не бях карал агресивно автомобил със задно предаване. Ето защо опознавателният период (който, между другото още не е приключил) ми бе много интересен. Тук мога да споделя още доста впечатления, но мисля да оставя това за реалните ни бъдещи срещи.
Затова минавам директно на проекта. Ето какво включва той към момента:
BRAKES:
Front cross drilled & slotted rotors (italy custom made)
Rear cross drilled & slotted rotors (italy custom made)
Front brake pads: Mintex C-tech
Rear brake pads: Mintex C-tech



SUSPENSION:
Амортисьори: Tokico HTS102 – предни и задни
Предно койл-овър окачване (40мм скъсяване на кожуха): Paradise Racing coil over kit
Front Upper Hat System (bg custom made)
40mm Roll Center Adjusters
21mm tube inserts
Предни пружини: Paradise Racing 400 lbs/inch
Задни пружини: Swift 6.0 kg/mm
Регулируема задна напречна щанга (bg custom made)
Подменени тампони на задните щанги (bg custom made)
Tein Adjustable Camber Plates








DRIVETRAIN:
KAAZ 2-way LSD
Пълен комплект нови задни лагери "Koyo" – пиньон, корона, полуоска – вътрешни и външни
Модифициран скоростен лост с къс ход (bg custom made)




А ето какво планувам на следващ етап:
ENGINE: (status: в килера)
Минимално “челосване” на глава и блок
Multilayer Steel Headgasket: Cometic
9 mm rod bolt kit: ARP
Crower Stage 3 camshafts
Toda Racing valve springs
T3 Adjustable cam gears
4-1 header (bg custom made)
Adjustable fuel pressure regulator
295cc injectors
Intake Adapter (custom made)
Individual Throttle Bodies (Webber carbs)
Megasquirt unit
Underbucket shims (ще се поръчат след отваряне и замерване)
Подмяна на каквото още се наложи след отваряне и инспекция на двигателя)










Както се вижда, на този етап не планувам нищо повече от атмосферен сетъп (Natural Aspirated). Нямам намерения да правя "супер-дупер" рейсинг монстер. Напротив - по-скоро количка за "фън драйвинг"!
Първият тунинг, който сполетя новата ми придобивка, бе свалянето на въпросното “cosworth” крило. Стъпка №2 бе подмяна на ламаринените имитации на габарити с истински. Последва “refresh” на купето и двигателя. Ето резултатите (снимките са от преди около 2-3 години):
В общи линии на тези снимки колата имаше най-приличен вид от както е моя собственост. След извършените освежителни ремонти минах в режим “car abuse” …или казано по-меко - реших, че е време да се поопознаем повечко с королката.

Преди “нашето запознанство” никога не бях карал агресивно автомобил със задно предаване. Ето защо опознавателният период (който, между другото още не е приключил) ми бе много интересен. Тук мога да споделя още доста впечатления, но мисля да оставя това за реалните ни бъдещи срещи.

Затова минавам директно на проекта. Ето какво включва той към момента:
BRAKES:
Front cross drilled & slotted rotors (italy custom made)
Rear cross drilled & slotted rotors (italy custom made)
Front brake pads: Mintex C-tech
Rear brake pads: Mintex C-tech
SUSPENSION:
Амортисьори: Tokico HTS102 – предни и задни
Предно койл-овър окачване (40мм скъсяване на кожуха): Paradise Racing coil over kit
Front Upper Hat System (bg custom made)
40mm Roll Center Adjusters
21mm tube inserts
Предни пружини: Paradise Racing 400 lbs/inch
Задни пружини: Swift 6.0 kg/mm
Регулируема задна напречна щанга (bg custom made)
Подменени тампони на задните щанги (bg custom made)
Tein Adjustable Camber Plates
DRIVETRAIN:
KAAZ 2-way LSD
Пълен комплект нови задни лагери "Koyo" – пиньон, корона, полуоска – вътрешни и външни
Модифициран скоростен лост с къс ход (bg custom made)
А ето какво планувам на следващ етап:
ENGINE: (status: в килера)
Минимално “челосване” на глава и блок
Multilayer Steel Headgasket: Cometic
9 mm rod bolt kit: ARP
Crower Stage 3 camshafts
Toda Racing valve springs
T3 Adjustable cam gears
4-1 header (bg custom made)
Adjustable fuel pressure regulator
295cc injectors
Intake Adapter (custom made)
Individual Throttle Bodies (Webber carbs)
Megasquirt unit
Underbucket shims (ще се поръчат след отваряне и замерване)
Подмяна на каквото още се наложи след отваряне и инспекция на двигателя)
Както се вижда, на този етап не планувам нищо повече от атмосферен сетъп (Natural Aspirated). Нямам намерения да правя "супер-дупер" рейсинг монстер. Напротив - по-скоро количка за "фън драйвинг"!