Страница 1 от 5
Какъв (е)Бензин зареждате?
Публикувано на: 24 Мар 2011 11:00
от Mustey
Каде, какъв?
Има ли значение дали е от по-скъпия?
Публикувано на: 24 Мар 2011 11:29
от digitalpr
Лукоил или Petrol, OMV ако се налага, Shell никога.
Публикувано на: 24 Мар 2011 11:37
от Владислав
Честно казано аз не намирам особена разлика в поведението и разхода на моята кола от различните видове бензин.Но може и да е чисто субективно мое мнение.Един съвет-пази си касовите бележки за всяко зареждане,докато резервоара се изчерпи.По книга горивото трябва да е с октаново число минимум 95 и задължително да е безоловен (не че ще намериш вече някъде с олово...).Иначе за вериги бензиностаннции много се е писало-всеки си има някакви предпочитания.Освен това има разлика и между различните обекти от една и съща верига.
Публикувано на: 24 Мар 2011 12:31
от Mihalcho1
От няколко години зареждам само на
Shell. Нямам оплаквания.
По принцип си зареждам
95, но понякога слагам
V-Power има разлика в динамиката на колата, в разхода не толкова. Сега съм с
98 от друга бензиностанция, неизвестна... определено разхода ми е поне с
20% по-малък. Мисля следващия път да зареда
100 октана и да вида дали въобще ще го гори

Публикувано на: 24 Мар 2011 14:15
от alexandargv
Аз пък зареждам само на Shell от 4 години и нямам никакви проблеми, а баща ми от 10 год. и също няма никакви оплаквания. Служебния Hilux го зареждаха с дизел от Петрол и тракаше като багер, пушеше много. Започнаха и него да го зареждат в Shell и сега си работи като чист японски дизел. Може да сме късметлии или някой друг да е кърък, но имам достатъчно доказателства пред себе си, че на тези бензиностанции нищо им няма. И за да отговоря на въпроса, за мен по-добрия избор е Shell.
Публикувано на: 24 Мар 2011 14:41
от KiLLeR
alexandargv написа: И за да отговоря на въпроса, за мен по-добрия избор е Shell.
Като заредят Джипа на Шел(два различни са пробвани) с по-евтината нафта и Започва да пуши, разхода скача, върви по-малко....

явно си нацелил
Чел съм, че VVTI двигателя е направен така, че почти няма разлика от това дали караш на 95 или 98, или 100октана, но в България специално има и то огромна biggrin.gif
Специално аз бих препоръчал ОМВ премиум горивата не съм чул оплакване(като изключим конкретни търговски обекти)

но дали си заслужава по-скъпата им цена сам си преценяш

Публикувано на: 24 Мар 2011 19:00
от Uncle Dido
Публикувано на: 24 Мар 2011 19:35
от Mustey
Мерси за линка. Потърсих ама думата бензин толкова много се повтаря че не успях на намеря баш темата.
Мисля да разглезя Камико с карерата на ОМВ.
Иначе, в Шел никога няма повече да зареждам. Един път ми сложиха дизел в РАВ4ката (не знам как!) и... както и да е... тъпанари...
Публикувано на: 24 Мар 2011 19:45
от Vokil
Аз пък с "невероятната" карера дето е около 70-75 реални октана едва не си приключих двигателя! Добре че бях сипал само 10л. 3000 оборота и започват да се трошат орехите под капака.
Публикувано на: 24 Мар 2011 20:52
от zi_zi_top
Практически съвети от "старо" и "патило"!
Не зареждайте от бензиностанции на магистрали и други високооборотни места, на които обикновенно няма постоянни клиенти.
Не зареждайте от бензиностанция, на която видите цистерна в момента на доставяне на гориво.
Не зареждайте от бензиностанции, които са "no name" и предлагат горива на по-ниски цени (макар, че е доста привлекателна идеята).
Ако спазвате тези правила ще намалите значително риска от зареждане на лошо гориво.

Публикувано на: 24 Мар 2011 21:16
от Raya
Vokil написа:карера дето е около 70-75 реални октана .
Какво зареждаш, за да ги докараш до 95? Аз мисля, че никоя бензиностанция не отговаря на октановото числото, което продава. Все си мисля, че 100 реално са 95.
Публикувано на: 24 Мар 2011 21:23
от Ich0
При мойта Селика 1.8 разликата 95-98 като динамика е осезаема - особено в ниските обороти и се усеща най-вече извънградско при доускорение. За разхода нямам наблюдения, защото изгорих един резервоар 98 при много различни условия от нормалните, в които карам.
Публикувано на: 24 Мар 2011 21:25
от diesel_power
Карам дизел без турбо и когато заредя по пренуда на Лукоил ,защото ми е най-близо,веднага се усеща разлика .Дори на втора започва да тъпче още на 3000 оборота.Когато мога гледам да зареждам нафта на Шел,определено е по добре.
При турбо дизела тази разлика се усеща при по-висока скорост.
Публикувано на: 24 Мар 2011 22:15
от Petar
Досега само от ОМВ зареждам на една и съща бензиностанция и съм доволен рареждам от по-скъпия бензин 95 карера щото ми дава по-голяма икономия
Публикувано на: 25 Мар 2011 09:34
от Nixter
Няма как разлика от 18 ст между А95 и А98 да се избие с намаления разход на гориво! Ако целта ви е само икономия, зареждайте А95!
Проста сметка:
Цена А95 - 2,37лв./л.
Цена А98 - 2,55лв./л.
Колата ми сега харчи 7,2л на 100км. 100км пробег с А95 ми струват 7,2x2,37=17,06 лв
За да се вместя в същата сума, като карам на А98, ще трябва да ми гори 6,7л на 100км (17,06:2,55=6,7)
Няма как да докарам такъв нисък разход с нормално каране.