Страница 1 от 1
Въпрос за Ламбда Сонда
Публикувано на: 22 Мар 2011 14:02
от DirtySouth
Имам сонда от corolla 2008ма година 1.6 vtti с 4 кабела е предполагам на повечето toyoti са та така ... Кабелите са съответно Син , Черен , и 2 бели
Интересувам се кой за какво е ... 2та бели предполагам са за подгрева ,а другите 2 ? Кой е маса и кой дава сигнал към ЕКУ-то ?
Публикувано на: 22 Мар 2011 14:04
от CuMo
По принцип черното трябва да е маса.
Поне при компютрите е така.
Нямаш ли ел. схемата на колата?
Публикувано на: 22 Мар 2011 14:18
от Bass_Man
Публикувано на: 22 Мар 2011 14:25
от CuMo
Тогава моите думи по-горе да не се взимат под внимание ;)
Публикувано на: 22 Мар 2011 14:28
от DirtySouth
Мисля да ги свържа по тая схема
Същите цветове е и моята ламбда .... Подгрева няма + и - предполагам там няма значение как са кабелите ?
Публикувано на: 22 Мар 2011 14:29
от Bass_Man
За подгрва няма значение . Дори и да объркаш сигналите няма да стане нищо страшно .
Публикувано на: 22 Мар 2011 14:31
от DirtySouth
Ясно , а сега ако намериш и схемите за БМВ буксите как са ще черпя
Публикувано на: 22 Мар 2011 14:39
от Bass_Man
БМВ ползват Бош .
http://www.kick-fix.com/sensors/O2%20se ... lors1.html
http://www.ngksparkplugs.com/images/pdf ... -16-04.pdf
Ако се съмняваш нещо може преди да я свалиш да заголиш кабелчетата и да ги замериш с волтметър .
ПС : ако е с повече от чемтири кабела вече работата е друга !
Публикувано на: 22 Мар 2011 14:54
от DirtySouth
Ще я ползвам сондата за БМВ да оригиналната е BOSCH и от нея е буксата и тя е с 4 кабела 2 подгрев 1 сигнал и 1 маса , предполагам няма ядове като си преправя буксата да ползвам тази от toyotata (DENSO-то) А ми е интересно защо кабелите за подгрева нямат значение кой къде е ?
Също ме интересува и връзването на кабелите , знам че не се запояват защото дават повече съпротивление ? Ами само се оплитат един върху друг и се изолират , вярно ли е това или ?
Публикувано на: 22 Мар 2011 22:16
от Bass_Man
Нямат поляритет защото нагревателя представлява един прост проводник с по-голямо съпротивление и както и да го свържеш ефекта е винаги един и същ .
А кабелите можеш да си ги запояваш колкото си искаш .
Публикувано на: 23 Мар 2011 03:31
от Vesko
DirtySouth написа:
Също ме интересува и връзването на кабелите , знам че не се запояват защото дават повече съпротивление ? Ами само се оплитат един върху друг и се изолират , вярно ли е това или ?
От към съпротивление е вярно точно обратното

Публикувано на: 23 Мар 2011 09:46
от slowtraveler
Vesko написа:DirtySouth написа:
Също ме интересува и връзването на кабелите , знам че не се запояват защото дават повече съпротивление ? Ами само се оплитат един върху друг и се изолират , вярно ли е това или ?
От към съпротивление е вярно точно обратното

Веско е прав...
Но при автомобилите и други вибрационно натоварени изделия често се използва усукването на кабелите и хващането с клеми вместо запояване, защото много често кабела се чупи до спойката.
Самата спойка е по-твърда, а и температурно отвръща кабела около нея, от което мястото, което е било загрявано е по-меко/гъвкаво, докато частта по-надалеч от спойката остава по-твърда. Затова и мястото до спойката се огъва от вибрациите и настъпва умора на материала...
Публикувано на: 23 Мар 2011 17:33
от Bass_Man
По-скоро се кримпва защото всеки китаец може да вземе едни клещи и да щрака цял ден кабели . Хем по-бързо хем по-лесно с помоща му е чудесно !

Ако трябва да намериш един завод хора дето да могат да направят хиляди безгрешни спойки ехееееееееееееее......
Момента с вибрациите го има но той важи и за кримпнатия кабел все пак и там клемата е по-твърда от проводника .
Публикувано на: 23 Мар 2011 22:44
от Vokil
Има доста модели на BMW с така наречените титаниеви сонди дето не става да се заменят с универсални.Заменят се само с опелски пак титаниеви. ;)