Toyota Corolla Verso - Start Button проблем
Публикувано на: 21 Мар 2011 17:35
Здравейте,
Колата е Toyota Corolla Verso 2005 г. 1.8 VVTi.
Късите светлини не работеха, и на двата фара. Реших да сменя крушките набързо макар, че леко се зачудих как могат да изгорят и двете едновременно...
...Следващите няколко изречения съдържат описание на некадърен аматьорски начин за диагностика и отстраняване на елементарна повреда и за това не искам да бъдат предмет на коментари във форума, а просто да се приемат за лично развеселените...
1. Купих нови крушки защото все от някъде трябваше да се почне и ги смених.
2. Късите светлини продължаваха да не работят и в последствие разбрах че това е логично защото съм сменил крушките на дългите такива.
3. Докато все още не знаех, че не съм дори се докоснал до решаването на проблема прочетох в книжката на колата където пишеше: "Ако имате проблеми със светлините, проверете за изгорял предпазител..."
4. Ами да проверя. Ама знаете ли на колко места има предпазители тази кола. Аз лично отворих 4 гнезда с предпазители. Ужас! Свечеряваше се и трябваше бързо да отметна въпроса с бушоните. В книжката не пишеше къде е бушона за късите светлини а просто беше обяснено че на капака на гнездото пише кой за какво е. Прегледах легендите но повечето от съкращенията не ми говореха много.
Реших да оставя един приятел при колата да вади и слага един по един бушоните и да ги гледа дали са изгорели, а аз през това време отскочих до компютъра за да проверя за по-подробна легенда или описание в интернет. Само да вмъкна, когато приятеля ми извади първия предпазител аварийните започнаха да мигат, което в моя случай е същия ефек като да ми се включи алармата, защото когато колата ми е в режим охрана това се случва като се отключи с ключа а не с дистанционното. По последното изречение може да дадете някакво мнение. Предполагам че има някакъв начин сирената на алармата или да се махне или да се изключи. Моята е така.
5. Така и не открихме бушона. Но понеже трябваше да тръгвам докато е светло реших да не човъркаме повече. Тупнах леко с ръка стъклото на фара и късите светнаха! Тупнах и другия фар (нали се сещате, така както се оправя руски телевизор по български). И той светна. Явно все пак крушките са били за смяна защото като ги погледнах жичките изглеждаха като да са попрегорели и леката вибрация от удара ги кара да правят по добър контакт и да светват.
6. С "поправени" вече къси реших да потегля. И тук дойде изненадата. Като натискам бутона колата се включва на контакт но стартера въобще не завърта. Чува се леко прецъкване но не пали. Бутнахме колата и на скорост запали. Но бутона не работи.
Цялото това писане беше за да попитам дали някой няма идея как да си проверя бушоните по някаква по разбираема легенда (мисля, че няма значение за какъв автомобил). Ако някой може да ми препоръча някой електричар в София да погледне инсталацията а покрай нея и алармата. Не ми се ходи в сервиза на Тойота. Ще кажат "запиши час за някогаси". За диагностика. И си мисля, че само ще търсят "под вола теле" и като за начало ще пуснат разни излишни процедури за синхронизиране на ключа с компютъра и т.н. Знам си ги от опит, да не влизам в подробности. Подозирам че дори някой от вас може да подхвърли някоя идея за 1, 2 чек стъпки.
Благодаря за търпението.
Колата е Toyota Corolla Verso 2005 г. 1.8 VVTi.
Късите светлини не работеха, и на двата фара. Реших да сменя крушките набързо макар, че леко се зачудих как могат да изгорят и двете едновременно...
...Следващите няколко изречения съдържат описание на некадърен аматьорски начин за диагностика и отстраняване на елементарна повреда и за това не искам да бъдат предмет на коментари във форума, а просто да се приемат за лично развеселените...
1. Купих нови крушки защото все от някъде трябваше да се почне и ги смених.
2. Късите светлини продължаваха да не работят и в последствие разбрах че това е логично защото съм сменил крушките на дългите такива.
3. Докато все още не знаех, че не съм дори се докоснал до решаването на проблема прочетох в книжката на колата където пишеше: "Ако имате проблеми със светлините, проверете за изгорял предпазител..."
4. Ами да проверя. Ама знаете ли на колко места има предпазители тази кола. Аз лично отворих 4 гнезда с предпазители. Ужас! Свечеряваше се и трябваше бързо да отметна въпроса с бушоните. В книжката не пишеше къде е бушона за късите светлини а просто беше обяснено че на капака на гнездото пише кой за какво е. Прегледах легендите но повечето от съкращенията не ми говореха много.
Реших да оставя един приятел при колата да вади и слага един по един бушоните и да ги гледа дали са изгорели, а аз през това време отскочих до компютъра за да проверя за по-подробна легенда или описание в интернет. Само да вмъкна, когато приятеля ми извади първия предпазител аварийните започнаха да мигат, което в моя случай е същия ефек като да ми се включи алармата, защото когато колата ми е в режим охрана това се случва като се отключи с ключа а не с дистанционното. По последното изречение може да дадете някакво мнение. Предполагам че има някакъв начин сирената на алармата или да се махне или да се изключи. Моята е така.
5. Така и не открихме бушона. Но понеже трябваше да тръгвам докато е светло реших да не човъркаме повече. Тупнах леко с ръка стъклото на фара и късите светнаха! Тупнах и другия фар (нали се сещате, така както се оправя руски телевизор по български). И той светна. Явно все пак крушките са били за смяна защото като ги погледнах жичките изглеждаха като да са попрегорели и леката вибрация от удара ги кара да правят по добър контакт и да светват.
6. С "поправени" вече къси реших да потегля. И тук дойде изненадата. Като натискам бутона колата се включва на контакт но стартера въобще не завърта. Чува се леко прецъкване но не пали. Бутнахме колата и на скорост запали. Но бутона не работи.
Цялото това писане беше за да попитам дали някой няма идея как да си проверя бушоните по някаква по разбираема легенда (мисля, че няма значение за какъв автомобил). Ако някой може да ми препоръча някой електричар в София да погледне инсталацията а покрай нея и алармата. Не ми се ходи в сервиза на Тойота. Ще кажат "запиши час за някогаси". За диагностика. И си мисля, че само ще търсят "под вола теле" и като за начало ще пуснат разни излишни процедури за синхронизиране на ключа с компютъра и т.н. Знам си ги от опит, да не влизам в подробности. Подозирам че дори някой от вас може да подхвърли някоя идея за 1, 2 чек стъпки.
Благодаря за търпението.