Страница 1 от 1

РАВ4-2.4 от САЩ - газ или метан

Публикувано на: 20 Мар 2011 18:51
от svetodamian
Здравейте всички! Чакам другата седмица от Щатите РАВ4 2005 г. 2.4 автоматик на 42 хил. мили. Изминавам около 25-30 хил. км. на година. При този скъп бензин мисля да сложа газ или метан. В тази връзка, ако някой може да препаръча нещо разумно ще бъда много благодарен.

Публикувано на: 20 Мар 2011 22:01
от miLen4o
С две ръце за метан! :thumbsup:

Публикувано на: 20 Мар 2011 23:55
от mitoko
+оше 2 за МЕТАН smile.gif

Публикувано на: 21 Мар 2011 00:25
от Bass_Man
Ами завси от стила на каране , предполагаем пробег и възможност за инвестиция .
Като цена на км метана е безспорен лидер . Днес правихме едно засичане и се получи 10лв/100км градско в София и 6лв/100км извънградско до Пловдив . Като колата е с обикновенна газова , много зле настроена , без корекция на аванса , а и по принцип колата е стара и е в лошо състояние . Ако се сложи инжекцион и корекция на Аванса разхода може да падне още , а и ще и дойде доста сила . Но при всяко положение колата ще е спъната сравнено с бензина .
Докато при пропана има по-малка инвестиция за придобиване и по-добра динамика но пък по-висока цена на км , която пак е доста по ниска от тази на бензина .

Та общо взето работата е така , ако ше въртиш много да кажем над 40 000км на година метана се избива бързо . Но ако ще си с по-малък пробег и пропана ще ти свърши работа .

Публикувано на: 21 Мар 2011 00:33
от Uncle Dido
Ако сложиш метан, приготви се за тотална липса на багажник и допълнителни пружини отзад.

Това при условие, че не сложиш карбонова бутилка, но цената й е около 3 500лв... mellow.gif

Публикувано на: 21 Мар 2011 01:01
от Bass_Man
Аве не мисля , че е чак толкова голяма драмата с пружините иначе багажника се смалява . Това е все едно отзад да се вози винаги един американец ( 150-тина кг ) и да ти се скапват пружините непрекъснато .
BTW ако колата ще се кара предимно градско може да се сложи малка бутилка и просто да се зарежда по-често . Но ако ще се върти повече извънградско вече си трябват големи обеми .

Публикувано на: 21 Мар 2011 01:31
от jim_beam
то значи за метан е най-оптимален един hilux,направо си мяташ един варел отзад и си готов.biggrin.gif
но без майтап багажника на рава е доста малък,направо не знам къде ще се побере това гюле отзад. biggrin.gif

Публикувано на: 21 Мар 2011 01:44
от Dizzle
+1 метан ако не пътуваш често извън града.

Публикувано на: 21 Мар 2011 01:51
от Bass_Man
jim_beam написа:то значи за метан е най-оптимален един hilux,направо си мяташ един варел отзад и си готов.biggrin.gif
но без майтап багажника на рава е доста малък,направо не знам къде ще се побере това гюле отзад. biggrin.gif
Защо ве на Тундра-та какво и е ? tongue.gif

Публикувано на: 21 Мар 2011 10:20
от mitoko
Fido Dido написа:Ако сложиш метан, приготви се за тотална липса на багажник и допълнителни пружини отзад.

Това при условие, че не сложиш карбонова бутилка, но цената й е около 3 500лв... mellow.gif
като цяло има 3 вида олекотени бутилки. карбоновите са най виския клас. има 1ви клас олекотени за около 1000 (60 литра). но дори и да е 3500 ще се избие. с метан си 3 пъти по евтино от към гориво :thumbsup:

Публикувано на: 21 Мар 2011 11:47
от svetodamian
Благодаря на всички. Наистина е малък багажника, а ще ми трябва непрекъснато. Карбоновата бутилка пък е доста скъпа. Метана явно си е за такси или ако навърташ много километри. С моите около 25 хил. на година се ориентирам към пропан бутана. Още повече, че бутилката може да се сложи под пода, където има туристическа масичка. Бъдете здрави и безаварийни в шофирането.

Публикувано на: 21 Мар 2011 11:55
от mitoko
е от сащ няма ли коли с голям багажник biggrin.gif laugh.gif
за пропан има и течна фаза, също е добър вариант

Публикувано на: 21 Мар 2011 19:30
от Uncle Dido
Течната фаза на пропан-бутана е алтернатива на бензина, но не ти излиза по-евтино. А и все още стои проблема с помпата, която гори често, а струва 600 лв.

Газ-инжекция, добра настойка и смяна на въздушен филтър на всеки 5К км.