Страница 1 от 2

Откъде се регулират оборотите на Carina

Публикувано на: 18 Мар 2011 08:37
от Mirkovi4
Здравейте, нов съм във форума, тъй като скоро си купих Toyota Carina E 1.6- много си я обичам количката, за тези пари не мисля, че може да се намери по-добро.
Скоро от много гледане на телевизия без запален двигател (ех пуста риба) ми падна акумулатора, свалих го, заредих го и днес го слагам- запали от раз. Обаче изведнъж оборотите на празен ход, след като загря колата паднаха на 450-500 и сега тресе мн неприятно докато чакам по светофарите, ахам да изгасне. Преди това никога не е правила такива проблеми, та предполагам трябва да вдигна от някъде оборотите за празен ход. Можете ли да ми помогнете откъде става това? Иначе освен да заредя акумулатора, нищо друго не съм правил и променял ( така че предполагам по някакъв начин е свързано с това).
Благодаря ви :)

Re: Откъде се регулират оборотите на Carina

Публикувано на: 18 Мар 2011 09:36
от Petar
По-добре неси играй да вдигаш оборотите а намери къдетие проблема провери филтрите . По-принцип може да ги вдигнеш ама въобще нее препоръчително от там от където аз знам да ги вдигаш

Публикувано на: 18 Мар 2011 10:16
от CuMo
Сигурен ли си че всички цилиндри работят нормално?
Я по-добре иди до сервиз, че да не стане "Уть!"
Тези обороти са твърде ниски ако наистина са толкова колкото казваш.

Обаче може да има и друга версия:
Моята карина също е 1,6 и оборотите при напълно загрял двигател падат до 650-700.
Ако включиш консуматор - дори и да свалиш ел. стъкло, двигателят леко притриса докато коригира отново оборотите си.

Я кажи като я запалиш студена колко оборота държи? Пали ли нормално? Ако пали без да се замисля и сутрин като е студен двигателя, би трябвало да е окей. Моята пали от 2-ро, 3-то превъртане на маховика.
При мен при температура от около 5 градуса сутрин пали на около 1600-1800 оборота и постепенно падат.

Как разбра че оборотите са 400-500? И в крайна сметка - гасне ли или не по кръстовищата. Щото ако не гасне, то може и да е случаят който ти описах по горе.

Ако направиш едно клипче на работата на двигателя на празен ход, може и да се ориентираме по-добре.

И - да, засега не си играй да коригираш оборотите на двигателя!

Ако е случаят, който описвам - то това е предвидено от производителя и въпреки че е малко неприятно - колата не гасне! Просто така е сметнато.
Имаше някой колега, който си беше вдигнал малко оборотите, но какво пък толкова, то е за сметка на горивото, колкото и малко да е.

Публикувано на: 18 Мар 2011 11:21
от DukeFan
Имаше тук тема, в която доста колеги (включително и аз) се оплаквахме точно от същото, но ставаше въпрос за двигатели ввти. Решение засега няма. Колата не гасне, но претрисането е наистина гадно.

Публикувано на: 18 Мар 2011 11:42
от Petar
Да и аз съм чел за ВВТи двигателите ама тука става въпрос за двигател 4а-фе където нормалните му обороти при загрял двигател трябва да са между 700 и 800 об.

Публикувано на: 18 Мар 2011 13:15
от CuMo
Ето това пише в книжката на карината:

Idle speed*
4A-FE engines:
Manual transmission models 750 ± 50 rpm
Automatic transmission models 800 ± 50 rpm

Публикувано на: 18 Мар 2011 15:54
от Mirkovi4
добре де, нали написах, че освен да съм свалял и зареждал акумулатора НИЩО ДРУГО НЕ Е ПРОМЕНЯНО. Няма логика 10 000 км всичко да си е наред, и изведнъж точно след зареждането да се промени, какви филтри, какви други истории. Или липсата на ток (2 дни докато беше свален акумулатора) се е отразила някъде по компютъра (ако има такъв ? ) или докато съм го свалял без да искам да съм разхлабил някой кабелче, което мн ме съмнява.
Иначе откъде съм видял кокло са оборотите? - ами нали колата си има оборотомер и затова служи той :)
Та някой може ли да ми обясни откъде да ги регулирам при празен ход?
Благодаря :thumbsup:

Публикувано на: 18 Мар 2011 16:47
от CuMo
Ти не отговори на другите въпроси, но това си е за твоя сметка ;)

Как по аналогов уред прецени разликата от 50 оборота?
Това е риторичен въпрос.

Сега ще ти дам друго обяснение, ако искаш го взимай под внимание.
Старият ти акумулатор е бил на изчерпване вече, при което не може да поддържа напрежението на ел. система в нормални граници, при което за да компенсира, компютърът ти качва оборотите, за да стабилизира напреженията.

Слагаш новия акумулатор - всичко си идва на мястото. Сега компютърът държи минимално допустимите обороти при което всеки минимален товар се усеща чрез лек спад на оборотите.

Аз като смених акумулатора усещам промяна в оборотите дори когато динамото почва и спира да зарежда.

Направи си следния експеримент: следващия път като спреш, натисни леко педала на спирачката - усеща ли се допълнително притрисане?
Ако да - това е защото със спирачките натоварваш допълнително двигателя.

Още нещо - сега се затопля - ако ти се включва перката отпред може да усещаш допълнителни вибрации.

Не си пипай двигателя ако не е абсолютно необходимо. Няма смисъл.

При мен дори мръдват оборотите като качвам и свалям ел.стъклата.

Публикувано на: 18 Мар 2011 18:34
от *Petrov*
Аз съм със същия двигател и при мен нормалните обороти са видимо по оборотомер около 650-700 (говоря по памет), но в никакъв случай под 550, да не говорим 450.

Публикувано на: 18 Мар 2011 19:07
от mafiota
Ей това са нормалните обороти на ПХ

Публикувано на: 18 Мар 2011 19:31
от Uncle Dido
Няколко пъти съм откачал акумулатора поради разни причини.

Винаги след това има процес на "обучаване" на компютъра.

Случвало ми се е и да падат до толкова оборотите. Просто изключих всички консумативи и няколко пъти я вкарах в обороти до прекъсвач по "Цариградско Шосе" и всичко си дойде на мястото.

Но моята Карина е с компютър Бош - английска сглобка е. При Денсо не знам как стоят нещата....

Публикувано на: 18 Мар 2011 21:00
от PESHO OT MARS
Истината е че има нещо общо с акумулатора и компа, колкото и невъзможно да ми се струва.

Всеки път като си закарам колата в сервиза (за обслужване разбира се това е Карина тя ремонти не познава :whistle: ) и ми откачат акумулатора на излизане имам известно време проблеми с оборотите. Колата например съм я сецнал на R (колата е автоматик) и като навия волана и тя вземе та угасне (заради натоварването на помпата) и то на бензин (защото я вадя студена и още не съм минал на газ).

Колата е японска сглобка с 3S-FE мотор, след няколко разхождания на стрелката на оборотомера до лютеницата и обратно нещата се кротват.

Ако е на N на газ оборотите са около 750 а на бензин една идея повече около 800. На D и на спирачка на газ са около 600 мисля че и на бензин са толкова или пак една идея повече около 650.

Публикувано на: 18 Мар 2011 23:05
от Nixter
Още ли го имаш проблема? Мисля си, че се случва така, защото си махал акумулатора. Всеки път, като разкачвам акумулатора за няколко часа или дни, и после го сложа пак - се получава същото претрисане, но не за дълго.

Публикувано на: 19 Мар 2011 08:38
от Mirkovi4
Благодаря ви много за отговорите, сега малко се поуспокоих. Не съм се опитвал да подценявам ничие мнение, ак ослуайно е прозвучало така. Пробглемът още не е оправен, но аз съм я карал само 5 км колата, тази вечер имам извънградско и ще пробвам да я форсирам някокло пъти да видим длаи ще се оправи.
Ако не- ще я водя в Бош да я гледат, но поне стана ясно, че няма да й пипам нищо по оборотите. И аз бях сигурен , че е свързано с махането на акумулатора.
Иначе днес пробвах да включа и светлините, и парното на макс, и музика- оборотите паднаха съвсем малко, а преди дори само парното да включа и падаха поне с 100 оборота. Това какво означава, трябва да сменям нещо (щом е свързано с ток, предполагам алтернатор или динамо или какво друго...?). Не съм наясно с техническите въпроси по автомобила, аз само карам.
Поздрави :)

Публикувано на: 19 Мар 2011 08:42
от Mirkovi4
CuMo написа:Ти не отговори на другите въпроси, но това си е за твоя сметка ;)

Как по аналогов уред прецени разликата от 50 оборота?
Това е риторичен въпрос.

Сега ще ти дам друго обяснение, ако искаш го взимай под внимание.
Старият ти акумулатор е бил на изчерпване вече, при което не може да поддържа напрежението на ел. система в нормални граници, при което за да компенсира, компютърът ти качва оборотите, за да стабилизира напреженията.

Слагаш новия акумулатор - всичко си идва на мястото. Сега компютърът държи минимално допустимите обороти при което всеки минимален товар се усеща чрез лек спад на оборотите.

Аз като смених акумулатора усещам промяна в оборотите дори когато динамото почва и спира да зарежда.

Направи си следния експеримент: следващия път като спреш, натисни леко педала на спирачката - усеща ли се допълнително притрисане?
Ако да - това е защото със спирачките натоварваш допълнително двигателя.

Още нещо - сега се затопля - ако ти се включва перката отпред може да усещаш допълнителни вибрации.

Не си пипай двигателя ако не е абсолютно необходимо. Няма смисъл.

При мен дори мръдват оборотите като качвам и свалям ел.стъклата.
Да, като натисна педала на спирачките се усеща едно претрисане, дори и по инерция като се доиздвижва колата, но стрелката на оборотите не стои постоянно на ниски обороти ами първо малко играе нагоре надолу (може би 2-3 цикъла) и тогава застава на 480-500 оборота.

Дотук твоята логика и симптоми съвпадат най-пълно, само не разбрах какво значи това и как следва да го оправя. :)