Значи слагаш от 70лв. и започнала да работи шумно и ти ще я оправиш с такова от 50лв. biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif ша ма прибийти ве !
За такива хора , като теб сме направили ето тази тема :
http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=14926
И ако вземеш да я прочетеш ще видиш , че "Значи с прости думи, синтетичните масла са създадени да си вършат работата, без да носят ненужните или дори вредни качества на минералните масла. Също така е възможно постигане на качества, които са непостижими с минералните масла. " .
И за естерните синтетики : "Естери , полиестери , полигликол , алкохоли и всичко останало , което не е петролно . Обикновенно създадени от обработка на растителни видове . Базова група 5 , силно миещи и издръжливи , не са агресивни , като петролните , могат да бъдат и полярни . Много рядко се ползват , като базови масла . В повечето случай се ползват , като добавки/подобрители/стабилизатори на по-нисък клас масла . Интересното е , че различните видове естери имат съвсем различни характеристики . Едни се поляризират силно и залепват по метала , други провеждат много добре топлина , други пък мият много добре и тн. Част от естерите влизат в състава на маслата , като EP ( extreme preassure - екстремно налягане ) добавки . "
Така аз лично не мога да си представя как по-некачествено масло ще работи по-добре от по-качествено .
Относно вискозитета или цифричките 5в40 , 10в40 и тн . Значи първата цифричка ти показва какъв ще е вискозитета на маслото , като е студен двигателя . А втората цифра означава какъв ще е вискозитета , като е топъл двигателя . Та значи 5в40 ще е по-рядко при студен старт от 15в40 , което ще позволи по леко развъртане на мотора, по-ниско налягане на маслото защото при студен старт с гъсто масло налягането е много високо ! И ще има по-добра защита на детайлите на двигателя . А когато двигателя загрее до работна температура двете масла ЩЕ СА ЕДНАКВО ГЪСТИ !!! С тази разлика , че пълната синтетика е по-издръжлива на налягане и температура и пази двигателя по-добре , както и турбината която е доста по-гореща от двигателя в някой моменти ! И отделно от това има много по-добри миещи свойства , което за дизела е особенно важно ! И като цяло синтетиката издържа на по-сурови условия . А 5W40 е вискозитет , който чудесно покрива всички сезони у нас . Ако искаш максималната възможна устойчивост на износване може да ползваш 10W60 за лятото и 5W50 за зимата . Другия вариант е да ползваш някоя качествена добавка , която намалява триенето и пази при студен старт . Всякакви други размисли и страсти по темата са безмислени , това за типа масло след определни километри въобще не искам и да го коментирам .
Не , че това не е писано 1000 пъти до сега !
Също много важно е да купиш истинска синтетика , а не хидрокрек минерално масло . Това обикновенно са най-евтините синтетики . Но не всички производители имат подобно нещо , а при някой се води полусинтетика . За да го разбереш това нещо трябва да четеш внимателно , каталозите , да се допиташ до търговеца или форума . Ако може да вземеш и естер ше бъде още по-добре но те обикновенно са доста скъпи .
Също много важно е да купиш истинско масло ! България е страна в , която можеш да купиш менте почти на всичко ! А това може да ти коства доста пари ! За това купувай масло само от доверени и/или проверени източници . И въпреки това трябва да знаеш , че по някой път се "падат" калпави партиди дори и на проверените източници . Какъвто може би е и случая с Лики Молито .
ОТНОСНО ХАРЧЕНЕТО НА МАСЛО :
Всяка кола харчи масло !!! Абсолютно независимо от това , което наблюдавате , като ниво на пръчката ! Няма никаъв шанс сегментите да обират всичкото масло от стените на цилиндъра , както и гумичките от стеблата на клапаните . Отделно , че самото масло се изпарява . Ефекта на "не пипането" на маслото се изразява в това , че маслото постоянно се допълва от различни източници като : конденз на вода от въздуха , гориво от цилиндрите , сажди и всякакви видове отлагания от стените на цилиндрите и какви ли не други мръсотии . За това и повечето коли на къси разстояния в града не харчат даже някой връщат , а като излязат от София до Бургас и половин литър го няма . Като реално 100мл. са били масло , а останалото е вода и гориво , които са се изпарили .