Страница 1 от 5

разхода на скорост по инерция

Публикувано на: 16 Мар 2011 08:49
от kaki
При колко оборота/мин системата прекъсва впръскването на гориво и разхода на скорост по инерция е 0?
Auris 1.33 бензин
По принцип знам че е около1500 об/мин

Публикувано на: 16 Мар 2011 09:54
от digitalpr
Може ли разхода да бъде 0? Кое държи двигателя запален тогава?

Публикувано на: 16 Мар 2011 10:29
от Kiki
digitalpr написа:Може ли разхода да бъде 0? Кое държи двигателя запален тогава?
Не е нула, ама е нула цяло и нещо си. smile.gif

Публикувано на: 16 Мар 2011 11:00
от digitalpr
Пошегувах се :)

Не съм забелязал, борд компютъра, при какви точно обороти показва 0.

Публикувано на: 16 Мар 2011 11:34
от mafiota
При принудителния празен ход маи горивото се спира напълно.

Публикувано на: 16 Мар 2011 11:35
от jim_beam
digitalpr написа:Може ли разхода да бъде 0? Кое държи двигателя запален тогава?

може!обаче само ако колата е на скорост без да се подава газ.някакъв клапан прекъсвал нацяло подаването на гориво!ако се пусне по инерция вече се подава гориво,за да не изгасне. wink.gif

Публикувано на: 16 Мар 2011 11:45
от digitalpr
А какво държи двигателя запален, при пускане на скорост без газ?

Публикувано на: 16 Мар 2011 11:54
от mafiota
digitalpr написа:А какво държи двигателя запален, при пускане на скорост без газ?
Баира надолу по които се спуска колата !

Публикувано на: 16 Мар 2011 11:56
от jim_beam
какво ще рече запален,нали спускаш на скорост,коляновия и разпр. вaлове се въртят,свещите дават искра,ако изключиш от скорост или дадеш газ си влиза бензин и се пали мисля аз.при дизелите също било така,четох някъде.

Публикувано на: 16 Мар 2011 12:00
от digitalpr
Аз мислех, че се използва някакво минималко количество гориво.

Публикувано на: 16 Мар 2011 12:02
от mafiota
при бензинката се прекратява подаването на имп. към инжекторите, то дори се усеща, едно много специфично прелашкване .

Публикувано на: 16 Мар 2011 12:22
от mitoko
и с кой сензор колата "разбира"че спускаш байр, и кой после пуска горивото без да изгаснеш

Публикувано на: 16 Мар 2011 12:38
от jim_beam
mitoko написа:и с кой сензор колата "разбира"че спускаш байр, и кой после пуска горивото без да изгаснеш
тук трябва да се намеси някой технически по-грамотен! wink.gif

Публикувано на: 16 Мар 2011 12:59
от mafiota
mitoko написа:и с кой сензор колата "разбира"че спускаш байр, и кой после пуска горивото без да изгаснеш
Веднага обяснявам rolleyes.gif

На блока с дроселовата клапа е разположен датчика за положение на дроселовата клапа . Най-общо той представлява един потенциометър който преобразува ъгъла на отваряне на дроселовата клапа в ел. сигнал, а при по-старите двигатели освен потенциометъра има и един контакт, които показва кога е напълно затворена дроселовата клапа(отпуснат педал на газта). При по-новите двигатели този контакт вече го няма (тъй като е комфликтна точка) , а за положението на клапата изцяло се съди по пада на напрежение върху променливия резистор (потенциометъра).

И така , на компа му е казано : ако е напълно затворена дроселовата клапа (не е натиснат педала на газта), и при това условие двигателят е загрял до опр. темп. и оборотите са му над 1500, да се прекрати подаването на гориво, т.е. двигателя да влезе в режим на принудителен празен ход, до момент в който педала на газта бъде натиснат отново :thumbsup:


Ако греша, нека някой ме поправи.

Публикувано на: 16 Мар 2011 13:06
от Bass_Man
Не е съвсем пълно но е нещо такова . Пуснеш ли газта на скорост и оборотите са над 1000-1500 в зависимот от колата подаването на гориво се прекъсва . Паднат ли оборотите под тази граница се възстановява подаването на гориво . Принципно дори и да не се прекъсва подаването през това време разхода ще е пренебрежимо малък . Това се прави най-вече с екологична цел .
В зависимот от бордовите компютри може и да не показва 0 разход по инерция .