Страница 1 от 2

ТЛК 90 компресия на дизела

Публикувано на: 09 Мар 2011 07:50
от Валери
Колеги,каня се тия дни да се заимам с Крузер 90 дизел 163 к.с. Ще я карам в Русия,а тука зимата пада до -30,та ми се ще да съм уверен,че ще пали. Каква трябва да е компресията???

Публикувано на: 09 Мар 2011 12:49
от Akima
Добро пожаловать на форум! smile.gif

Сега да се върнем на родния език - за колко рубли/долари ти я предлагат и сигурен ли си в произхода на колата - доколкото знам Тойота не продават дизел в Русия заради лошото му качество и съответно не могат да дадат гаранция.От там и дизеловите модели на ТЛК са любими на джамбазите - тук могат да ти разкажат за 2 поредни кражби от един и същ човек. sad.gif

С едно добро първоначално обслужване и хубава премиум нафта не би трябвало да имаш проблеми - в Петербург поне аз не съм чувал чак за -30 °C но -20 °C си ги има редовно.

Постоянно ли живееш в Северната Венеция или планираш да върнеш колата към БГ?

Ако имаш предвид конкретен автомобил дай линк към обява или снимки - иначе с покупката на коли втора ръка не остава друго освен да ти пожелаем:
Ни пуха ни пера!

cool.gif

Публикувано на: 09 Мар 2011 12:53
от Akima
Забравих да допълня - компресията на 3.0 дизел с турбо е 21.2:1. :thumbsup:

Повече за този двигател може да научиш тук - http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_KZ_engine! cool.gif

Публикувано на: 09 Мар 2011 14:10
от mirott
Akima написа:Забравих да допълня - компресията на 3.0 дизел с турбо е 21.2:1. :thumbsup:

Повече за този двигател може да научиш тук - http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_KZ_engine! cool.gif
biggrin.gif

Публикувано на: 09 Мар 2011 15:28
от Scott
Akima написа:компресията на 3.0 дизел с турбо е 21.2:1...
Айде пак се почна ....

Публикувано на: 09 Мар 2011 15:56
от mitoko
:happy1: :happy1: :happy1:

Публикувано на: 09 Мар 2011 19:33
от Akima
Scott написа:
Akima написа:компресията на 3.0 дизел с турбо е 21.2:1...
Айде пак се почна ....
1KZ-TE

The 1KZ-TE is a 3.0 L (2982 cc), 4 cylinders, SOHC, 2 valves per cylinder turbo diesel engine with indirect injection. Bore is 96 mm and stroke is 103 mm, with a compression ratio of 21.2:1. Maximum output is 130 hp (97 kW) @ 3600 rpm with maximum torque of 29.3 kgf·m (287 N·m) @ 2000 rpm. Redline is 4400 rpm. First produced in 1993, it is still used in new model vehicles today. 1KZ-TE also adopt the electronically controlled fuel injection, ETCS-i (Electronic Throttle Control System - intelligent) technology which is similar in basic construction to a modern gasoline injector, although utilizing considerably higher injection pressures, it is an indirect injection engine which gives it a significant efficiency and fuel consumption penalty. It was replaced in most markets with the 1KD-FTV engine which uses common-rail direct injection and delivers more horsepower while using considerably less fuel.
Ако съм сбъркал моля поправи ме,ако не моля те спри да спамиш темата на човека! wink.gif


http://www.offroad-bulgaria.com/archive ... 02107.html

cool.gif

Публикувано на: 09 Мар 2011 20:43
от мехаННика
Преведи си само думата RATIO и потърси разлика между понятията компресия и степен на сгъстяване.

Публикувано на: 09 Мар 2011 22:30
от martod
Akima написа:
Ако съм сбъркал моля поправи ме,

http://www.offroad-bulgaria.com/archive ... 02107.html

cool.gif
Сбъркал си tongue.gif ама това е от тъмните очила дето си сложил .. biggrin.gif
При тази компресия дето си писал и тук ще пали трудно зимата, да не говоим за Русия .. smile.gif
Това което си дал, е степента на сгъстяване, а компресияга трябва да е над 30 бара ..

Публикувано на: 09 Мар 2011 22:47
от Валери
[quote="Akima"]Добро пожаловать на форум! smile.gif

Сега да се върнем на родния език - за колко рубли/долари ти я предлагат и сигурен ли си в произхода на колата - доколкото знам Тойота не продават дизел в Русия заради лошото му качество и съответно не могат да дадат гаранция.От там и дизеловите модели на ТЛК са любими на джамбазите - тук могат да ти разкажат за 2 поредни кражби от един и същ човек. sad.gif

С едно добро първоначално обслужване и хубава премиум нафта не би трябвало да имаш проблеми - в Петербург поне аз не съм чувал чак за -30 °C но -20 °C си ги има редовно.

Постоянно ли живееш в Северната Венеция или планираш да върнеш колата към БГ?

Ако имаш предвид конкретен автомобил дай линк към обява или снимки - иначе с покупката на коли втора ръка не остава друго освен да ти пожелаем:
Ни пуха ни пера!

аз живея в СПб и искам да си докарам Крузер от БГ-ако има идеи и предложения ... Тука са много по-скъпи. Въпроса беше мога ли сам да премеря компресията(преди имах дизелова фиеста и там ставаше лесно)нз колко са достъпни подгряващите свещи на ТЛК и колко трябва да е компресията? Не зн.доколко мога да се доверя на фирмените сервизи в БГ

Публикувано на: 09 Мар 2011 23:32
от Bass_Man
Ако имаш компресомер няма проблем да си я премериш но нямам под ръка мануалче за ЛК за да ти кажа колко точно трябва е компресията . Вземи си дръпни едно така и така си се ориентирал към този автомобил . По руските торенти не може да няма :thumbsup: !

Иначе мирот сега е в пълно щастие най-накрая намери някой , който не прави разлика между степен и компресия сигурно си е прехапал езика от кеф :thumbsup: . Не може да се отрече , че е доста полезен на форума само чака някой да сгреши за да почне да спами евалата мирот ти си форумен бог :wav: !

Публикувано на: 10 Мар 2011 00:57
от jim_beam
по моето скромно мнение даже добра компресия няма да те спаси,когато нафтата стане на желе или замръзне в тръбичките.което си е доста вероятно.не знам блядовете имат ли зимна нафта,демек с добавки?

Публикувано на: 10 Мар 2011 01:00
от Bass_Man
Ами те ако нямат как ще му я сипят ? tongue.gif Не вярвам да подгряват танковете ?!?! Може би не случайно го дават на много студено до 30% бензин да се добавя в нафтичката rolleyes.gif . Ако , че според някой наши съфорумци нафтата няма никакви проблеми на студено защото на нея топлина не и трябва :whistle: .................

Публикувано на: 10 Мар 2011 01:12
от jim_beam
Bass_Man написа:Ами те ако нямат как ще му я сипят ? tongue.gif ...
еми как,както в чукотка продават млякото,пък всеки да му мисли,с ренде ли да я настърже или как. biggrin.gif
но без майтап,такива големи % бензин в нафтата гарантирано няма да са много добре за двигателя.освен това си мисля,че като се подкара колата на -30 веднага ще се обледят тръбичките и горивния филтър и ще колабира.на мен ми се случи при -20 и то със EU нафта(SLO).

Публикувано на: 10 Мар 2011 05:45
от Валери
Ами карат си ги тука дизелите постоянно и нищо не им замръзва.
С компа съм на Вие и не мога нищо да си сваля sad.gif Давайте съвети-колко са коректни в БГ фирмените сервизи,може ли да им се вярва,щото тука взех преди време 1 мондео,в сервиэа казаха че е добре а след месец бях на основен ремонт



tongue.gif Ако знаете читава машинка давайте съвети,преложения...