Страница 1 от 2
Въпроси за Корола 1989
Публикувано на: 03 Мар 2011 21:02
от isito84
Добър вечер.
Преди 2 дни ми подариха стара Тойота Корола,хечбек 1989 1.6 бензин,пълна инжекция,110 коня (не съм сигурен за конете) със 2-3 дребни проблема.
1.Тази сутрин като я запалих двигателя се стартира на 1500 оборота,нормално ли е ,не е ли много? Оставих я 5-10 мин да позагрее заблязах,че двигателя безпричинно от 1400 оборота плавно падна на 1000 след което пак се качи на 1400 и така около 3 пъти докато не потеглих.От какво може да е това - пистово моторче?
2.Колата градско загрява нормално,но тръгнах извънградско - колата се охлажда стрелката пада чак до лаи долу,предполагам е термостата и не отваря втория кръг.
3.Гумите са 13 цола,може ли безпроблемно да сложа 14-ки?
4.Колата 1989 има климатик,направо не повярвах-колко е зареждането на климатика?
И нещото което наи ме зарадва,въпреки че колата е на 22 години,навъртените километри са само 132000 - може и да не повярвате,както аз в началото,но после като се замслих защо да ме лъже роднината да пренавива километража,след като ми я подарява и не давам стотинка за нея... Двигателя мърка и страшно бързо ускорява животното,колко кг е купето?Страшно съм доволен,не очаквах такова качество от Тойота. Тааа можете ли да помогните с отговорите?
П.П. Честит празник БЪЛГАРИ...
Публикувано на: 03 Мар 2011 21:08
от Dizzle
Публикувано на: 03 Мар 2011 23:42
от LEXUS
Много са пъргави тия Короли, не се учудвай. А почти съм сигурен,че няма пистово моторче, а е друга система. Но това е моето мнение.
Публикувано на: 04 Мар 2011 10:34
от Xeku
От тези години има 2 разновидности на двигателите 1.6 - 4A-GE и 4A-FE. Добре е да се знае кой е в твоята кола, защото никой от тях не е 110 коня.

Ако не разбираш, снимай двигателя, или щом си хечбек, виж какво пише с бели букви в долния ляв ъгъл на задното стъкло - 1.6 GTI, или 1.6 EFI.
За охлаждането, предполагам, че смяната на термостат и едно хубаво обезвъздушаване на системата ще реши проблема. Стрелката трябва да стои "закована" малко преди средата на скалата, без значение дали е лято, или зима, дали караш с 5 км в града, или със 150 по магистралата.
За джантите, можеш спокойно да сложиш 14-ки, но с по-ниски гуми, разбира се.
Публикувано на: 04 Мар 2011 12:28
от isito84
Разбирам.Имам чисто нови гими Мишелин карани 10 дни декември месец 2010,но са 185/70/14 ще станат ли на королата?
п.п. Ето двигателя и отзаде

Колата е купувана от бащата на жена ми от Япония преди 19 години докато е бил моряк
Публикувано на: 04 Мар 2011 13:01
от zi_zi_top
http://www.avtogumi.com/
На този сайт има калкулатор за взаимозаменяемост на гумите по размери.
Намери къде са написани препоръчаните размери за твоя модел и ги сравни.
Публикувано на: 04 Мар 2011 14:46
от mafiota
Ако не се лъжа мотора ти е 1,6 4A-FE, и трябва да е около 107к.с. Извинявам се ако греша, нека ме поправи някои.
Стара е колицата и малко позанимарена изглежда. Изка си малко профилактика. За проблемите който казваш с оборотите, е желателно при откачена клема да снемеш и почистиш възела с дроселовата клапа, и преди всичко клапана на ПХ. След това да се проверят всички куплунзи по двигателя.
И другото от което колата неможе да смъкне обороти по това което описваш, е явно че неможе да загрее достатъчно.
Така , че първо смени термостата и охл. течност, и след това ако проблема остане продължи с дтугите неща.
Нормално е когато е студена да държи високи обороти!
Успех!
Публикувано на: 04 Мар 2011 15:12
от isito84
mafiota написа:Стара е колицата и малко позанимарена изглежда. Изка си малко профилактика.
Колата не е била карана от 7 месеца.Тепърва не я чистя и сменям консумативи,но първо ми беше нужна информация като за начало.
Re: Въпроси за Корола 1989
Публикувано на: 04 Мар 2011 15:23
от mafiota
isito84 написа: ......навъртените километри са само 132000 ...
на първата снимка, до типа на купето (АЕ91) има лепенка с едно число 147 000, дали и това не са някакви километри?
Публикувано на: 04 Мар 2011 17:56
от Xeku
И аз се загледах в това 147000, може и да е за напомняне за смяна на ангренаж, или нещо друго
Иначе двигателят е 4А-FE, a щом е за японския пазар, като нищо може да е с няколко кончета отгоре - 113 - 115. Иначе за непостоянните обороти, почистването на дроселовата клапа е добра идея, провери и всички вакуумни маркучи за напуквания, запушвания, или неправилно свързване.
За гумите, мисля, че оригнално за модела дават 185/60/14, или 175/65/14, така че тези, които имаш, може и да опират някъде, по-високи са от предписанията. Успех!
Публикувано на: 04 Мар 2011 17:59
от mafiota
Xeku написа:........, като нищо може да е с няколко кончета отгоре - 113 - 115.
Мощноста точно трябва да се провери, но наистина май чистия 4А-FE е 115 к.с. , а LB e 107

Публикувано на: 04 Мар 2011 19:07
от Uncle Dido
LB е 99 к.с. 4A-FE имат 107 и 115 к.с.
Публикувано на: 04 Мар 2011 20:58
от Akima
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/toy ... tback__e9_
Мисля че това решава въпроса!
П.С.Колега isito84 честито - желая ти много безаварийни километри! 
Публикувано на: 04 Мар 2011 21:04
от miLen4o
Драги "Спамер на половин работен ден" biggrin.gif ,ние говориме за Корола 89година ,ти даваш некви линкове за Короли 2006/2008????
Извинявам се нещо ми се е бъгнало

Публикувано на: 04 Мар 2011 21:13
от Akima
Я скролни страницата - че ти май карти не играеш!

biggrin.gif