Страница 1 от 1
При преминаване през нулева оборотите се вдигат на Карина Е
Публикувано на: 27 Фев 2011 16:06
от Caesar
Проблемът може да се опише така:
В движение при превключване от по-ниска на по-висока скорост при преминаване през нулевата скорост на скоростния лост оборотите на двигателя на Карината Е се вдигат. Карината е бензин. Най-напред си мислех, че не съм отнел гаста, т.е. съм продължил да натискам педала на гаста. Проблемът практически се появява само при минусови температури, например -5 , -10 градуса.
При преминаване от по-висока на по-ниска скорост пак се наблюдава това поведение. Обърнете внимание оборотите се вдигат на нулевата, а не след като вече съм преминал на по-ниска скоростна предавка.
Въпросът ми е:
Имал ли е някой подобен проблем и как го е решил?
Има ли някой някакви идеи за това явление?
Публикувано на: 27 Фев 2011 16:28
от Caesar
Възможно ли е това да се дължи на температурен сензор? Колко температурни сензора има в Карина Е и къде се намират?
Публикувано на: 27 Фев 2011 19:45
от nokosam
Публикувано на: 28 Фев 2011 03:29
от Bass_Man
А като стоиш на място по-ниски ли са ти оборотите ?
Публикувано на: 28 Фев 2011 13:46
от gunner
На мен същото ми прави впечатление, когато колата не е загряла все още и го отдавам точно на това. Но това е само при студен двигател, ако и след това се държат така оборотите, не мисля че е нормално. Не че разбирам де, може и да е нормално.
Публикувано на: 28 Фев 2011 19:13
от mafiota
оборотите се повишават и ако смуче от някъде въздух предкамерно т.е. след дроселовата клапа - в посока двигателя.
Публикувано на: 01 Мар 2011 23:21
от Caesar
Мерси Мафиата, ще огледам за някави "пробойни" около дроселовата клата. Сега се сещам, че има едно причукване (подобно на клапани) около дроселовата клапа, като се подаде ряско гас при напълно студен двигател.
Двигателя има високо обороти при студен двигател, това е нормално, които падат под 1000 като загрее, т.е. поведението на празен ход е ОК. Проблем има когато се превключва и по време на нулева, сякаш гаста не се връща, което продължава при не напълно загрял двигате. За сведение жилото на гаста се връща както трябва.
Паленето е ОК, но при рязко подаване на гас има едно чукане, но според мен не е от клапаните, а от към дроселовата клапа, маййййй. После и то изчезва.
Публикувано на: 02 Мар 2011 03:22
от Bass_Man
Ама не се връща въобще или се връща плавно ? От колко до колко оборота не се връща ? Кога го прави ? Да ти кажа колега много трудно се разбира каква точно е идеята ти . Обясни ги нещата малко по-подробно и детайлно .
Публикувано на: 02 Мар 2011 08:13
от Caesar
1 случай: Карам с 50 км/ч и ускорявам, оборотите са стигнали до 2000, отпускам педала на гаста и натискам педала на съединителя, оборотите се вдигат на 2500, превключвам на по-горна предавка и прогължавам.
2 случай: Карам с 50 км/ч и не ускорявам, оборотите са стигнали до 2000, отпускам педала на гаста и натискам педала на съединителя, оборотите не падат леко, превключвам на по-горна предавка и прогължавам.
Оставете жилото на гаста, няма повишено триене и гаста се връща както трябва - бързо и плавно!
Подробно ли е?
Публикувано на: 02 Мар 2011 21:23
от Bass_Man
Не бих казал , че е много подробно но е по-ясно !
Така по някакъв мистичен начин колата ти си дава газ докато натискаш съединителия или просто не я отпуска . Пробвай следващия път дали ще я върне все пак някога иначе казано дръж съединителя за да видиш кога ще паднат оборотите .
Ти каза , че жилото е ок , а погледна ли конзолата с педалите как е? Да няма там някакво преплитане на жила , лостчета и тн и като натиснеш съединителя да се опъва жилото ?
На място като натиснеш съединителя не се форсира така ли ?
На твое място бих огледал около педалите и около дросела . Не знам имаш ли ЕГР клапан и как ти се регулира празния ход но и там може да се случва нещо по време на движение . Разгледай за извадени вакуми и разни клапани , които може да блокират . Също така пробвай да усетиш дали , като пуснеш газта и натиснеш съединителя педала за газта се връща до нормалното си положение или седи по-хлътнал .
Ей такива работи , като за начало

.
Публикувано на: 03 Мар 2011 21:06
от sacho7803
и моят ярис е така откакто го взех от магазина

но това изфорсиране при превключване го прави единствено при студен мотор.....позагрее ли малко всичко се оправя...аз му свикнах де....пускам газта 2 секунди преди да натисна съединитела....но когато някой друг го кара наистина си мисли че не е пуснал газта biggrin.gif
Публикувано на: 04 Мар 2011 20:13
от Caesar
Точно така е колега, според мен проблемът е 100% свързан с околната температура, и колкото външната температура е по-ниска, толкова проблемът по-ясно (отчетливо) се проявява.