Страница 1 от 2

Избор на акумулатор за Corolla E12 1.4 VVTi

Публикувано на: 26 Фев 2011 16:42
от saho
За акумулатор съм. Изненада ме, оригиналния на шест години. Според мен трябва 55ам. някой ако знае добра марка цена да препоръча. Мися да взема от Метро Бош ...

Публикувано на: 26 Фев 2011 19:04
от Akima
Вземаш максималния размер,който влиза в коша/имам предвид като Аh/ - марки Bosch Silver,Exide,Varta и т.н. :thumbsup:

ПОЛЗВАЙ ТЪРСАЧКАТА!!! dry.gif

http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t ... 829dadc0d1

Публикувано на: 26 Фев 2011 21:46
от miLen4o
Akima,аз нещо не съм съгласен за това да взема максималния размер които влиза в коша и най-голям ампераж.Ако е много голям акумулатора(като ампераж) може да не се зарежда добре и да има проблеми.За всеки двигател си има определен ампераж.Мисля ,че около 8-10 ампера отгоре няма да са проблем ,но повече.....

Публикувано на: 26 Фев 2011 22:00
от Akima
Вече не караме Лади - мина времето на "динамото ти е разчетено за еди колко си и ако е повече акумулатора ще ти е недозареден постоянно" - да не говорим,че тоя майстор,който ми каза това не знае,че се казва алтернатор/генератор,а динамо имат балканчетата.

Ето и един тест на многооо акумулатори от братушките - обърнете внимание на челната 5-ица и какво съм писал в първия си пост - http://www.zr.ru/a/264448/! :thumbsup:


Изображение

Публикувано на: 27 Фев 2011 08:58
от saho
Аз пуснах темата в раздел магазини, ако знае някой акумулатори на добри цени, че в провинцията избора е... Не бих сложил 80ампера, а не повече от 55. Големия акумулатор е глупост хем скъп, хем ненужен. Брат ми има авенсис 1,8 бензин 2007 купен чисто нов с 40амперова варта, четири години вече перфектнао си върши работата :thumbsup:

Публикувано на: 27 Фев 2011 20:48
от max-2
Ако си от Пловдив виж тази тема:
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=12797&start=75
Колегата продава Berga на много добри цени. :thumbsup:

Публикувано на: 28 Фев 2011 03:16
от Akima
Като ми умре някой ден Bosch Silver-a S5 ще си взема ето такъв - http://www.odysseybattery.com/batteries.html! :thumbsup:

Публикувано на: 22 Авг 2011 10:04
от Instruktor59@yahoo.com
Хм, проверих най-богатото място - на Сливница, за съжаление в момента нямат подходящ акумулатор за мен - Корола 1,4 VVTi.
Някой колега би ли помогнал - къде мога да си намеря качествен акумулатор?

А иначе не е лошо да имам малко (10-20%) по-голям акумулатор, ако се хваща в отделеното място в Королата... При карането на къси разстояния, дори през лятото, съвсем не винаги успява да се зареди. При спиране на светофар с пуснато парно(климатик) и фарове - на 8-900 оборота/мин зареждането е слабо до никакво. Дори и много разреден акумулатор се зарежда с малък ток, т.е. трябва му доста повече време отколкото карам из София - 7-12 км. А за разреждане - има постоянно: аларми, радио(памет), други настройки, нормалните утечки... И един ден както си седях с пуснати фарове и радио - 15-20 мин, и край - няма пусков ток.

Публикувано на: 22 Авг 2011 18:55
от Instruktor59@yahoo.com
Ха-ха-ха-ха... Не знаете какво ми се случи!
Изучавам днес къде има подходящ акумулатор за Корола 1,4 VVTi, предварително знаейки, че въпросът не е толкова лесен... След справка в интернет звъня тук, там, всеки говори уклончиво, иска да закарам колата, някои нямат точно необходимия размер, други нямат "око"...
Накрая звъня в ТМА, въпреки всичките ни знания по въпроса...
След като поискаха да им кажа последните цифри от номера на купето, казаха, че имат дори 2 (два) подходящи за мен акумулатора и ми определиха час - за същия ден(!). "Прекрасно" си казвам, 3 години гаранция, цената е идеална, к'во повече...
Отивам в ТМА 20 мин предварително, отказват ми аз да си вкарам колата, добре, 30 мин след уреченото време я вкарват...
Тук се случи първата недопустимост (за мен). При маневриране назад механикът изключи задна предавка, понатисна малко спирачки и включи на предна и тръгна ПРЕДИ колата да е спряла със спирачки! Бях възмутен и след още 40-50 минути попитах една служителка как мога да предам препоръка относно експлоатацията на моята кола от механика... Тя веднага извика шефа на сервиза, който беше любезен да дойде. За мое изумление и потрес, след моя разказ, той, вместо да ме залъже, че ще направи строга забележка и ще заповяда в бъдеще да не се прави така и пр..., взе да ми обяснява, че не било проблем, щото ... първа предавка на Корола имала синхронизатор (!!!). Докато го гледах втрещен, дойде служител и ми каза, че НЯМАТ подходящ акумулатор за мен...
Тук моментално заявих на шефа, (с доста изумен види възмутен тон), че ще опиша случаите във форума. Междувременно беше станало 17:40 ч, бях изгубил над 2 часа и беше късно да ходя примерно в Борово или на други места...

Съжалявам, от 18 години карам тойоти, всички около мен знаят прехвалените качества на тази марка, но такива набедени сервизи силно развалят доброто име.
Та, ако някой колега знае къде има акумулатор за Корола турска сглобка, 2001, с високо качество, моля за насочване.
С извинение, Монбат не ми вдъхва доверие.

Публикувано на: 22 Авг 2011 19:06
от nowyaris
Нещо имаш грижи с Алтернатора /динамото/ biggrin.gif .Не ти е проблема в акумулатора и за този сравнително малък бензинов двигател изобщо не ти са нужни 10%-20% повече.Или ти губи ток отнякъде,или...не знам.Отделно ако в София не можеш да си намериш подходящ акумулатор..... .Първо посети някой квалифициран специалист и после давай пари за нов акумулатор.

Публикувано на: 23 Авг 2011 18:07
от saho
Аз не си купих от Метро а си поръчах по интернет ЕКСИДИ 50а. необслужваем с око... за 125лв. с доставката. Перфектен е, но не само той е хубав, в София има голям избор. Чудя се какво правиш в оторизиран сервиз за акумулатор. Вземи си малък и качествен, не ти трябва запас от ток, това е тойота. Брат ми кара Авенсис 1,8ввти от началото на 2007г. купена чисто нова с 40а. Варта, - 4,5 години. Преди седмица умрря, защото забрави багажника отворен - купихме Вега 45а. 100лв. необслужваем с око /не че има кой да го види/ и е пушка. :thumbsup:

Публикувано на: 28 Авг 2011 17:40
от Instruktor59@yahoo.com
Мда, отидох при препоръчан майстор, доста възрастен, който само това прави от много години - продава, ремонтира, зарежда и пр. - акумулатори.
Човекът ме обслужи като в болница на САЩ - както ги показват по филмите.
Каза ми как и какво точно ще мери на стария ми акумулатор, измери го, видя се, че е за смяна и чак тогава почнахме да говорим какво ще ми предлага, гаранции, цени и пр.
Предложи ми произведен в Германия от сравнително голяма фирма акумулатор без око, с 2 г гаранция и съм много доволен. Не знам точно какви са разликите между стар и нов акумулатор, но дори алармата ми вече се пуска и спира от около 2 пъти по-голямо разстояние...
Окото, с което мнозина сме свикнали да контролираме състоянието на батерията си, показва всъщност състоянието само на една клетка. Предполага се, че и другите са като нея, но като остарее работата, то не е показател... Освен това при наличието на око се губели малко пари и въпросната клетка стареела малко по-бързо.
Все пак, не мога да забравя, че на старата Корола, от 1991 г., с обикновен оловно-кисел акумулатор, който 2 пъти беше забравян да се долее и оставаха по 2-3 мм сухи плочи, с много стар модел аларма, която потребява много ток, карайки главно из София, изкарах 9,5 години!!!
Сегашният го смених на 6-7 г, което си е отстъпление...

Публикувано на: 29 Авг 2011 18:48
от nowyaris
И каква точно марка си купи , за какви пари и откъде?Не вярвам да е тайна.

Публикувано на: 15 Сеп 2011 14:09
от Instruktor59@yahoo.com
Какви тайни, акумулатор BERGAq 54 Ah, необслужваем, направена беше проверка на зарядното устройство на колата, цена около 150 лв - вече забравих... На ул. Гео Милев 9 има малък магазин.
До сега съм доволен, после ще видим.

Публикувано на: 12 Дек 2011 00:06
от wish_master
Здравейте. Преди месец смених акумулатора на королата на баща ми 1.4 VVT-i 2002 с някаква измислена марка. Стария беше някакъв Bosch 45Ah, без възможност за обслужване. Сложих един 65Ah, защото такъв имах под ръка. Старият акумулатор беше хванат с трупче под планката. Така хванах и новия, нищо че е доста по голям размер.
Въпросът ми обаче е:
На баща ми са му напълнили главата с разни работи, че трябвало да се подава захранване докато се свалял акумулатора и след това докато е свален biggrin.gif Според мен е пълна простотия, но тъй като не съм имал по-модерен автомобил от Golf 3, не съм запознат с тези неща. Важат ли глупостите за кодиране на радиото и компютъра при продължителна липса на захранване? В моя случай само махнах стария и сложих новия. Отне ми не повече от 5 мин. Нямаше проблеми с радиото или компютъра, но ел. стъклата трябваше да се обучат наново.
Като кодове имам само една алуминиева пластинка към ключовете, но предполагам това е за съвсем друго.