Страница 1 от 2
Питане за Ярис Д4-Д 2010г
Публикувано на: 23 Фев 2011 20:44
от Daskala_81
Колата преди месец претърпя хидравличен удар (или поне така казаха в Тойота Варна) в следствие на което ми казаха че има крива мотовилка. Подмениха всички мотовилки и я взех колата, станала вече по-шумна. Открих след това шум в съединителя и ми казаха че била счупена пружина във феродовия диск и ми съобщиха че ще го поръчат само него. Днес както при хидравличния удар преди месец отново се изфорсира на макс и веднага я закарах в тойота и пак щяли да я отварят (съмнявали се в турбинатая че минавало масло през нея!!!) Не напоследно място от двг. за 500 км след ремонта се изпариха 1300 г. масло!!! днес като им я закарах ми казаха че ще сменят целия комплект съединител-феродовия бил дошъл, чакали останалото! Това възможнолие?
Моля, направете някакви коментари и ме посъветвайте какво да правя че направо побелях.
Публикувано на: 23 Фев 2011 20:49
от gh0s7r1d3r
Преди около два месеца на една позната и смениха целия двигател в ТМА, казаха и че колата и била една от 3, за които имали информация, че има дефект. Може би твоята е една от другите 2.. ?!?
Публикувано на: 24 Фев 2011 00:54
от Bass_Man
Прочети за ефекта Diesel engine runaway
http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine_runaway за да ти станат малко по-ясни нещата .
Ето и пример с моите любимци :
http://www.myturbodiesel.com/1000q/stop ... how-to.htm
Re: Питане за Ярис Д4-Д 2010г
Публикувано на: 24 Фев 2011 10:04
от jim_beam
Daskala_81 написа:... Не напоследно място от двг. за 500 км след ремонта се изпариха 1300 г. масло!!! днес като им я закарах ми казаха че ще сменят целия комплект съединител-феродовия бил дошъл, чакали останалото! Това възможнолие?
Моля, направете някакви коментари и ме посъветвайте какво да правя че направо побелях.
може би в линковете на Bass_Man става въпрос за същото,но турбината ти явно е за смяна и издухва маслото.дори и кулера е добре да смениш,че може да има влезли стружки и парчета от турбината вътре.щом си стигнал толкова далеч с тия сериозни дефекти по мотора най-добре търси цял двигател по моргите,защото е много вероятно и други чаркове да са отишли.няма да се учудя,ако разпред. вал,клапани също не са в ред.
ps: как не си забелязал,че изгаря толкова масло,не гледаш ли в огледалата като караш,трябва да е пушила зверски?
Re: Питане за Ярис Д4-Д 2010г
Публикувано на: 24 Фев 2011 11:52
от gh0s7r1d3r
jim_beam написа:Daskala_81 написа:... Не напоследно място от двг. за 500 км след ремонта се изпариха 1300 г. масло!!! днес като им я закарах ми казаха че ще сменят целия комплект съединител-феродовия бил дошъл, чакали останалото! Това възможнолие?
Моля, направете някакви коментари и ме посъветвайте какво да правя че направо побелях.
може би в линковете на Bass_Man става въпрос за същото,но турбината ти явно е за смяна и издухва маслото.дори и кулера е добре да смениш,че може да има влезли стружки и парчета от турбината вътре.щом си стигнал толкова далеч с тия сериозни дефекти по мотора най-добре търси цял двигател по моргите,защото е много вероятно и други чаркове да са отишли.няма да се учудя,ако разпред. вал,клапани също не са в ред.
ps: как не си забелязал,че изгаря толкова масло,не гледаш ли в огледалата като караш,трябва да е пушила зверски?
Колаат на колегата е 2010, какви морги му препоръчваш да обикаля, незнам.
Карай я в ТМ и им казвай да сменяват матаретката час по-скоро!
Публикувано на: 24 Фев 2011 12:19
от jim_beam
аха чак сега видях.така е,само не знам дали такава щета минава за гаранционна.не става ли въпрос за навлизане в дълбоки води,ако да ще трябва каското да се ползва.явно си плаче за нов двигател,какво се пробват да я кърпят не знам,съединителя заминал,турбото заминало.некомпетентна работа ! те за опитна мишка са те взели,явно има доста чираци,които искат да се научат там.

Публикувано на: 25 Фев 2011 00:07
от Bass_Man
Нали се сещаш как ще се изфорсира мотора на макс при хидравличен удар ? Дилърчетата си правят експерименти с консумативите и няма спирка ............
Публикувано на: 25 Фев 2011 00:26
от Scott
Bass_Man написа:Нали се сещаш как ще се изфорсира мотора на макс при хидравличен удар...
Теоретично е възможно, ако течността предизвикала хидравличния удар е запалима - масло или гориво... Най-добре е колегата да разясни обстоятелствата при които се е случил първия инцидент - ако не се е набил в голяма локва, има голяма вероятност причината за хидравличния удар и тогава и сега да е масло в горивната камера
Публикувано на: 25 Фев 2011 01:58
от Bass_Man
Е то трябва да тече в камерата това масло

?!?!?
Публикувано на: 25 Фев 2011 10:30
от Scott
Bass_Man написа:Е то трябва да тече в камерата това масло

?!?!?
от двг. за 500 км след ремонта се изпариха 1300 г.
Публикувано на: 25 Фев 2011 11:57
от scorpion
Това с неконтролируемото развъртане на ДВГ ми стана интересно.
Не можах да разбера какво разбирате под хидравличен удар.
Едното има ли общо с другото ?
Апропо. Ако съм на мястото на колегата ще направя пътека за да сменя този очевиден боклук или поне изискам пълна смяна на агрегатите (двг, скорости, и пр.). Плюс тяхна кола за времето в което тече ремонта.
Публикувано на: 25 Фев 2011 12:08
от jim_beam
няма общо между 2-те.хидравличен или воден удар се получава,когато през въздушния филтър се засмуче вода.последствията са ясни.
неконтролируемо форсиране се получава при турбо мотори,когато през турбината се вкара определено количество двигателно масло.то изгаря неконтролируемо и оттам ефекта.последствията също са фатални и характерни обикновено за VW AUDI tdi-тата..

Публикувано на: 25 Фев 2011 13:34
от scorpion
jim_beam написа:няма общо между 2-те.хидравличен или воден удар се получава,
когато през въздушния филтър се засмуче вода.последствията са ясни.
неконтролируемо форсиране се получава при турбо мотори,когато през турбината се вкара определено количество двигателно масло.то изгаря неконтролируемо и оттам ефекта.последствията също са фатални и характерни обикновено за VW AUDI tdi-тата..

Х-м. Интересно ми е как ли се е случило ......
Иначе за другия проблем е ясно. Да се надяваме, че при
номер 1 това няма да се случи

Публикувано на: 25 Фев 2011 13:46
от jim_beam
jim_beam написа:...не става ли въпрос за навлизане в дълбоки води...
Публикувано на: 25 Фев 2011 14:44
от Scott
jim_beam написа:няма общо между 2-те.хидравличен или воден удар се получава,когато през въздушния филтър се засмуче вода...
И защо си мислиш, че хидравличен удар не е възможен, ако вместо вода се засмуче масло? На един двигател с обем 1.4 (Яриса) са му достатъчни 20 грама масло да направи хидравличен удар.