Страница 1 от 3
Работа на двигателя на място???
Публикувано на: 23 Фев 2011 10:56
от alexandargv
Здравейте на всички! От 1-2 дни официално съм лишен от шофьорска книжка за 1 месец. Минах с 95 при ограничение 60 biggrin.gif
Въпросът ми е сега в тези студени дни като не мога да си карам колата вредно ли е за двигателя да работи на място пред блока за 10-15 мин. или е по-добре изобщо да не я паля. Акумулатора ми е сравнително нов и не мисля, че ще имам проблеми с него след 1 месец, но все пак ми се иска да поработва от време на време. Чувал съм, че не е хубаво колата да се оставя дълго да работи на място. Даже някои казват, че е най-добре като се качих и запалиш веднага да тръгнеш. Това исках да попитам, сигурно някъде из форума е дискутиран този въпрос, но не намерих много.
Благодаря на всички!
Публикувано на: 23 Фев 2011 11:13
от Mihalcho1
Не ми е много компетентно мнението, но все пак е съвет
Като я запалиш просто я разходи малко по паркинга или ако си в "забутан" квартал, какво ти пречи да пообиколиш 2-3 километра...
Re: Работа на двигателя на място???
Публикувано на: 23 Фев 2011 11:35
от scorpion
alexandargv написа:Здравейте на всички! От 1-2 дни официално съм лишен от шофьорска книжка за 1 месец. Минах с 95 при ограничение 60 biggrin.gif
Въпросът ми е сега в тези студени дни като не мога да си карам колата вредно ли е за двигателя да работи на място пред блока за 10-15 мин. или е по-добре изобщо да не я паля. Акумулатора ми е сравнително нов и не мисля, че ще имам проблеми с него след 1 месец, но все пак ми се иска да поработва от време на време. Чувал съм, че не е хубаво колата да се оставя дълго да работи на място. Даже някои казват, че е най-добре като се качих и запалиш веднага да тръгнеш. Това исках да попитам, сигурно някъде из форума е дискутиран този въпрос, но не намерих много.
Благодаря на всички!
За 1 месец няма да и стане нищо на колата дори и да не я палиш. Ако имаш гараж разкачай акумулатора и си ОК (най-вече заради алармата). Ако е "уличница" припалвай я веднъж/дваж седмично за цигара време и толкоз.
Публикувано на: 23 Фев 2011 12:40
от alexandargv
"Уличница" е и точно това мислех да правя, но все пак да си питам. Мерси!
Публикувано на: 23 Фев 2011 13:02
от Kiki
Ако е дизел, не е препоръчително да работи на място повече от петнайсетина минути заради турбото.

Но твоята не е и няма проблем да работи и по-дълго.
Публикувано на: 23 Фев 2011 14:56
от Dizzle
Kiki написа:Ако е дизел, не е препоръчително да работи на място повече от петнайсетина минути заради турбото.
???
Публикувано на: 23 Фев 2011 16:45
от Kiki
Dizzle написа:Kiki написа:Ако е дизел, не е препоръчително да работи на място повече от петнайсетина минути заради турбото.
???
Прочети си сервизната книжка!

Публикувано на: 23 Фев 2011 16:48
от max-2
Някъде съм чел, че е вредно за катализатора да работи повече от 20 минути тотката на място. Затова като я запалиш да поработи и връткай 1-2 кръгчета из квартала. Аз като бях със счупен крак я бях оставил 20 дни без да я пипам с включена аларма и след това си запалих без никакъв проблем, но беше лятно време....

Публикувано на: 23 Фев 2011 17:08
от mitkoa
Едно лято припалвах така на приятелката ми колата и в крайна сметка на последната права акумулатора не издържа.После някъде четох, че акумулатора зарежда докато колата се движи и така при работа само на място освен да го изтощя друго не е могло да стане.
Публикувано на: 23 Фев 2011 18:29
от Dizzle
Kiki написа:Dizzle написа:Kiki написа:Ако е дизел, не е препоръчително да работи на място повече от петнайсетина минути заради турбото.
???
Прочети си сервизната книжка!

чел съм я и в нея не пише нищо за турбото

Публикувано на: 23 Фев 2011 20:22
от niki60
mitkoa написа:Едно лято припалвах така на приятелката ми колата и в крайна сметка на последната права акумулатора не издържа.После някъде четох, че акумулатора зарежда докато колата се движи и така при работа само на място освен да го изтощя друго не е могло да стане.
акумулатора се зарежда и на място,тъй като регулатора на съвременните автомобили е направен така че да поддържа напрежението в границите на 13,8 -14,4 волта дори когато двигателя работи на ниски обороти,всъщност това което казваш важеше по скоро за старите коли където алтернатора не беше променливотоков генератор а правотокова машина(динамо) и реле регулатора беше изпълнен с релета-а колкото до това че е паднал акумулатора на приятелката ти то това най вероятно е заради това че или консумацията ти при изключен автомобил е била по голяма от 50 ма или е тръгнал акумулатора да заминава(саморазреждане )
Re: Работа на двигателя на място???
Публикувано на: 23 Фев 2011 20:31
от nowyaris
alexandargv написа:Здравейте на всички! От 1-2 дни официално съм лишен от шофьорска книжка за 1 месец. Минах с 95 при ограничение 60 biggrin.gif
Въпросът ми е сега в тези студени дни като не мога да си карам колата вредно ли е за двигателя да работи на място пред блока за 10-15 мин. или е по-добре изобщо да не я паля. Акумулатора ми е сравнително нов и не мисля, че ще имам проблеми с него след 1 месец, но все пак ми се иска да поработва от време на време. Чувал съм, че не е хубаво колата да се оставя дълго да работи на място. Даже някои казват, че е най-добре като се качих и запалиш веднага да тръгнеш. Това исках да попитам, сигурно някъде из форума е дискутиран този въпрос, но не намерих много.
Благодаря на всички!
Абе я си карай-за един месец я те барнат милиционерите,я не.И тяхните деца ядат банани.Отделно дето 5-10 км. на ден из близки до у вас места не би трябвало да са голяма грижа.Иначе на място недей-пише в книжката,че се преебава катализатора.Не съм специалист по проблема,ама така си пише и е редно да не се прави.Успех.
Публикувано на: 23 Фев 2011 22:22
от alexandargv
Спокойно намерих решение, спазарих майка ми от време на време да ходи със Т-спорта на работа! biggrin.gif
Публикувано на: 24 Фев 2011 04:46
от MX5
Bass_Man написа:Иначе първото нещо заради , което колата не бива да се пали за по 20мин. е , че ще се напълни маслото с гориво ! Второто е ,че акумулатора пада лека полека . И вече са другите споменати по-горе .
Не знам тоя конкретен модел горе има ли проблеми с маслото, но аз бегачката цяла зима я паля на място по веднъж на 2-3 седмици за по 15-20 минути всеки път. После напролет като сменя маслото, една част от него отива в лаборатория за изследване на де що има вътре и още не съм видял в изследванията да е излязло, че се е напълнило с бензин или да е нещо различно от тези при нормално каране ...
За акумулатора: 17 ампер-часа капацитет, винаги стои включен в зарядното (CTEK 3600), като е паркирана колата и грижи с палене нямам, но това последното само като е в гараж става.
Публикувано на: 24 Фев 2011 20:22
от Nixter
Аз една година като закъсах в един сняг държах запалена колата 24 часа в една преспа на неразработен още двигател (нямаше 2К км). И проблеми с катализатора не съм имал, а сега съм на 50К км.