Страница 1 от 2
Предварително подгряване на ДВГ с ток от битовата мрежа-220в
Публикувано на: 17 Фев 2011 14:15
от nikk1949
Здравейте колеги ! Искам да разгледаме една актуална за настоящия сезон тема:Предварително подгряване на ДВГ с ток от битовата мрежа-220в. За ползата от такова подгряване мисля, че няма да има спор. Въпросът е в контакта с 220в ? За тези, които имат парко място е ясно, но давайте предложения за останалите. От сега е ясно, че не е възможно за всички и навсякъде такова подгряване. Но макар и само сутрин да се прави, това решение е задоволително и на приемлива цена спрямо безспорната подгряваща печка.
Чакам други мнения !
Публикувано на: 17 Фев 2011 15:11
от Владислав
Ми прав си,Ники.При всички случаи по-добре е да се стартира топъл мотор.Дори да е само сутрин!
Публикувано на: 17 Фев 2011 18:15
от proscrip
Ти държиш да имаш подгряване на 220 В? Така ли ? какво му има на това дето е на 12 В? ако имаш гараж или си в двора - пускай кабела, инак си има на 12в нагреватели. ама ти трябва още един акумулатор и е добре да му измислиш топла шуба.
Предварително подгряване на ДВГ с ток от битовата мрежа-220в
Публикувано на: 18 Фев 2011 08:11
от nikk1949
Уважаеми колега, и с два акумулатора не можеш да подгрееш антифриза до 60 градуса за 12 минути.Да не говорим, че след това трябва да се завърти и стартера. Старта на студен ДВГ се равнява на около 150км пробег и вдига разхода с15-20%. а автомобилите с дизелови двигатели започват да духат топличко в купето след десетата минута. Така, че подгряването си е сериозна благинка. Ако колата се включи в "спуснатия кабел" вечерта след паркиране, а сутринта щепсела навъпросния кабел се включи в мрежата за 12 минути, колата ще запали по лесно и ще задуха топличко на третата минутка. ПИТАНЕТО Е ЗА "СПУСНАТИЯ КАБЕЛ" ?
Публикувано на: 18 Фев 2011 10:20
от scorpion
Наистина за колегите без гараж това е проблем.
Малко офф но не толкова:
Преди години (доста вече) бях на студентска бригада в Коми. Там по автопарковете за камиони, лесовози и др. тежки машини на стоянките имаше паропроводи. Не съм виждал но БГ гастарбайтерите ми обясниха, че зимата при -40 това е единственото решение. Обдухване на целия двигател - просто закачт един маркуч и го вкарват в двг отсек за няколко минути. ... но понеже ги мързяло да го правят пък и безнин и нафта тогава за без пари двигателите не се гасят. Това го потвърждавам, защото през есента в края на бригадата температурите сутрин бяха минусови и никой не гасеше машините (забележете дизелови!)
Сега за тока: тези системи за подгряване ги има серийно монтирани на СААБ и Волво за местния пазар, т.е Швеция. Дори мой съсед по вила, който работи и живеее там докара лятос едно Волво на което дясно в предната броня имаше специален отвор за включване на електричеството. Казва, че никога не е имал проблем.
Иначе според мен най-елементарното и просто решение е ел. духалка (по-мощна) мушната в двг отсек (ако има място

) и петнайсет минути подгряване biggrin.gif
Публикувано на: 18 Фев 2011 14:06
от baba_metca
Аз имам ей това упътване за ел. подгряване за Авенсис 2 с двигател 1CD-FTV:
http://dox.bg/files/dw?a=c279d8f0ef. Не помня от къде го имам обаче. Снимката отдолу е правена във Финландия и там тези уреди се ползват изключително много. Но това не е моята кола и аз нямам подобно устройство инсталирано. Идеята, е че явно това работи и на открито, т.е. може да работи и ако колата ви е прибрана просто на двора (Ясно е че в Българиа подобна гледка, на улицата, няма да се задържи дълго - някой ще ти отмъкне кабела, независимо, че освен да се обеси с него няма какво да го прави).
Публикувано на: 18 Фев 2011 17:52
от slowtraveler
На времето имах голф с такава система....
Харчеше около 400Вт и можеше да стои постоянно включен 'котлона'...
Бях си взел един 25м кабел и стигаше до колата на паркинга...
С бушон 6А...
При отрицателни температури подгряваше двигателя до около 40-45С.
И като запалиш двигателя веднага духа топло, защото целия блок, масло, антифриз е загрят...
Публикувано на: 18 Фев 2011 21:00
от nikolov22
НАЛИ СТЕ НА ЯСНО ЧЕ ТЕЗИ КЛИ НЯМА ДА ГИ КАРАТЕ 100 ГОДИНИ biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
а инъче на пазара има доста видове таимери за време и час на включване и доста видове проточни системи има от боилери
но аз лично съм се замислил за по друг вариант на подгряване с малък акумолатор
около 40 ам свързан с реле към системата на колата да се зарежда по време на движение а отделно с подгревни свещи и термостат да топли антифриза свързано с дистанционо да си го включваш от терасата
Публикувано на: 18 Фев 2011 21:09
от dimpex_01
До колегата "slowtraveler". А това си го включвал вечер и ситрин преди да запалиш си го изключвал или се е вкл.. с таймер 30-60 мин преди тръгване?
Предварително подгряване на ДВГ с ток от битовата мрежа-220в
Публикувано на: 18 Фев 2011 22:14
от nikk1949
До килегата Николов22! При основно движение сутрин по маршрут жилище- детско заведение- паркинг и след обяд обратно на човек му се налага да мисли по прагматично.
Публикувано на: 19 Фев 2011 07:26
от slowtraveler
dimpex_01 написа:До колегата "slowtraveler". А това си го включвал вечер и ситрин преди да запалиш си го изключвал или се е вкл.. с таймер 30-60 мин преди тръгване?
Ами лично аз го включвах вечерта и сутринта като тръгвах го изключвах...
Но това разбира се само при големите студове....
Относно Николов - ами няма да ги караме 100г, но пък дизелака при големите студове въобще не искаше да бъде каран - не палеше biggrin.gif
Публикувано на: 19 Фев 2011 20:50
от Kiki
slowtraveler написа:dimpex_01 написа:До колегата "slowtraveler". А това си го включвал вечер и ситрин преди да запалиш си го изключвал или се е вкл.. с таймер 30-60 мин преди тръгване?
Ами лично аз го включвах вечерта и сутринта като тръгвах го изключвах...
Но това разбира се само при големите студове....
Относно Николов - ами няма да ги караме 100г, но пък дизелака при големите студове въобще не искаше да бъде каран - не палеше biggrin.gif
При какви студове не иска да пали дизеларката?
Когато нямах още гараж съм палил безпроблемно всеки ден в продължение на две зими.
Имаше температури и по -15 и повече градуса.
Публикувано на: 20 Фев 2011 10:48
от Vesko
Kiki написа:
При какви студове не иска да пали дизеларката?
Когато нямах още гараж съм палил безпроблемно всеки ден в продължение на две зими.
Имаше температури и по -15 и повече градуса.
Авенсис 2.2Д4Д не запали при -6. Ама е беше карана от далго време. Акомулатора го заредихме, ама пак не запали. Никога вече дизел

Публикувано на: 20 Фев 2011 11:20
от zi_zi_top
Vesko написа:...Авенсис 2.2Д4Д не запали при -6. Ама е беше карана от далго време. Акомулатора го заредихме, ама пак не запали. Никога вече дизел

Веско, ти заради наш Илия си намразил и Свети Илия! laugh.gif
Публикувано на: 20 Фев 2011 11:40
от Vesko
zi_zi_top написа:Vesko написа:...Авенсис 2.2Д4Д не запали при -6. Ама е беше карана от далго време. Акомулатора го заредихме, ама пак не запали. Никога вече дизел

Веско, ти заради наш Илия си намразил и Свети Илия! laugh.gif
Човек трябва да може да разчита на колата си, а в случая като ми потрябва нямаше как да я ползвам...
