Страница 1 от 2
Парното на Авенсиса се държи странно
Публикувано на: 02 Фев 2011 22:14
от KiLLeR
Здравейте колеги! Днес ми се случи нещо много странно.... сутринта при -5,-6 градуса тръгнах с авето на път и пуснах парното на 2 ра степен и завъртях копчето за температурата до червеното кръгче да духа топло колкото може. Първоначално духаше леко топличко, колата си загряваше духаше още по-топло, но в един момент просто започна да духа студено....антифриза беше загрял до малко под половината...променях скоростта на духане, температурата, включвах подгряване на стъклата отпред, отзад никакъв ефект...в последствие отново реши, че иска да ме сгрее и задуха топло...някой има ли представа на какво могат да се дължат тези своеволия

Публикувано на: 02 Фев 2011 22:27
от zi_zi_top
Най-вероятно ниско ниво на антифриза и въздушна възглавница в радиатора на отоплителя. Провери и долей антифриз!
Публикувано на: 03 Фев 2011 22:01
от KiLLeR
zi_zi_top написа:Най-вероятно ниско ниво на антифриза и въздушна възглавница в радиатора на отоплителя. Провери и долей антифриз!
Проверих, антифриза е на най-високото допустимо ниво. Днес пак същия номер...дали е възможно електрониката(недай си Боже) да върти номера

Публикувано на: 03 Фев 2011 22:05
от Petar
Probvai da premestih vrytkata za izbor na kyde da duha na druga pozicia da duha.Pri faselifta mai po elektronen pyt se komandva otvarianeto na klapata za vynhen vyzduh vij dali raboti
Публикувано на: 03 Фев 2011 22:11
от gicho
На първия авенсис средните духалки духат студено ако врътката за посока на въздуха е на нещо друго - например ако си избрал да духа към джама и към краката, и отвориш средните дюзи над радиото, ще духа студено. В същото време крайните духалки духат топло.
Конструктивна особеност - пробвай да завъртиш най-вляво да духа само през духалките на таблото - в този случай трябва и четирите да дават топло.
Решението е да си затваряш централните дюзи когато насочиш въздуха в друга посока.
Да, след фейслифта са сложили серво моторчета да насочват клапите. Което не изключва проблем, но аз не разбрах дали на колегата сега се е появил тоя ефект, а по-рано в същата ситуация му е духало топло.
Публикувано на: 03 Фев 2011 23:08
от KiLLeR
Ами попринцип стоят да духа на главата и краката

Пробвах, въртях ги..не става...днес май имаше подобрение след като го завъртях да духа на студено няколко секунди и после пак на най-топло, но може и да беше съвпадение.
Студеното не ми духаше само от централата конзола, а от всякъде...
Проблема сега го забелязах колата я имам от 2 седмици и това го прави за пръв път докато пътувам...веднъж беше станало така като я бях оставил да работи на място, но духна студено само за няколко секунди

Публикувано на: 03 Фев 2011 23:23
от jim_beam
zi_zi_top написа:Най-вероятно ... въздушна възглавница в радиатора на отоплителя.
гарнитура на главата може да е също.виж дали има твърде голямо налягане в охл. система.дано да не е това де.
Публикувано на: 03 Фев 2011 23:28
от gicho
Звучи като да има някакъв проблем - ама идея си нямам какво ще да е, може да е лош контакт от врътките (но пък казваш че като ги развъртиш не се оправя? ). За да пусне напълно студен въздух трябва да затвори клапана за радиаторчето, или да завърти клапа да взема само студен въздух. В първия случай топлото ще изчезва по-плавно, във втория по рязко?
На фордчето имаше един електромагнитен клапан да пуска топлата вода към радиаторчето вътре. Та там чест проблем (фиеста, фокус, мондео, ка от около 2000 година) е повредата на тоя клапан. Някога запецва отворил, в други случаи затворил, а понякога заяда по време на движение.
Истинското търсене ще е в момент на проблем да видиш дали радиаторчето е горещо - ако е изстинало значи или клапана е затворил, или имаш възглавница. Ако е топъл, значи някоя разпределителна клапа е забравила да отиде където трябва - моторче, управление (електроника), врътка?
Питай как се обезвъздушава системата при тоя авенсис. Да си сменял антифриза или да са сменяли нещо по охладителната система - помпа, радиатор?
Кофти е, с тия дизели чакаш сума ти и време да загрее, пък тя после и да ти спре парното ...
Едит: щом се повлиява от въртенето на градусите, може да е лош контакт там. Ако се случи пак опитай но с малко завъртане - няколко мм, да видиш дали ще даде контакт пак.
Публикувано на: 04 Фев 2011 01:23
от KiLLeR
jim_beam написа:
гарнитура на главата може да е също.виж дали има твърде голямо налягане в охл. система.дано да не е това де.
Не е това, слава Богу!! Проверих първо него вчера biggrin.gif
gicho написа:
...
Доста плашещо звучи, но ще пробвам ако пак го направи да завъртя съвсем малко, дано да не прави добър контакт, че като слушам при останалите варианти цялото табло трябва да сваля
Антифриза го сменяха при обслужването, може и да не са обезвъздушили както трябва
Колкото до загряването баща ми има джип нисан дизел 3000м3 и загрява дооооооста след авето

при мен на 4 5 минута подухва топличко

Публикувано на: 25 Окт 2011 01:54
от KiLLeR
тая моята днес реши да ме остави на студено

след като вчера си играх да свалям централната конзола, и да пръскам с контактен спрей днес тотално ме разигра!

Има ли начин да разбера дали ми върти номера от врътката на таблото(от време на време ми се струва, че от там зацепва) защото като друсне и се губи. Кофти контакт на таблото или някъде другаде може да е лабава връзката? На 2 пъти като я загася и след това запаля след 30-40 минути престой и първоначално духа топло...докато не реши, че иска да е хладилник!
п.с. и мойта не е лесна...при едната на сухо, при другата на студено biggrin.gif
Публикувано на: 25 Окт 2011 06:30
от nowyaris
Ами ако проблема е възникнал след сваляне на централната конзола,свали я пак и огледай за нещо смущаващо,което те държи на студено.А за да не си на сухо пак свали нещо.
Публикувано на: 25 Окт 2011 06:32
от Japanese_fever
Провери си и термостата като за начало.
Може да е запекъл отворен и да трябва да се смени.
Публикувано на: 25 Окт 2011 13:37
от KiLLeR
проблема го имаше още преди това, но като врътнех ръчката за топлото няколко пъти и се оправяше. След като го свалих и пръсках с контактен спрей "пуска" топло от време на време.
то е ясно, че ще се сваля ама на студено трудно връзват! laugh.gif
не е от термостата, колата си загрява нормално.
Публикувано на: 25 Окт 2011 20:47
от nowyaris
На студено връзват още по лесно.Може би проблема наистина е в някой остарял от употреба копчалък.Иначе какво да и е на тойотката.
Публикувано на: 25 Окт 2011 21:26
от ALTEZZA
ne znam kak e tochno upravlenieto pri Avensis, no taka kakto obiasniavash problema mi napomnia edin dosta tipichen problem pri Toyota Highlander. kopcheto(vratkata) det e za naglasiane na toplo->studeno e vartelivo(kat na pechka), kat go izvadish(prosto se darpa, pone na Highlander-a, ne znam dali e taka pri Avensis), reostata se darji za panela s gaika(11mm), koiato chesto se razhlabva i pochva da pravi opisanite problemi, prosto triabva da se zategne. ta proveri da ne bi i pri teb da e taka.
po niakoga ako gaikata ne se zategne na vreme, ot mnogoto mardane kasa jichkite det otivat do reostata.
http://www.toyotanation.com/forum/showt ... ?p=3652961
http://www.devalcourt.com/2010/03/fixin ... eat-issue/