На път до австрийските Алпи
Публикувано на: 02 Фев 2011 15:51
Привет, колеги! Пиша темата, за да споделя впечатленията си от едно доста дълго пътуване из Европа този месец. А и за да дам пресна информация за цени на бензин, винетки и такси в държавите, които посетихме.
Решихме да отидем за седмица на ски в Австрийските Алпи по маршрута България - Сърбия - Унгария - Австрия - Германия - Австрия (магистралата по която карахме влиза в Германия и след 100-на км излиза от нея). Преспиване в Будапеща на отиване и Виена на връщане. Дестинацията беше долината Zillertal, градчето Hippach. Обща дължина на ски пистите в долината над 600км, като има и глетчер.
Пътуването
Главен герой: Авенсис II 1.8VVT-i, 4 човека, ски на покрива, и пръскащ се по шевовете багажник. Тотал път - 3200км.
Сърбия:
Тръгнахме към 6:00 наше време от София, на границата след Драгоман минахме бързо. Сърбте искаха да видят зелената карта и личните ни карти (задгранични паспорти вече не са нужни). Веднага след границата има change за да си смените Евро в Динари, но на практика не са нужни тъй като таксите по магистралата им могат да се платят и в Евро, без да те удрят в курса. Таксите са три и за да се мине по маршрута Ниш-Белград-НовиСад цената е 13.5Е в посока, или 1300 Динара (приблизително 50Динара = 1лв). Не се чака повече от минута. В сърбия горивото е по-евтино отколкото в Унгария и Австрия - около 2.30лв/л, но така и не сипахме там, минахме я без презареждане както го бяхме и планирали. Магистралата е леко зле, особено на отиване. На връщане платното ми се стори далеч по-добро. Ограничението е 120км/ч, но на много места има ремонти и пътя в крайна сметка е доста бавен. Терена общо взето е еднообразен равнинен, няма кой знае какво да се види през Сърбия. Има полиция по пътя, точно както при нас, но не са ни спирали. Тук всяка 5-та кола е Юго или Застава
Унгария:
На границата между Сърбия и Унгария ни провериха. Ровиха из багажа, но отгоре отгоре. Като видяха с каква плътност е натъпкан отзад май им се отщя
Веднага след границата има къщички, от където да си купиш винетка. Цената е 24Евро за 10 дневна комбинирана винетка (Австрия + Унгария). На бележката от винетката пише номера на колата, както и от коя държава е. Пътищата са доста добри, няма ремонти и ограничението тук е 130км/ч. Полиция по пътя нямаше. Впечатление правят шумозаглушителните огради на всеки участък от магистралта, който минава покрай населено място.
Плаща се във Форинти (~138HUF = 1лв). Не сме обменяли пари, по бензиностанциите сипвахме с карта. В ресторантите и заведенията приемат и Евро, като курса пак е приемлив. Пристигнахме в Будапеща към 14:00 тяхно време. Имахме една вечер да разгледаме каквото можем. В града платен охраняем паркинг в центъра струва колкото паркиране на улицата ~ 2Е/1h. Естествено предпочетохме паркинга.
Австрия/Германия:
На сутринта към 8:00 се отправихме към Алпите, минавайки покрай Виена. Границата между Унгария и Австрия е буквално изоставена. Има граничен пункт с ограничение 40 и това е. Хора няма. Ограниченията са като в Унгария, пътищата също, като изключим магистралата преди и след Виена. Там има много кръпки.
Граница между Австрия и Германия няма. Караш със 130 и по някое време се озоваваш в Германия, и това го разбирахме по GSM-ите си и немските оператори. Винетки тук няма, калкулирани са в цената на горивото. Бензина в Австрия е 2.70лв/л, а Австрийците говорят английски само по бензиностаниите.
Към 14:00 пристигнахме в долината Zillertal, където се намират и ски курортите. Zillertal е едно невероятно място... съвършен път виещ се покрай реката, от двете ти страни остри алпийски върхове покрити със сняг, а до теб се набира теснолинейка
Снеговалежите тук бяха много сериозни. Ако не вали е слънчево, но ако вали е над 20-30см и въпреки, че пътищата се чистят непрекъснато, за по високите части на долината веригите са задължителни. На всеки високопланински път има отбивки през 200-300м точно за тази цел.
Интересен факт е, че в рамките на долината, чиято дулжина е само около 30км има шоурум на Toyota, Subaru, Suzuki, Skoda, BMW, Audi, Mitsubishi... и всички по известни марки автомобили. А представете си, какво беше учудването ми, когато на паркинг под глетчер на 1600км от дома, до мен спира идентичен Avensis с българска регистрация. Ако е някой от форума, да каже
Това е, което мога да спделя с вас на кратко за пътя
За ските... там е рай, не знам как ще продължа да карам ски у нас след Алпите biggrin.gif
Решихме да отидем за седмица на ски в Австрийските Алпи по маршрута България - Сърбия - Унгария - Австрия - Германия - Австрия (магистралата по която карахме влиза в Германия и след 100-на км излиза от нея). Преспиване в Будапеща на отиване и Виена на връщане. Дестинацията беше долината Zillertal, градчето Hippach. Обща дължина на ски пистите в долината над 600км, като има и глетчер.
Пътуването

Главен герой: Авенсис II 1.8VVT-i, 4 човека, ски на покрива, и пръскащ се по шевовете багажник. Тотал път - 3200км.
Сърбия:
Тръгнахме към 6:00 наше време от София, на границата след Драгоман минахме бързо. Сърбте искаха да видят зелената карта и личните ни карти (задгранични паспорти вече не са нужни). Веднага след границата има change за да си смените Евро в Динари, но на практика не са нужни тъй като таксите по магистралата им могат да се платят и в Евро, без да те удрят в курса. Таксите са три и за да се мине по маршрута Ниш-Белград-НовиСад цената е 13.5Е в посока, или 1300 Динара (приблизително 50Динара = 1лв). Не се чака повече от минута. В сърбия горивото е по-евтино отколкото в Унгария и Австрия - около 2.30лв/л, но така и не сипахме там, минахме я без презареждане както го бяхме и планирали. Магистралата е леко зле, особено на отиване. На връщане платното ми се стори далеч по-добро. Ограничението е 120км/ч, но на много места има ремонти и пътя в крайна сметка е доста бавен. Терена общо взето е еднообразен равнинен, няма кой знае какво да се види през Сърбия. Има полиция по пътя, точно както при нас, но не са ни спирали. Тук всяка 5-та кола е Юго или Застава

Унгария:
На границата между Сърбия и Унгария ни провериха. Ровиха из багажа, но отгоре отгоре. Като видяха с каква плътност е натъпкан отзад май им се отщя

Плаща се във Форинти (~138HUF = 1лв). Не сме обменяли пари, по бензиностанциите сипвахме с карта. В ресторантите и заведенията приемат и Евро, като курса пак е приемлив. Пристигнахме в Будапеща към 14:00 тяхно време. Имахме една вечер да разгледаме каквото можем. В града платен охраняем паркинг в центъра струва колкото паркиране на улицата ~ 2Е/1h. Естествено предпочетохме паркинга.
Австрия/Германия:
На сутринта към 8:00 се отправихме към Алпите, минавайки покрай Виена. Границата между Унгария и Австрия е буквално изоставена. Има граничен пункт с ограничение 40 и това е. Хора няма. Ограниченията са като в Унгария, пътищата също, като изключим магистралата преди и след Виена. Там има много кръпки.
Граница между Австрия и Германия няма. Караш със 130 и по някое време се озоваваш в Германия, и това го разбирахме по GSM-ите си и немските оператори. Винетки тук няма, калкулирани са в цената на горивото. Бензина в Австрия е 2.70лв/л, а Австрийците говорят английски само по бензиностаниите.
Към 14:00 пристигнахме в долината Zillertal, където се намират и ски курортите. Zillertal е едно невероятно място... съвършен път виещ се покрай реката, от двете ти страни остри алпийски върхове покрити със сняг, а до теб се набира теснолинейка

Интересен факт е, че в рамките на долината, чиято дулжина е само около 30км има шоурум на Toyota, Subaru, Suzuki, Skoda, BMW, Audi, Mitsubishi... и всички по известни марки автомобили. А представете си, какво беше учудването ми, когато на паркинг под глетчер на 1600км от дома, до мен спира идентичен Avensis с българска регистрация. Ако е някой от форума, да каже

Това е, което мога да спделя с вас на кратко за пътя

За ските... там е рай, не знам как ще продължа да карам ски у нас след Алпите biggrin.gif