Страница 15 от 18

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 05 Май 2019 20:02
от Kiki
Дифтунгите на дюзите ги смених, защото и без това трябваше да се махат тръбичките заради колектора.
Големият зор е с колектора. Махат се не само тръбичките, ами още доста неща.
Колкото до проблема с теча на тръбичката има решение по въпроса. На аргонов апарат с импулсно заваряване се наварява с много тънка тел задната част на лещата, за да може гайката да затегне и няма да имаш проблем. Аз това го правих на Авенсиса.

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 05 Май 2019 20:31
от veso_hds
Вкарахте ми муха в главата с тоя EGR.Колата я имам вече 10г. и никога не е чистен.Какво ли ще излезе оттам...? :)

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 05 Май 2019 20:43
от Kiki
Поне на теб няма да ти е проблем да го почистиш. :D
Твоя се сваля малко по-трудно от моя, ама ти си печен. tooth.gif

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 05 Май 2019 20:49
от jim_beam
Моята е на 12г и за първи път се затлачи миналата год. Целия проблем се появява при много кратки отсечки без да може да загрее двигателя. След по-малко от година се повтаря мизерията, понеже от 2 месеца пак подкарах тоя ш/бан режим 2-3км сутрин и още толкова вечер. При ниски обороти няма мощност и пуши чернилка яко. Трябваше да ходя в един планински регион, та поиздухах малко саждите. Хем слагам Лики моли добавка, нулев ефект. Представям си колектора в какво състояние е.
Дифтунгите каква роля играят, че трябва да се сменят, или само ако има теч?

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 05 Май 2019 21:00
от iovkito
Уплътнение между дюзата и главата. Стоят под дюзата.

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 05 Май 2019 22:14
от jim_beam
Да де, но поради каква причина да се сменят?

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 08 Май 2019 15:11
от mitaka_1
За да се свали колектора не е чак толкова голяма работа. Сваляне и качване отнема 4-5 часа. Сваля се рейката с тръбичките към дюзите, демонтира се казанчето на хидравиката, че пречи да излезе колектора. От горния край на колектора има 5 болта, а от долу 4 като отдолу при монтажа е необходим магнит за да се вкарат по местата. Развива се на канал тръбата от скобата която влиза в дроселовата клапа и това май беше. Колектора излиза заедно с дросела.

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 08 Май 2019 17:09
от memorex
jim_beam написа: 05 Май 2019 22:14 Да де, но поради каква причина да се сменят?
Причината е че се деформират при монтаж а при повторно използване не уплътняват добре и пропускат.

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 08 Май 2019 17:13
от memorex
mitaka_1 написа: 08 Май 2019 15:11 За да се свали колектора не е чак толкова голяма работа. Сваляне и качване отнема 4-5 часа. Сваля се рейката с тръбичките към дюзите, демонтира се казанчето на хидравиката, че пречи да излезе колектора. От горния край на колектора има 5 болта, а от долу 4 като отдолу при монтажа е необходим магнит за да се вкарат по местата. Развива се на канал тръбата от скобата която влиза в дроселовата клапа и това май беше. Колектора излиза заедно с дросела.
За едни може да не е голяма ,но за други да е.
Въпроса също опира до средствата за труд и консумативи които се подменят и дълготрайността на ефекта от почистването.

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 24 Май 2019 23:05
от Калос
Привет на всички. Аз съм собственик на Корола Д4Д, 116 коня, 2002г. Автомобилът беше много муден - съвсем слабо ускорение на 2-ра и 3-та скорост в сравнение с други идентични автомобили и цяла година, откатко го имам, си мислех (в сервиза ми казаха), че най-вероятно турбото е пред умиране и на този етап, след като не е изцяло приключило, няма (смисъл) да се пипа и трябва да си карам така. Друг симптом беше и големият разход на масло. На практика 2 пъти (преди две смяни на масло) доливах по 1.5-2литра масло, 2500-3000км преди датата за смяна. Преди около месец ми светна лампичка на таблото и след диагностика се оказа, че клапан(ите) са за смяна - червения и зеления, за налягането на горивото. В сервиза ми казаха, че 2-та клапана струват 600лв нови и най-добре е да си ги търся 2-ра употреба. Продължих да карам автомобила, докато обикалям моргите, за да търся клапаните (беше станал още по-муден и освен това сутрин палеше много трудно), докато една сутрин не успях изобщо да запаля. В същия сервиз, мой познат, свали клапаните и ги почисти с Ултра звук. След тази процедура грешката на таблото изчезна, а автомобилът стана в пъти по-пъргав. Струва ми се, че вече ускорява нормално за модела (може и да се бъркам, но със сигурност върви доста по-добре, отколкото преди почистването). Според вас, дали е възможно проблемът да е решен или това изчистване ще е просто временно решение и е по-добре да продължавам търсенето на клапани 2-ра употреба? И имате ли идея защо харчи толкова много масло, при положение, че никъде няма видим теч?

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 25 Май 2019 09:06
от todorakis
Добре дошъл колега. Относно харченето на масло има много изписано във форума, най- вече в раздел "Двигатели". В голяма част от случаите харчът спира след смяна на дихтунгите на дюзите. Относно мудността няма да е лошо да се свалят ЕГР клапана и всмукателния колектор за почистване от сажди.

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 25 Май 2019 14:06
от veso_hds
Купи си нови клапани,те са много важни.Двата струват около 400 лв. от този колега:
viewtopic.php?f=5&t=11597

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 25 Май 2019 20:13
от Калос
Добре, мерси

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 26 Май 2019 12:15
от slowtraveler
Наблегни на правилната и пълна диагностика... Покупките на каквото и да е преди диагностиката са пари, хвърлени на вятъра...

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 18 Юни 2019 16:19
от todorakis
Две снимки, колко е важно почистването и на колекторите заедно с ЕГР- а.