Страница 1 от 1

Avensis D4D 2002г не пали,гори масло

Публикувано на: 30 Яну 2011 00:10
от Honel
Имам Авенсис 2000 D4D 2002 г от преди 3 години , но от миналата зима почна да погорва масло и по-трудно да пали сутрин. При това още лятото ми направи впечатление ,че не пали като преди от четвърт, ами с известно закъснение. Зимата вече пък при студ под -6-7 С пали от втория третия опит , а при -12-13 - от четвъртия-петия път... За маслото - какво да кажа, на 4000 км доливам към 800-900 г.
По форумите пише ,че ако гори масло - пушекът отзад на студено трябва да е сивкав. Гледах при мен - не е черен, но и безцветен не е,
би могло да се каже ,че е сивкав... В началото мислех , че е от маслото - сипвах Castrol magnatec 5-W-40 , после някакъв уж американски Castrol 5-W-50 , сега съм с Rheinol 5-W-30, но няма разлика. Сменям ги на 8-10000 км и не карам бързо...Скоро смених горивния филтър надявайки се проблема с паленето да е от него, правих диагностика при някакви майстори на Летоструй - уж не излизаха грешки и т.н.
Дайте акъл какво да правя - клапани ,дюзи ? Препоръчайте някакви свестни майстори при които не се чака много , че нямам нерви да вися по сервизи поне за диагностиката. Чувах , че имало някакви специалисти по диагностика дето даже идвали на място...
Колата е на 210 000 км , но нямам никакви други проблеми с нея и не виждам смисъл да я сменям за сега.

Публикувано на: 30 Яну 2011 01:57
от Me4oKyX
Горене на масло - време е да сложиш 10w40 или 10w50 ако ти са дават парички..... Просто колата си е на километри, нормално да има износване.... Има начин да се оправи горенето и по друг начин, но за него ако имаш интерес - пиши ЛС. За паленето - време ти е да сложиш няколко добавки за почистване на горивната система, а след това и възстановяваща добавка ...... Годините са достатъчни, километрите също, а горивата са ужасни. Да не говорим, че дизел незнам кой ви казва да го карате с такива тънки масла.... :thumbsup:

Публикувано на: 30 Яну 2011 02:54
от jim_beam
Me4oKyX написа:Горене на масло - време е да сложиш 10w40 или 10w50 ...

+1 :thumbsup:
но като че ли е добре да контролираш и гумички на клапаните.не съм сигурен дали при тоя мотор не се регулират и клапани на определени км,най-добре съчетай 2-те процедури!егр-а чистил ли си? wink.gif


ps:тук има един service бюлетин за търсене на грешки при дизеловия мотор 2.0,на английски е:
http://www.rav4faq.kerkerinck.de/xa2/ts ... lmotor.pdf

Публикувано на: 30 Яну 2011 13:12
от мехаННика
Преди да купиш продуктите на всички търговци тук,провери подгревни свещи и дали няма теч на масло отнякъде,примерно семеринги по ангренажа ,картер.Гумички на клапаните не може да ги провериш а направо се сменят.

Публикувано на: 31 Яну 2011 20:01
от Honel
Слагал съм и Castrol magnatec 10-W-40 и пак толкова си гореше. Тази работа с маслото не е толкова страшна - доливам си и толкоз. По-неприятно е трудното палене. Слагал съм добавки за чистене на дюзите от рода на REDEX , а наскоро и някаква американска, но не виждам някакво подобрение. Без съмнение добавките са от полза само на тези дето ги продават...:)
Дайте идея за някакви добри майстори в София, но по възможност да не са от ТМ - там е лудница , чака се и т.н. Като начало искам да проверя по-простите неща като подгревни свещи, гумички на клапани и т.н.

Публикувано на: 31 Яну 2011 20:15
от TATI
А пробвал ли си да подгрееш няколко пъти и да видиш дали има разлика. Освен това можеш спокойно след като ти изгасне лампата на подгрева да изчакаш още малко преди да завъртиш. Свещите работят още около 15 сек след загасване на лампата. Ако след две или три подгрявания пали, значи имаш някоя или повече свещи за смяна.
За гумички - няма как да ги провериш. Просто сваляш капака на клапаните и ги сменяш. Друг начин няма. Нормално е на 210к км (колко са реални само колата си знае) да са заминали.

Публикувано на: 01 Фев 2011 18:28
от nowyaris
Механика е прав-подгрева е проблема/почти сигурно/.За маслото един господ знае-ама не е малко литър на 10 хил.,не е и много.Ако не те бърка,доливай.Ама сутрин да пали трудно зимата е много гадно-провери свещите.

Публикувано на: 01 Фев 2011 23:48
от Honel
TATI написа:А пробвал ли си да подгрееш няколко пъти и да видиш дали има разлика. Освен това можеш спокойно след като ти изгасне лампата на подгрева да изчакаш още малко преди да завъртиш. Свещите работят още около 15 сек след загасване на лампата. Ако след две или три подгрявания пали, значи имаш някоя или повече свещи за смяна.
За гумички - няма как да ги провериш. Просто сваляш капака на клапаните и ги сменяш. Друг начин няма. Нормално е на 210к км (колко са реални само колата си знае) да са заминали.
Утре сутрин ще е голям клинч , та ще пробвам това дето го предлагаш и ще докладвам !

Публикувано на: 02 Фев 2011 02:57
от Akima
Направо ги смени подгревните свещи - не са златни,че да обеднееш. :whistle:

Публикувано на: 02 Фев 2011 10:52
от jim_beam
Akima написа:Направо ги смени подгревните свещи - не са златни,че да обеднееш. :whistle:

+1 :thumbsup:


имах преди години подобен проблем с един мб,след като смених свещите нищо не се промени.накрая един майстор откри някъде отдолу една пластина или съединение,където се свързват всички кабели за подгряването,и тя беше здраво корозирала и от там не дава на свещите ток или само за кратко. само като идея го давам да се провери... dry.gif

Публикувано на: 02 Фев 2011 21:30
от Honel
jim_beam написа:
Akima написа:Направо ги смени подгревните свещи - не са златни,че да обеднееш. :whistle:

+1 :thumbsup:


имах преди години подобен проблем с един мб,след като смених свещите нищо не се промени.накрая един майстор откри някъде отдолу една пластина или съединение,където се свързват всички кабели за подгряването,и тя беше здраво корозирала и от там не дава на свещите ток или само за кратко. само като идея го давам да се провери... dry.gif
Имаш в предвид шината ? Ще го пробвам и това, но за жалост май ще се окаже , че не е от свещите. Тази сутрин пробвах с неколкократно подгряване - никакъв ефект. Тия дни ще се разходя все пак до сервиз.