Страница 1 от 1
Съединител Тойота Авенсис
Публикувано на: 28 Яну 2011 14:20
от o79
Здравейте, Колеги
собственик съм на Toyota Avensis 2.0 D4D, производство 2005г. Предстои ми смяна на съединител. Прочетох доста теми по този въпрос както и събрах доста мнения за смяната на съединител и маховик! Колата ми е на 140 хил км., твърд педал (даже се оказа, че имам и някакви втулки на самия педал за смяна), леко приплъзване на по-високи обороти и т.н. все неща подсказващи належаща смяна на съединител! След като събрах достатъчно мнения по въпроса за смяната на съединителя има ли такива от вас, които са сменили само феродото, т.е. без маховика (ако не се смени криело риск от "пръсване" на скоростната кутия и прочие! Същото така при поръчка от Англия на цял комплект за около 1 200 лв. се сменяло демпферния маховик с други болтове, които при една следваща смяна на съединител (да кажем след нови 140 хил км.) се сменял само феродото! Ако има някой който е сменил само съединител без маховик, моля да сподели! А ако някой е чувал варианта с комплекта от Англия ще съм благодарен да чуя и мнението Ви по този въпрос!
Благодаря Ви предварително!
Публикувано на: 28 Яну 2011 20:49
от Me4oKyX
Има около чукурнайсет хиляди мнение по въпроса с магданоса..... прегледай 3-4 старинчки назад и ще видиш поне още три такива теми.... А с търсачката ще намериш още 15-тина......
Публикувано на: 29 Яну 2011 05:14
от Akima
Темата за Авенсис-а от 2001 съвпада и със твоя случай напълно - те май и двигателите са еднакво означени.Успех с покупката!

Публикувано на: 29 Яну 2011 15:00
от павел павлов
Един бърз въпрос?Двигателя на колата от подписа ми с демпферен маховик ли е?Симптома с твърдия педал на съединителя го има и при мен ,но всичко друго е ок!Отделя точно където трябва даже малко долу!Но ми се струва че е малък хода на педала!За съединител ли съм и аз?Не боксува на никоя скорост включително и на теста с бордюра?И още нещо-има ли представа някой ,какво може да ми струва смяна на съединител включая труда?
Публикувано на: 29 Яну 2011 15:11
от Akima
павел павлов написа:Един бърз въпрос?Двигателя на колата от подписа ми с демпферен маховик ли е?Симптома с твърдия педал на съединителя го има и при мен ,но всичко друго е ок!Отделя точно където трябва даже малко долу!Но ми се струва че е малък хода на педала!За съединител ли съм и аз?Не боксува на никоя скорост включително и на теста с бордюра?И още нещо-има ли представа някой ,какво може да ми струва смяна на съединител включая труда?
Не си за смяна - поне на Корола съединителя е саморегулиращ се и хода се изменя постепенно - щом колата не приплъзва,буксува и минава теста с бордюра нямаш проблеми - по-скоро трябва да се направи Clutch Bleeding - помпата на съединителя ползва спирачна течност и периодично трябва да се сменя - по английските форуми споделят,че след процедурата педала омеква и сменят много по-лесно и мазно.

Публикувано на: 29 Яну 2011 16:27
от Me4oKyX
павел павлов написа:Един бърз въпрос?Двигателя на колата от подписа ми с демпферен маховик ли е?Симптома с твърдия педал на съединителя го има и при мен ,но всичко друго е ок!Отделя точно където трябва даже малко долу!Но ми се струва че е малък хода на педала!За съединител ли съм и аз?Не боксува на никоя скорост включително и на теста с бордюра?И още нещо-има ли представа някой ,какво може да ми струва смяна на съединител включая труда?
С демпферен маховик си, но той няма грижи, поне един приятел с Версо като твоето е на 180 000км, преди 10-15 000 км смени феродо, притискател и лагера, а маховика си е почти като нов. Поръча му го от Англия, с доставката дойде около 800лв, оригинален ТОЙОТА, с кутийките и надписи genuine toyota

В Тойота Пловдив искаха над 1000лв със сигурност БЕЗ пари за смяна, а там труда е 80лв/час .... Ако искаш, дай номер на рамата на колата и ще дрънна да ми кажат точна цена, за да го сметна по сегашния курс

Публикувано на: 29 Яну 2011 16:33
от павел павлов
Akima написа:павел павлов написа:Един бърз въпрос?Двигателя на колата от подписа ми с демпферен маховик ли е?Симптома с твърдия педал на съединителя го има и при мен ,но всичко друго е ок!Отделя точно където трябва даже малко долу!Но ми се струва че е малък хода на педала!За съединител ли съм и аз?Не боксува на никоя скорост включително и на теста с бордюра?И още нещо-има ли представа някой ,какво може да ми струва смяна на съединител включая труда?
Не си за смяна - поне на Корола съединителя е саморегулиращ се и хода се изменя постепенно - щом колата не приплъзва,буксува и минава теста с бордюра нямаш проблеми - по-скоро трябва да се направи Clutch Bleeding - помпата на съединителя ползва спирачна течност и периодично трябва да се сменя - по английските форуми споделят,че след процедурата педала омеква и сменят много по-лесно и мазно.

Цялата помпа ли трябва да се смени или може да се отремонтира с накакъв ремонтен комплект!Колко помпи има за съединителя една или две?И ако някой е сменял колко струва?Благодаря за отговорите?
Re: Съединител Тойота Авенсис
Публикувано на: 29 Яну 2011 20:03
от moloko
o79 написа:Здравейте, Колеги
собственик съм на Toyota Avensis 2.0 D4D, производство 2005г. Предстои ми смяна на съединител.
Малко ми е трудно да те разбера...... Авенсис 2005 ..... сигурен ли си че си с демпферен маховик, защото тои е проблема при модел като моята.
Ако маховика не ти прави проблеми .... не виждам смисъл да го сменяш , а слагаи само нов съедител......
Другите болтове , доколкото ми е известно се слагат при преминаване от ДВУМАСОВ(демпферен) маховик на ЕДНОМАСОВ - за него трябват други болтове...... Ако не си с двумасов маховик .... за кво ще го сменяш.... провери първо какво имаш защото аз не съм сигурен .......с какъв точно си ти на модел 2005.... Да кажат колегите......
Общо взето..... Ако си с ЕДНОМАСОВ маховик, не ти трябва да го сменяш - сменяи само съединител....
Ако обаче си с ДВУМАСОВ и тои прави парчета тогава трябва да събереш повечко парички ИЛИ.... Англиския вариянт с преминаване КЪМ ЕДНОМАСОВ..... при него в последствие се сменя само феродов диск .....
Следващия ред е само лично мнение
Аз се отказах от Англииския вариант.....
Публикувано на: 29 Яну 2011 20:17
от Akima
павел павлов написа:Akima написа:павел павлов написа:Един бърз въпрос?Двигателя на колата от подписа ми с демпферен маховик ли е?Симптома с твърдия педал на съединителя го има и при мен ,но всичко друго е ок!Отделя точно където трябва даже малко долу!Но ми се струва че е малък хода на педала!За съединител ли съм и аз?Не боксува на никоя скорост включително и на теста с бордюра?И още нещо-има ли представа някой ,какво може да ми струва смяна на съединител включая труда?
Не си за смяна - поне на Корола съединителя е саморегулиращ се и хода се изменя постепенно - щом колата не приплъзва,буксува и минава теста с бордюра нямаш проблеми - по-скоро трябва да се направи Clutch Bleeding - помпата на съединителя ползва спирачна течност и периодично трябва да се сменя - по английските форуми споделят,че след процедурата педала омеква и сменят много по-лесно и мазно.

Цялата помпа ли трябва да се смени или може да се отремонтира с накакъв ремонтен комплект!Колко помпи има за съединителя една или две?И ако някой е сменял колко струва?Благодаря за отговорите?
Не си ме разбрал правилно.
Трябва да си смениш само течността/спирачната/,която захранва съединителя - при мен е общо казанчето,заедно са спирачки и съединител - при Авенсис 2 не знам как са - трябва да провериш!

Публикувано на: 02 Фев 2011 09:26
от o79
Както казах, прочел съм и тази тема, която колегата споменава. Да там всичко е съвместимо с моят проблем, но исках да разбера дали в действителност всички сменяте маховик и съединител (flywheel, plate, cover and bearing) или само съединител, което в последствие би породило, примерно поражения по скоростнато кутия, заради не сменен маховик?!
Публикувано на: 02 Фев 2011 16:03
от dimpex_01
Както е писал колегата по-горе, не е проблем да не се сменя само притиск.. и феродов. При мен беше така. Смениха само тях но след 5000 км се наложи смяна и на маховика щот се разтрака. Лошото при разделна смяна е че става по-скъпо накрая. И най аважното трябва да се знае каква марка е съединителя на колата и да се търси същата марка на новата част!!!LuK и AISIN не са взаймозаменяеми
Публикувано на: 02 Фев 2011 17:05
от moloko
И още нещо да добавя....Ако си решил да минеш на по-евтиния вариант с ЕДНОМАСОВ МАХОВИК , задължително трябва да смениш и СЪЕДИНИТЕЛЯ комплект..... феродовите дискове предназначени да работят с различните маховици се различават.
При ДВУМАСОВИЯ НЯМА пружини на феродовия диск , те са вътре в МАХОВИКА - точно те почват да тракат......
При ЕДНОМАСОВИЯ ИМА пружини на феродовия диск..... и МАХОВИКА е една цяла част , не от две въртящи се една в друга както при ДВУМАСОВИЯ.
Общо взето спрямо МАХОВИКА избираш какъв съединител да сменяш или ако е само съединителя ТОЙ ТРЯБВА ДА Е ЗА СЪОТВЕТНИЯ ВИД МАХОВИК....
Публикувано на: 02 Фев 2011 21:08
от o79
Значи, едно масов със смяна всички части, маховик, феродо, притискател и лагер!
Не само, че се разтраква този маховик, но има и вариант да повреди скоростната кутия!
Публикувано на: 04 Фев 2011 02:56
от Bass_Man
Еми разбира се ,че има вариант ! Нали тези пружини са точно за да обират вибрациите от по-стегнатия двигател . Като се скапат пружините вместо да има омекотяване има насичане и съвсем обратен ефект .