Страница 1 от 2

Километраж Ярис

Публикувано на: 23 Яну 2011 17:01
от preslei
Здравейте; смених акумулатора на една тойота ярис преди време.
първоначално ми беше даден грешен размер акумулатор който все пак свързах (до колкото помня) за да проверя дали е зареден. след това видях че е прекалено висок и беше даден за смяна
след това ми дадоха друг който беше правилния размер, свързах го (първо +, после -) и колата работеше перфектно.
днес ми казаха че нещо не е наред - всичко работи с изкл на километража, електронен е. притесняват се че може да съм гръмнал компютъра но аз настоявам че е бушон
всеки съвет е добре дошъл, просто искам да съм сигурен относно причината защото все пак аз ще плащам ремонта
благодаря!

Публикувано на: 24 Яну 2011 05:13
от Bass_Man
Ако не си го свързал на обратно няма как да го изгориш . Ако обаче е бил на обратно всичко е възможно . Проверете все пак бушоните .

Публикувано на: 24 Яну 2011 07:41
от мехаННика
Ако си обърнал поляритета дори за момент каквото и да изгори то ще стане веднага.Не може колата да заработи нормално и хоп след пет дни да спре скоростомера или километража .Тия са ми любими "откакто ми правихте съединител нямам спирачки"

Публикувано на: 24 Яну 2011 10:29
от Espace&Yaris
мехаННика написа:Тия са ми любими "откакто ми правихте съединител нямам спирачки"
Което не е изключено да стане някога. Може и да не си виновен, просто съвпадение.
А в случая щом колата си е работила нормално, не виждам какъв им е проблема на тия клиенти. Да идват да им го решава човека и да си плащат.

Публикувано на: 24 Яну 2011 21:11
от preslei
днес колата е била в сервиз - всички бушони са наред. колата пали, следователно няма начин акумулатора да е свързан с обратен поляритет. все пак всичко останало работи!
ще се кара тия дни в сервиз на тойота и искат луди пари за компютърна диагностика. предполагам че понеже не е била карана поне половин месец преди да работя по колата е възможно компютърът да е загубил заряд. или нещо такова. какво мислите?
благодаря! :thumbsup:

Публикувано на: 25 Яну 2011 13:18
от Espace&Yaris
preslei написа:предполагам че понеже не е била карана поне половин месец преди да работя по колата е възможно компютърът да е загубил заряд. или нещо такова. какво мислите?
благодаря! :thumbsup:
Какъв заряд biggrin.gif да изгуби. Пък и какво има да го мислиш - нали като си им я дал всичко е работело.

Публикувано на: 25 Яну 2011 14:08
от preslei
мисля че работеше. помня ли mellow.gif не е бушон, не е крушка. казаха ми че в сервиза са казали, че ако клемите не са били затегнати добре е възможно да е скочила искра. въпросът е че в момента ме дебнат за ремонт който ще струва над 1000лв в сервиза на тойота и общо взето са ми доста ядосани. възможно ли е подобна 'искра' да прескочи бушоните и да гръмне компютъра? как въобще колата би запалила ако компютърът не работи?
възможно ли е да е нещо специфично за тойота - да трябва да се reset-не километража? изчерпаха ми се идеите wacko.gif

Публикувано на: 25 Яну 2011 21:11
от zi_zi_top
Мисля, че се опитват да те "накиснат"! Дадеш ли им се ще те "изперат и центрофугират". wacko.gif

Публикувано на: 25 Яну 2011 23:37
от preslei
знам ли! засега просто се опитвам да разбера какво й е на колата, в тойота ще ни кажат какво й е но не вярвам да гърми компютърът при всяка смяна на акумулатор laugh.gif
какво мислите че може да е причинило повредата все пак?
всичко работи; не е бушон или крушка. не би трябвало да е нещо свързано със скоростите. някой имал ли е подобен проблем с електрониката?

Публикувано на: 25 Яну 2011 23:52
от мехаННика
След като се установи проблема по безспорен начин тогава може да се разбере и причината и дали е в резултат на твоите действия.Ако нещо не греша на плюсовата клема има нещо като мощен бушон,проверил ли си дали е наред?

Публикувано на: 26 Яну 2011 00:32
от CuMo
Веднъж обърнах акумулатора на Карината за секунда, нещо се бях заблеял. Изгоре ми само бушончето на кас'т'фона. Всичко друго си беше наред и още си е наред. cool.gif

Предполагам, че е кофти ако направиш същия номер докато си на контакт. tongue.gif biggrin.gif

Публикувано на: 26 Яну 2011 04:21
от Akima
мехаННика написа:След като се установи проблема по безспорен начин тогава може да се разбере и причината и дали е в резултат на твоите действия.Ако нещо не греша на плюсовата клема има нещо като мощен бушон,проверил ли си дали е наред?
Въобще провери всички прекъсвачи - гледам че си писал,че уж са проверявани вече,но не се разбра ти или в сервиза? wink.gif

Публикувано на: 26 Яну 2011 06:09
от alexandargv
Нямам никакви познания по темата, но когато купувахме моята кола, Ярис 2002, акумулаторът беше паднал и едно не по-опитно момче от мен, от Тойота реши да и даде ток от друга кола. Само че той размени кабелите, след което колата изобщо не искаше да запали, защото имала някаква защита, която предпазва компютъра да не изгори. И изгоряла тя вместо него.
Ако в този случай грешката е подобна значи, че и този Ярис не би трябвало да запали изобщо, а не да му изгори километража.

Публикувано на: 26 Яну 2011 16:16
от Espace&Yaris
Абе аз преди година видях как на една S-класа и обърнаха акумулатора. След това колата си запали, ама половината от екстрите и не работеха. След смяна на изгорелите предпазители навигацията и още нещо така и не тръгнаха.
А Пресли щом не помни как е върнал колата, може да е забравил и че акумулатора е обръщал.

Публикувано на: 26 Яну 2011 18:50
от Johnny_Page
Здравей
Да не би когато са ти сложили по голям акумулатор като ампераж имам предвид да е изгоряла някоя пътечка в електрониката за километража