Страница 1 от 3

Грешка P0420

Публикувано на: 22 Яну 2011 15:08
от gh0s7r1d3r
Здравейте, колеги, последните 2 дни натрупах доста теми, обаче не е нарочно. :)

Значи имам следния проблем, като карам по-продължително време в едни обороти - средни около 3000 и ми светва лампата за Check engine и след това TRC i VSC OFF. Като изтрия грешката и си карам известно време и после пак светва.

Закачал съм колата на Brain Bee и Texa, като според диагностика с Brain Bee-то, проблема е в сонда 2, а Texata изкарва като description "ефективност на катализатора под желаните стойности". В ТМА я гледа едно момче, на което аз му подсказах катализатор и той каза, да от това е. Обаче той каза, че не е запушен, а, че не чисти достатъчно. Ако не ми го беше дал това допълнение, вече да съм сменил катализатора, но колата е закачана на газ анализатор, който показа много добри стойности - следователно катализатора е ефективен.

В Autodata на тази грешка, като предполагаем проблем излиза catalityc converter, wiring и сонда (там излиза нещо от сорта на HO2S или нещо подобно). На лайв-датата на Texa, втората сонда стои забила на свободен ход - 0.1, а при 1500-2000 малко бавно играела и леко забива. Първата при празен ход играе от 0.2 до 0.78, но и тя ми се стори, че малко бавно променя стойностите, не знам колко бързо би трябвало да ги сменя, но седи в една стойност около 3-4 секунди.

Колата е Корола Версо 1,8 VVTi 1ZZFE мотор мисля, че се води.

Мисълта ми е дали на някого му се е случвало подобно нещо, защото единия майстор ми казва, че е сигурен, че е сонда, а в ТМА ми казват катализатор и се обърках. Дайте съвет с какво да започна, мисля със сондата, че е най-лесно, но дайте и вие съвети.

Публикувано на: 22 Яну 2011 15:34
от Akima
На колко хиляди км е това Версо?

Публикувано на: 22 Яну 2011 15:36
от Akima
http://www.obd-codes.com/p0420 написа:Causes

A code P0420 may mean that one or more of the following has happened:

-Leaded fuel was used where unleaded was called for
-An oxygen sensor is not reading (functioning) properly
-The engine coolant temperature sensor is not working properly
-Damaged or leaking exhaust manifold / catalytic converter / exhaust pipe
-Retarded spark timing
-The oxygen sensors in front and behind the converter are reporting too similar of readings

Possible Solutions

Some suggested steps for troubleshooting a P0420 error code include:

-Check for exhaust leaks at the manifold, pipes, catalytic converter. -Repair as required.
-Use a scope to diagnose the oxygen sensor operation (Tip: The oxygen sensor in front of the catalytic converter normally has a fluctuating waveform. The waveform of the sensor behind the converter should be more steady).
-Inspect the downstream heated oxygen sensor (HO2), replace if necessary
-Replace the catalytic converter


One thing to note is that many vehicle manufacturers offer a longer warranty on emissions-related parts. So if you have a newer car but it's out of it's bumper-to-bumper warranty, there still may be warranty on this type of problem. Many manufacturers give a five year, unlimited mileage warranty on these items. It's worth checking into.

Публикувано на: 22 Яну 2011 15:38
от gh0s7r1d3r
Ами на доста - 230 к по показания на таблото.

Иначе няма грам дим от ауспуха, не пипа маслото - за 4,5 к км не е мръднало.

Публикувано на: 22 Яну 2011 16:35
от Akima
Ами да не те разочаровам,ама явно катализатора си е заминал/изкарват ~250к км реални/. wink.gif

Съветвам те да търсиш Фидо Дидо - нека той си каже мнението и ако е заминал да ти го "омагъосва" и да се отървеш леко. :thumbsup:

Публикувано на: 22 Яну 2011 16:45
от Vesko
Akima написа:Ами да не те разочаровам,ама явно катализатора си е заминал/изкарват ~250к км реални/. wink.gif

Съветвам те да търсиш Фидо Дидо - нека той си каже мнението и ако е заминал да ти го "омагъосва" и да се отървеш леко. :thumbsup:
Това за 250 верно ли е? Аз си продадох авенсис-а (авенсис1, 4А-ФЕ мотор) на един приател на 270000 реални километра. Той му врътна още 150-160к км реди да го продаде и до преди да го продаде само по едно време му замина съединителя, но не и грешки от катализатора.

Иначе същата грешка я имах на авенсис2 с 1.8 бензинов мотор. Появи се на около 30-40к км. Не успяха да ми я махнат и го продадох. На следвашият собственик са му сменяли катализатора гаранционно, ама ядец... не бяха усели да му оправят колата. сега маи си я кара така и като светне я гасят smile.gif

Публикувано на: 22 Яну 2011 17:10
от gh0s7r1d3r
с fido dido говорих, но той няма как да ми каже дали е от катализатора със сигурност. не усещам колата да не върви, а и както казах на газ анализатора показва, че катализатора чисти. лошото е, че катализатора е към 1800 лв., а fido dido ми предложи да сложиме турски, което мен специално много ме притеснява. и понеже за мене си е осакатяване слагането на каквото и да било турско нещо по една кола, питам, дали някой няма да даде друга идея или да потвърди, че е имал подобен проблем и че го е отстранил по някакъв начин.

в краен случай, ще се отиде на вариант фидо дидо, защото 2 бона на ТМА няма да дам с гаранция.

Публикувано на: 22 Яну 2011 17:31
от ceko26
Дали е ефективен катализатора мери втората сонда.Следователно там е проблема.

Публикувано на: 22 Яну 2011 18:52
от Akima
gh0s7r1d3r написа:... а fido dido ми предложи да сложиме турски, което мен специално много ме притеснява. и понеже за мене си е осакатяване слагането на каквото и да било турско нещо по една кола, питам, дали някой няма да даде друга идея или да потвърди, че е имал подобен проблем и че го е отстранил по някакъв начин.
Че тя моята е за хвърляне като е произведена цялата в Турция. wink.gif wacko.gif
Може да го хвърлиш тоя катализатор и Фидо Дидо да ти сложи резонаторно гърне - хем ще върви повече колата. biggrin.gif

Публикувано на: 22 Яну 2011 19:44
от Georgepetrov137
Akima написа:
gh0s7r1d3r написа:... а fido dido ми предложи да сложиме турски, което мен специално много ме притеснява. и понеже за мене си е осакатяване слагането на каквото и да било турско нещо по една кола, питам, дали някой няма да даде друга идея или да потвърди, че е имал подобен проблем и че го е отстранил по някакъв начин.
Лошо, в семейството караме Аурис и Корола Версо, ТУРСКО ПРОИЗВОДСТВО, странно защо ги признават за най-здравите в класа си. Абе турска му работа :)

Публикувано на: 22 Яну 2011 19:47
от jim_beam
добре де,нали уж можеше да се излъжат тези сонди или това важеше само за дизелите? mellow.gif
gh0s7r1d3r написа:...понеже за мене си е осакатяване слагането на каквото и да било турско нещо по една кола...
а ако ти сложат една тавичка баклава отпред,пък нека да ти я осакатят! laugh.gif

Публикувано на: 22 Яну 2011 19:56
от Georgepetrov137
jim_beam написа:добре де,нали уж можеше да се излъжат тези сонди или това важеше само за дизелите? mellow.gif
gh0s7r1d3r написа:...понеже за мене си е осакатяване слагането на каквото и да било турско нещо по една кола...
а ако ти сложат една тавичка баклава отпред,пък нека да ти я осакатят! laugh.gif
:thumbsup: laugh.gif

Публикувано на: 22 Яну 2011 21:24
от gh0s7r1d3r
Georgepetrov137 написа:
Akima написа:
gh0s7r1d3r написа:... а fido dido ми предложи да сложиме турски, което мен специално много ме притеснява. и понеже за мене си е осакатяване слагането на каквото и да било турско нещо по една кола, питам, дали някой няма да даде друга идея или да потвърди, че е имал подобен проблем и че го е отстранил по някакъв начин.
Лошо, в семейството караме Аурис и Корола Версо, ТУРСКО ПРОИЗВОДСТВО, странно защо ги признават за най-здравите в класа си. Абе турска му работа :)
Нали намираш разлика между ТУРСКА СГЛОБКА в контролиран от ТОЙОТА завод, по строго определени стандарти и т.н. и катализатор, който е УНИВЕРСАЛЕН и струва 160 лв. и е произведен някъде между Бурса и Измир от рециклирани капачки за буркани. И на Корола Версо 1.8 катализатора е в изпускателния колектор и трябва да се правят страшни операции за да се напасва и прочее. Ето това на мене не ми допада като вариант и затова се опитвам да реша проблема по друг начин. Ама само умни глави сме се събрали тука.... И мойто версо е турска сглобка и е бетон, ама е малко различно, нали се сещаш. Що не си слагате накрайници и шарнири АШ Метал ми се бутате при Люцкан за Тойотски biggrin.gif biggrin.gif

Публикувано на: 22 Яну 2011 21:26
от gh0s7r1d3r
Akima написа:
gh0s7r1d3r написа:... а fido dido ми предложи да сложиме турски, което мен специално много ме притеснява. и понеже за мене си е осакатяване слагането на каквото и да било турско нещо по една кола, питам, дали някой няма да даде друга идея или да потвърди, че е имал подобен проблем и че го е отстранил по някакъв начин.
Че тя моята е за хвърляне като е произведена цялата в Турция. wink.gif wacko.gif
Може да го хвърлиш тоя катализатор и Фидо Дидо да ти сложи резонаторно гърне - хем ще върви повече колата. biggrin.gif
Не ми каза за такъв вариант, каза само че може да се преправи универсалния турски катализатор и да се напасне на изпускателния колектор и да не се знае колко ще изкара тоя катализатор преди пак да писне сондата, че е неефективен. За резонаторно гърне каза, че не става.

Публикувано на: 22 Яну 2011 21:33
от Akima
gh0s7r1d3r написа:Що не си слагате накрайници и шарнири АШ Метал ми се бутате при Люцкан за Тойотски biggrin.gif biggrin.gif
Щот не съм сменял накрайници и шарнири на моята Тойота! cool.gif