Страница 1 от 1
Въпрос за Knock сензор.
Публикувано на: 12 Яну 2011 15:35
от KingSteve
Здравейте колеги. Имам следното питане. Knock сензора износва ли се с течение на времето? Нарушава ли се структурата на пиезо кристала респективно пада ли напрежението което генерира? Днес мернах моя и при тихи обороти не генерира повече от 50mVpp. Нормално ли е това?
От това което наметих в нета се вижда, че други Knock сензори генерират около 1, 2 Vpp.
http://www.kgbconsulting.ca/~gregk/knock/
Това са снимки от замерването:
Публикувано на: 12 Яну 2011 18:08
от mafiota
Ми сигурно зависи от детонациите (респ. аванса) и от "качеството" на горивото колко ще генерира.
Публикувано на: 12 Яну 2011 19:14
от Akima
Аз те съветвам такива замервания в България да правиш само с 98-100 октанов "премиум" бензин - той отговаря на "норманите" за останалия свят горива 95 октана!

Публикувано на: 13 Яну 2011 12:32
от KingSteve
Може би си прав колега, но все пак не е сигурно. Зареждал съм няколко пъти подред 100 октана от Shell - разлика не направих никаква. С 95 от Ром Петрол колата върви по-добре даже.
Идеята ми беше друга. Променят ли се параметрите на Кнок сензорите с течение на времето (понижава ли се генерираното напрежение като остареят) или просто прекъсват или закъсяват?
Ми сигурно зависи от детонациите (респ. аванса) и от "качеството" на горивото колко ще генерира.
Има логика това да е така. Колкото повече тресе двигателя се очакват и по-големи генерации.
И все пак има ли начин да се провери на 100% дали е ОК без да се сравнява с показанията на нов сензор монтиран на същия двигател и работещ със същото гориво?
Публикувано на: 13 Яну 2011 13:29
от CuMo
Не съм специалист, но предполагам и от модел до модел на knock сензор има разлика, в зависимост как е решена електронната схема на автомобила.
Пряко сравнение би било да се замери същия модел сензор монтиран на друг автомобил от същата марка и модел.
Ако колата ти върви добре и не ти прави проблеми, няма нужда да се вкарваш в размишления.
Ако пък много те човърка, потърси специализирана литература, предполагам в нета има много по въпроса за устройството и експлоатационните характеристики на подобни устройства.
По отношение на горивата моите наблюдения са най-вече в полза на Shell V Power 95, Shell V Power 100 и Лукойл 98.
С всички останали марки и класове горива, които съм карал, шумът от мотора се повишава и вървежът спада.
Колкото по-висок октан и сипя, толкова по-трудно пали. Разбираемо е.
С Shell V Power карайки градско, почва да ми хълцука малко, докато не направя 30км извънградско.
С Лукойл 98 пък няма толкова пауър след 4000rpm.
Като сипя от OMV квото и да било, иде ми да се застрелям после...
За всяка кола - различно.
Публикувано на: 13 Яну 2011 16:50
от mafiota
Колега от това което знам кнок сензора или го има или го няма, по принцип в литературата го дават да с мери само за изолационно съпротивление.
Грубо работата на кнок сензора е при големи детонации да "намества" центровката (аванса) така че детонациите да бъдат намалени.
PS. не ми се вярва кристала да се изтощава

Публикувано на: 13 Яну 2011 17:24
от KingSteve
Грубо работата на кнок сензора е при големи детонации да "намества" центровката (аванса) така че детонациите да бъдат намалени.
И аз четох, че точно това прави и понеже все още се боря с проблема с "тресенето" и очевидно аванса ми не е наред та затова почнах да бърникам и него. Просто досега не бях го поглеждал изобщо.
В service manuala наистина го дават да се мери само изолационното съпротивление. Чичо Гугъл намери някакъв американски форум, в който рзмишляваха над осцилограмата, но колата нямаше нищо общо с моята.
Публикувано на: 13 Яну 2011 17:33
от mafiota
KingSteve написа: ........ "тресенето" ......
Дюзи ??
Публикувано на: 13 Яну 2011 17:51
от KingSteve
Всичко е прегледано, колега. Ето тук
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t ... 39df0b8ed3
е цялата дискусия по въпроса. Най-много ефекта се влияе от CMP. Преди бях правил тригер шмидт буфер - ECU веднага ревеше че CMP не е наред. Днес го направих наново но този път с 2полярно захранване. Грешки няма. ОЧЕВИДНО ECU следи и положителния и отрицателния фронт на импулса генериран от CMP. Още нямам наблюдене обаче дали работата на двигателя ще се промени в положителна посока.
Публикувано на: 13 Яну 2011 18:03
от Bass_Man
Ti s hidravlichni povdigachi li si ?
Публикувано на: 13 Яну 2011 21:11
от gicho
Колега, пиезото не хваща толкова ниски честоти като "тресене" на двигател, с него могат да се измерят по-високи такива, което бих нарекъл "шума" на двигателя, а на тресенето.
И аз си мисля че тоя микрофон няма абсолютно нищо с тресенето на двигателя - нещо по горивната или запалителната система ще да е ... Може и клапани както предположи Bass_Man. Ама защо си мисля че става въпрос за мотор с механични повдигачи? Туй нещо не се ли хваща при мерене на компресия?
Публикувано на: 14 Яну 2011 10:05
от KingSteve
Благодаря за съдействието, колеги. Не съм мн. грамотен относно ДВГ-тата. Не съм сигурен какви са повдигачите, това което знам е че клапаните се регулират със сменяне на някакви пластини с различна дебелина. Надявам се това да Ви насочи.
Ако клапаните са кофти би трябвало да се отрази на компресията нали? ...а тя е перфектна 15.2, 15.2, 15.2, 15.4 съотверно за 1,2,3 и 4ти цилиндър. Освен това имало е моменти, в които колата върви перфектно поне 2 3 дена.