Страница 1 от 4
Toyota 1.8VVT-I ili 2.0D4D
Публикувано на: 11 Яну 2011 23:36
от sirted
Здравейте колеги, нов съм във форума. От 3 години карам Toyota 2.0TD навил съм се сега да си взема нова, но не мога да реша с какъв двигател, кпй е по сполучлив и по економичен е не мисля да се погребвам с тази кола, след две три годинки дал бог ще я сменям с по нова. моля дайте си мнението, кой мотор да взема. :help:
Публикувано на: 11 Яну 2011 23:57
от mitoko
безина

с автоматични скорости

Публикувано на: 12 Яну 2011 00:08
от Akima
Абе и аз съм за бензина,ама да изчакаме и феновете на дизела да се обадят!
Сподели за какво ще я ползваш предимно градско или пътуваш доста - да имаме някакъв ориентир,че иначе всичко си е до лични предпочитания!
Ръчна или автоматик?
Принципно колко мощна искаш да е - 2 D4D са 110к.с. , а 1.8 VVTi беше май 135 к.с. и т.н.
Иначе на добре кола си се спрял - с евтина подръжка особено бензиновите!

Публикувано на: 12 Яну 2011 00:37
от sirted
predimno gradsko i tuk tame izvangrada, no naistina neka vidim diselarite, az sa6to sam dovolen ot disela. Razlikata v tzenite im minava 2000-3000 lv. Zatova se dvuomq. A kolko har4at benzinovite
Публикувано на: 12 Яну 2011 00:45
от Akima
1.4 VVTi ми прави 8-10 градско с климатик зависи кой и как го карач;
1.6 VVTi - средно 9 градско с климатик стигало е и до 11
Първата е седан с 5 врати;
Втората е хечбек;
За 1.8 не мога да кажа - дори не съм карал Корола с 1.8 - много са редки на фона на 1.6,което мисля си ти е перфектния мотор за града особено при хечбек-а - и си гарантирано в "малкия" данък.

Публикувано на: 12 Яну 2011 08:07
от digitalpr
Ако вземеш дизел, прецени колко караш на месец, и след колко време ще избиеш тези 2000-3000лв. От двете, бензина върви повече. За разхода му очаквай към 9-11 градско и 6-7 извънградско (Авенсис).
Само аз ли не виждам за какъв модел автомобил става въпрос?
Публикувано на: 12 Яну 2011 10:09
от scorpion
digitalpr написа:
...
Само аз ли не виждам за какъв модел автомобил става въпрос?
Ако е питане за Авенсис 2 (преди фейслифта) 1.8 VVTi мога да споделя следното от личен опит и близо 60К км с подобен автомобил но ръчни скорости (5 ск.)
Двигателят е достатъчно мощен но за спортно каране забрави ! Самият автомобил не е конструиран за спортни натури !
Недобра изолация на двигателния отсек, т.е повечко шум от него, което не е добре за все пак за претендиращ за лимузина автомобил.
Окачването е ОК - комфортно и леко твърдо. Волана е доста чувствителен, а при скорости над 140 км/ч и силен страничен вятър стабилността е меко казано недобра. Спирачките са ОК макар и да не остават чувството за "коване". Причината е разбира се спирачния асистент.
Музиката е доста прилична, екстри като прибиране на огледала, антирефлектор на огледалото за обратно виждане и др. са хубави неща. БКП е добро и удобно. Светлините са слабички (обсъждано е във форума) но пък това е и субективна преценка. Отопление и вентилация добри (филтъра май трябва дфа се смена по-често но за БГ мръсотия по улиците е ормално!). Багажник огромен но трудно досттъпен за по-едро габаритни предмети (все пак не е хеч или ван!)
Всичко останало е ОК - интериор и екстериор. Приличен автомобил който не впечатлява с някаква визия но е добра семейна или бизнес кола.
Разхода: в града според зависи от трафика: Под 10/100 няма да падне, като средно около 12,5/100 км.
Извънградско: комбинирано с магистрала разхода е около 7,2/100; Спокойно шофиране без магистрала е около 6,5-6,8/100.
Оценка: Засужава си !
Пътувах с такъв по европейските пътища из Италия, Франция, Гърция и дъщеря ми се отспа по време на преходите biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Май заради повечето положителни качества пак сме с такъв автомобил само че дизел и фейслифт.
Дано да съм бил полезен. Успех !
Публикувано на: 12 Яну 2011 10:22
от digitalpr
Не мога да се съглася само за разхода на гориво. Не съм от хората, които пестят горивото и карат "за разхода" и в същото време карам само в най-големите задръствания на София. Над 11 не съм правил, а лятото съм под 10 със сигурност.
Това за двигателния отсек е вярно, не е изолиран много добре и шуми, макар че и тук нещата са субективни.
Публикувано на: 12 Яну 2011 15:19
от Akima
Аз специално говорих за Корола, ама човека май Авенсис разглежда.
Публикувано на: 12 Яну 2011 21:32
от jim_beam
като че ли не се виждат много предимства на бенз. мотор,особено що се отнася до разхода.при замърсяването нещата са обратно.
моето скромно мнение е,че ако трябва да е бензин,поне да е резачка,тоя мъртвец го забрави и то с такъв разход.един добър компромис беше 1,6 vtec 160к.с. на хонда,много пъргава кола,а можеш да я караш и с 7/100 ако искаш.а иначе другия приемлив бензин е пак 1,8 и е в приус/аурис хибрид!

Публикувано на: 12 Яну 2011 21:39
от mitoko
да по тая логика не трябва да се купуват нови коли щото замърсяват
Публикувано на: 12 Яну 2011 22:24
от digitalpr
jim_beam написа:тоя мъртвец го забрави

Публикувано на: 13 Яну 2011 07:03
от Kiki
Ако радхода на гориво е важен за теб, взимай дизел.
Градско в София е 7.5-7.8, а изван града съм го свалял до 4.5.
При потегляме е по-тромав, но влезе ли в обороти над 2000, става неудържим.
Както каза един колега, ако караш над 20 000км. годишно, тогава е още по-добре да е дизел.
Аз карам много и за 200 000км съм икономисъл повече от 10 000лв за гориво от разликата в разхода, а за ремонти досега не съм дал нито един лев.

Публикувано на: 13 Яну 2011 10:35
от SFINKS
Нов автомобил - дизел , стар автомобил бензин .
Въпреки че за стар автомобил , по-важното е да се избере автомобил в добро състояние и на малко километри . Дали бензин или дизел е от второстепенно значение .
Публикувано на: 13 Яну 2011 16:55
от baba_metca
Ако ще е само градско и на сравнително къси разстояния по-добре бензин. Аз карам дизел, като на Кики и за разхода потвърждавам, че е същия, но не загрява особено бързо. Сега в това време, на кратък път, докато тръгне парното и съм стигнал ( след 3-4км парното се пуска, но до 10км не е сгряло още напълно). Има допълнително подгряване, но то тръгва след 7-мата минута (точно както си пише в книжката). Автоматика го хвалят много, но аз лично не съм карал. Карал съм Аурис с 2.0d4d с 6 скорости и е с около половин литър по икономичен от Авнсиса средно, но на магистралата е още по-икономичен (заради 6-та).
Има много спорове за безин или дизел във форума и може да ползваш търсачката. Направи си хубаво сметката. Дизела се избива с каране. Незабравяй, че на дизела и застраховката му е по-скъпа заради първоначалната цена, както и малко по-скъпо обслужване. Ако наистина мислиш след 3г да я сменяш, вземи в предвид и поевтиняването и крайната продажна цена. За сверка разгледай подобни коли на около 3г и ги сравни с моментните продажни цени.
От това, което съм смятал за мен си, за разликата межди 1.8 и 2.0d4d са ти нужни около 110 000км средно каране, като ако караш повече градско би трябвало по бързо да избиеш парите (да станеш на 0). След което обаче би трбявало да продадеш дизело по-скъпо и от там ще ти дойде печалбата. Автоматика 1.8 и 2.0d4d ръчна - нямат разлика в първоначалната цена и от дизела само си на + още от началото.