Страница 1 от 8

Диагностика на Avensis T22 и T25 - кабели,адаптери,софтуер.

Публикувано на: 04 Яну 2011 03:18
от JapCar
Прочетох няколко теми за ОБД диагностика на Тойота (намерени с търсачката и нещата не са много ясни...За това искам да питам знаещите:
Става дума за Авенсис 1.8,началото на 2000г,двг 7А FE.
Диагностичния куплунг е физически ОБД2,но почти е сигурно,че не поддържа ОБД2 протокола.Мисля,че е въведен от август 2000г с новите VVTi двигатели.
Въпроса ми е:Има ли начин за четене/нулиране на записаните грешки на ЕКУ (освен вероятно с мигащия код на чек лампата) на тези преди ОБД2 коли?
Имам предвид някакъв кабел за връзка с лаптоп и програма както е за ОБД2,например:
http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_trks ... nkw=elm327
Какъв е все пак диагностичния протокол за тези коли,щом не е ОБД2?Все пак професионалните скенери четат/нулират грешките,които ги има и в Аутодата?

Публикувано на: 04 Яну 2011 10:59
от virtual
Според моята аутодата, протокола ти е EOBD, а не OBD2. От там предполагам идва и цялото объркване. Диагностиката пак според аутодата става, чрез окъсяване на пинове 4 и 13 от схемата. При контакт!

Грешката се трие като махнеш предпазителя EFI (15A) за малко. Изключена от контакт!

Публикувано на: 04 Яну 2011 12:06
от JapCar
Thanks
Да,подозирах,че грешките могат да се видят с мигащ код и да се трият по примитивния начин,но въпроса беше освен тоя начин,има ли и друг начин,т.е. интерфейсен кабел или уред (като тези от линка на eBay) с който да се гледат повече неща на живо-обороти,данни от сензорите,ламбда,температури....,защото е почти сигурно,че съществуващите са ОБД2 и не четат ЕОБД.

Публикувано на: 04 Яну 2011 12:59
от coolone
тези кабели от линка не работят при тойотите :censored: 100% потвърдено
разглобявал съм същия този китайски кабел и вътре няма ELM327, a прог чип, който е ЕМУЛАЦИЯ на ELM327. Ако искаш мога да ти подаря един такъв да се заиграеш, аз поне не успях да изкарам Live Data. Иначе има много софтуер /къде безплатен, къде краден/ който работи с тия кабели и може да визуализира всякакви параметри в реално време. Да, но не и при тойота mad.gif
OBD по принцип означава On Board Diagnostic и е въведен като стандарт за всички автомобили мисля че още от 1996, после става OBD II sled 2000
Обаче протокола за обмен на данни м/у ECU-to и скенера може да бъде SAE-J1850 (PWM and VPW), ISO-9141, ISO-14230 (KWP2000), или ISO-15765 (CAN) Не е съвсем ясно тойотския протокол какъв е точно, и защо аджеба обикновените скенери не могат да го четат. Въпреки, че пише, че кабела и схемата поддържа горните протоколи, като го закачиш и му дадеш auto detect... и увисваш. Не може да разпознае протокола. Виж при Бмв, Мерцедес, Ваген си е детска игра rolleyes.gif

Публикувано на: 04 Яну 2011 14:10
от Rudy
coolone написа:тези кабели от линка не работят при тойотите :censored: 100% потвърдено
Не си съвсем прав - работят, но наистина не както при споменатите марки. Има и Live Data обаче е много постна.
Чипа наистина не е ELM327, ама и не струват толкова...
Пробвах един такъв на моята - ето резултата:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Не знам колко е полезна оскъдната информация, ама поне можеш да си прочетеш и изтриеш грешките.

Публикувано на: 04 Яну 2011 14:32
от coolone
@Руди
хм сега ме заинтригува...
и аз се мъчих със същата програма + още 7-8 други
и не можа да разпознае протокола
това си го подкарал на десктоп машина или лаптоп? на скрийншота гледам, че пише OBDII to RS232
на лаптопа се слагаше един драйвер, който емулира порт RS232 prez USB, започвам да си мисля, че от там идва проблема

Публикувано на: 04 Яну 2011 14:41
от Rudy
Освен тази, подкарах и още 7-8: biggrin.gif
scantool_net120, 130
EasyOBDII,
LaptopDyno,
OBD2Spy,
CarmmObd,
wOBDCRAZY,
TouchScan_2.4.0.0...
Но те са с по-малко възможности. Успях да се свържа с почти всички, май с една не успях, но не помня точно коя.
Ползвам лаптоп през USB порт.

Публикувано на: 04 Яну 2011 14:49
от Rudy
Отказах се да я ръчкам повече, след като прочетох колко $ струва моя двигател wacko.gif Изображение

Публикувано на: 04 Яну 2011 17:18
от moloko
virtual написа: Грешката се трие като махнеш предпазителя EFI (15A) за малко. Изключена от контакт!
Абе къде е тоя предпазител...... дай малко жокери......

Публикувано на: 04 Яну 2011 19:10
от coolone
coolone написа:тези кабели от линка не работят при тойотите :censored: 100% потвърдено
Излъгал съм без да искам ! laugh.gif
току-що го подкарах само, че с ъпдейт-нат драйвер от сайта на производителя[/img]

Забележи протокола !! wacko.gif wacko.gif :prayer:

[/img]

Публикувано на: 04 Яну 2011 19:10
от moloko
Струва ми се , че темата за диагностиката трябва да се отдели в отделен раздел..... и да се дискутира по задълбочено......
Да ме извиняват колегите работещи в бранша - автосервиз и диагностика.

Ето нещо и от мен по въпроса:
това е специализирана програма за диагностика само на Тойота/Лексъс
http://rutracker.org/forum/viewtopic.php?t=2900220
Сайт с още софт и хард - кабели
http://www.carhealth.ru/mainmenu/toyota.htm
Отдолу на снимката е програмата работеща на домашния комп...... кабела обаче е скъпичък......
Не съм пробвал лично диагностика с нея , но съм виждал как работи на мойта кола от друг комп.

Публикувано на: 04 Яну 2011 19:25
от Bass_Man
Еми то това си е оригиналната програма на Тойота ве biggrin.gif . И е една от най-евтините оригинална диагностика . Даже не знам да има по-евтина .
Но кой знае какво няма да се дискутира . Ако нямаш оригинален кабел не правиш почти нищо .

Публикувано на: 04 Яну 2011 19:31
от coolone
btw ако си ентусиаст мога да share-на поне 4GB софтуер за диагностика, ре-мапване на ЕКУ, корекций на километраж, пълен списък на DTC и всякакви подобни благинки и шукарийки :pirate: :salute:

Публикувано на: 04 Яну 2011 19:50
от moloko
А така , а така .......

Публикувано на: 05 Яну 2011 00:44
от JapCar
coolone написа:тези кабели от линка не работят при тойотите :censored: 100% потвърдено
разглобявал съм същия този китайски кабел и вътре няма ELM327, a прог чип, който е ЕМУЛАЦИЯ на ELM327. Ако искаш мога да ти подаря един такъв да се заиграеш, аз поне не успях да изкарам Live Data. Иначе има много софтуер /къде безплатен, къде краден/ който работи с тия кабели и може да визуализира всякакви параметри в реално време. Да, но не и при тойота mad.gif

Обаче протокола за обмен на данни м/у ECU-to и скенера може да бъде SAE-J1850 (PWM and VPW), ISO-9141, ISO-14230 (KWP2000), или ISO-15765 (CAN) Не е съвсем ясно тойотския протокол какъв е точно, и защо аджеба обикновените скенери не могат да го четат.
Очевидно тойотския протокол не е сред известните,защото имам уредче с дисплей за четене/нулиране на грешки,което има всички споменати от теб протоколи и чете Нисана ми(същата година,но сигурно е ОБД2,разпознава го като ISO май) ,а не чете Тойотата.
Преди време писах на производителите на ELM чиповете,след като техните версии на 327 са v1.3a и v1.4b,какви са тези кабели(от линка за eBay в първия пост) с версии 1.5а и други несъществуващи...Отговориха ми,че не знаят и не отговарят кой какво прави,те само продават чипове...
http://www.elmelectronics.com/obdic.html#ELM327
Ще пробвам и Тойотата,но главно за другата кола ще купя един такъв USB кабел (от eBay линка),но се чудя след като са копия на ЕЛМ дали да взема най-евтиния по-стара версия 1.2/1.3/1.4 или последната 1.5а.Очевидно няма никаква аналогия с версиите на истинските чипове.Тези,които ги продават не знаят нищо,те само ги прекупуват от Китай (там са $2-3).Всички ги дават със софтуер,но не знам с какъв...
Ако знаете нещо дайте съвет.