Toyota Vitz(Yaris) Mania
Публикувано на: 16 Дек 2010 08:43
Тъй като не видях подобна тема ще създам една в помощ на собствениците и феновете на Toyota Vitz(това е истинското име на Yaris).
В този пост ще добавям всякаква полезна информация,а интересната такава ще пускам като отделни постове в темата.
Не отговарям за щети по автомобила,причинени в следствие от четенето на темата.Правите всичко на своя отговорност !
Как да направим самодиагностика на Yaris първо поколение:
-Завъртаме ключа в положение ON(даваме на контакт).
-Намираме OBDII буксата под таблото (намира се в шофьорската страна на колата) и окъсяваме терминали 4 и 13.
-Прочитате кода на грешката
-След като сте махнали жичката,завъртете ключа на позиция LOCK(заключване).
-Отворете кутията с бушоните и махнете бушона EFI за около 20 секунди,за да изчистите грешките.
* Буксата има два реда с по 8 терминала.Броят се от ляво на дясно.На горният ред са разположени терминали от 1 до 8.На долният съответно от 9 до 16.
* Как става прочитането на кода?
1.Всеки код се състои от две цифри.След като сте окъсили терминалите,лампичката "Check Engine"(Оранжевата лампа,символизираща двигателя) ще изгасне за 4.5 секунди.
*Първа цифра
2.Лампичката ще започне да мига през интервал от 0.5 секунди (първа цифра).
3.Лампичката ще изгасне за 1.5 секунди.
*Втора цифра
4.Лампичката ще започне да мига през интервал от 0.5 секунди (втора цифра).
5.Лампичката ще изгасне за 2.5 секунди,преди да покаже кода на следващата грешка или за 4.5 секунди ако няма друга грешка.Внимание ! Кодовете на грешките ще продължават да се изписват,докато не махнете жичката.Не си мислете,че колата ви има безкрайно много грешки. biggrin.gif
Ето списък с някой от грешките(не успях да намеря пълния списък)
Фейслифт,варианти и други различия
Първото поколение на Toyota Yaris се произвежда от 1998 до 2005та година включително.Моделът е претърпял фейслифт през 2003та година.Колите преди фейслифта са P1,а тези след него са P2.
Спортния вариант на Yaris първо поколение е наречен T-Sport и е произвеждан изцяло в Япония.Нормалния модел е произвеждан в Япония и Франция.В интерес на истината има доста различия м-у Френската и Японската сглобка.Няма да ги изброявам,само ще кажа,че ако имате проблем с отварянето на горната част на жабката ви,за съжаление вашата кола е Френска сглобка.
Най-лесния начин за разпознаване на сглобката е по номера на рамата - японските коли започват с JT1... ,а френските с VNK...
Разликите м-у P1 и P2:
Предна част - различна предна броня,решетка на предния капак и фарове(т.нар. "сълзи" при P2).

Задна част - различни стопове и лайсни на задната броня при P2.

Разликите м-у P1 T-Sport и P2 T-Sport
Предна част - както при нормалните версии разлика в предната броня,решетката на предния капак и фаровете.
Забележете,че при Р1 TS фаровете са с черна вътрешна част,докато при Р2 TS са като на нормалната версия.Решетките на ТS версиите също се различават от нормалните,както и броните.
P1

P2

Задна част - както при нормалните версии разлика в броните и стоповете.Забележете,че за разлика от нормалните версии,светлината за назад и тази за мъгла са на бронята.
Освен с тези разлики T-Sport-овете се различават и със наличието на прагове,както и малко по-лъскав интериор
.
P1

P2

Интериор
Интериорите на P1 и P2 са лесно различими."По-подутия" е този на Р1 и е доста по-грозен от този на Р2 според мен.
Р1

Р2

В този пост ще добавям всякаква полезна информация,а интересната такава ще пускам като отделни постове в темата.
Не отговарям за щети по автомобила,причинени в следствие от четенето на темата.Правите всичко на своя отговорност !
Как да направим самодиагностика на Yaris първо поколение:
-Завъртаме ключа в положение ON(даваме на контакт).
-Намираме OBDII буксата под таблото (намира се в шофьорската страна на колата) и окъсяваме терминали 4 и 13.
-Прочитате кода на грешката
-След като сте махнали жичката,завъртете ключа на позиция LOCK(заключване).
-Отворете кутията с бушоните и махнете бушона EFI за около 20 секунди,за да изчистите грешките.
* Буксата има два реда с по 8 терминала.Броят се от ляво на дясно.На горният ред са разположени терминали от 1 до 8.На долният съответно от 9 до 16.
* Как става прочитането на кода?
1.Всеки код се състои от две цифри.След като сте окъсили терминалите,лампичката "Check Engine"(Оранжевата лампа,символизираща двигателя) ще изгасне за 4.5 секунди.
*Първа цифра
2.Лампичката ще започне да мига през интервал от 0.5 секунди (първа цифра).
3.Лампичката ще изгасне за 1.5 секунди.
*Втора цифра
4.Лампичката ще започне да мига през интервал от 0.5 секунди (втора цифра).
5.Лампичката ще изгасне за 2.5 секунди,преди да покаже кода на следващата грешка или за 4.5 секунди ако няма друга грешка.Внимание ! Кодовете на грешките ще продължават да се изписват,докато не махнете жичката.Не си мислете,че колата ви има безкрайно много грешки. biggrin.gif
Ето списък с някой от грешките(не успях да намеря пълния списък)
Код за потвърждение: Избери целия код
[*]12 : No RPM-signal to ECU within 2 seconds after engine has started.
[*]12 : Malfunction in circuitry for cranckshaft-sensor.
[*]12 : Malfunction in circuitry for camshaft-sensor.
[*]13 : No RPM-signal to ECU above 1500 RPM.
[*]13 : Malfunction in circuitry for cranckshaft-sensor.
[*]14 : Malfunction in ignition coil 1 or 3.
[*]15 : Malfunction in ignition coil 2 or 4.
[*]18 : Malfunction in circuitry for VVT-i sensor.
[*]18 : Malfunction in signal-reach VVT-i sensor.
[*]19 : Malfunction in VVT-i system.
[*]21 : Weak signal from oxygen-sensor 1 over an extended period.
[*]22 : No continuity in signal from coolant temperature sensor.
[*]24 : No continuity in signal from thermo-sensor in AFM.
[*]25 : Oxygen sensor indicates a lean mixture for several seconds.
[*]25 : No continuity from oxygen-sensor circuitry.
[*]27 : Weak signal from oxygen-sensor 2 for an extended period.
[*]31 : No continuity in signal from AFM-sensor.
[*]33 : Malfunction in idle regulating system.
[*]39 : Malfunction in circuitry VVT-i system.
[*]41 : Malfunction in circuitry for throttle position sensor.
[*]42 : Malfunction in circuitry for speed-sensor.
[*]52 : Malfunction in circuit knock-sensor.
[*]75 : Malfunction in pressure sensor for power steering.
[*]91 : Coolant temperature not high enough for closed-loop fuel management.
[*]93 : Irregular and/or multiple knocking detected.
[*]96 : Malfunction in power to ECU.
Фейслифт,варианти и други различия
Първото поколение на Toyota Yaris се произвежда от 1998 до 2005та година включително.Моделът е претърпял фейслифт през 2003та година.Колите преди фейслифта са P1,а тези след него са P2.
Спортния вариант на Yaris първо поколение е наречен T-Sport и е произвеждан изцяло в Япония.Нормалния модел е произвеждан в Япония и Франция.В интерес на истината има доста различия м-у Френската и Японската сглобка.Няма да ги изброявам,само ще кажа,че ако имате проблем с отварянето на горната част на жабката ви,за съжаление вашата кола е Френска сглобка.

Най-лесния начин за разпознаване на сглобката е по номера на рамата - японските коли започват с JT1... ,а френските с VNK...
Разликите м-у P1 и P2:
Предна част - различна предна броня,решетка на предния капак и фарове(т.нар. "сълзи" при P2).

Задна част - различни стопове и лайсни на задната броня при P2.

Разликите м-у P1 T-Sport и P2 T-Sport
Предна част - както при нормалните версии разлика в предната броня,решетката на предния капак и фаровете.
Забележете,че при Р1 TS фаровете са с черна вътрешна част,докато при Р2 TS са като на нормалната версия.Решетките на ТS версиите също се различават от нормалните,както и броните.
P1

P2

Задна част - както при нормалните версии разлика в броните и стоповете.Забележете,че за разлика от нормалните версии,светлината за назад и тази за мъгла са на бронята.
Освен с тези разлики T-Sport-овете се различават и със наличието на прагове,както и малко по-лъскав интериор

P1

P2

Интериор
Интериорите на P1 и P2 са лесно различими."По-подутия" е този на Р1 и е доста по-грозен от този на Р2 според мен.
Р1

Р2
