Проблем с Дюзи и/или клапан за високо налягане, Авенсис D4D
Публикувано на: 15 Дек 2010 11:59
Здравейте,
Колага е Авенсис d4d 2000cc, 2005г, 116к.с.
Имам следната случка. Някъде около застудяването октомврим месец, колата започна да работи по шумно и в началото докато загрява и след като е загряла. Отделно запалването беше затруднено малко(така на 2-3-то завъртане пали, преди на 1 или макс 2). Помислих, че е заради горивото, но после като се стопли проблема продължи и още си продължава. После си викам акумулатор. Той е необслужваем и си светеше зеленко. Тествах го при едни акумулаторджии, те ми казаха, че не показва данни за "свършване" и да пробвам да си го заредя една вечер. Даже ми казаха, че в момента дори не могат да ми продадат нов, след като уредите им показват параметри в норма. Отделно, почна да похарчва повече, със времето с около половин до 1 литър.
На първо време да кажа, че пушека който излиза отзад при палене си е все същия, няма някаква видима промяна. Общо взето почти невидим, като сега в тези студове стана по бял, но и миналта година си беше така, няма черен дим. Незнам какво е да работи на по-малко цилиндри, каточели има някакво по голямо треперене на волана, но не е нещо чак фрапантно. Зареждах и акумулатора почти един ден, като се замисля ~17 часа - все си тая.
Та накрая имах път до Габрово и там ходих на диагностика, като диагностицираха колата студена. Бях и аз в колата та видях някои чисълца. Каза ми момчето че 3 и 4-та дюза са за смяна или имало и възможност за почистване, след което нищо не е ясно. Параметрите им на студено бяха около 3.000, като със затопляне се нормализираха, една от тях (за съжаление не помня точно коя беше) остана с показател около 2.000, другата падно до към 1.000. Момчето ми каза, че нормално било до 1.000, а около 3.000 вече било зле.
След около 10 дни отидох до Пазарджик за същата процедура, като ии казах за проблемите, без да споменавам, че съм я тествал вече (това се случва в самото начало на декември). За съжаление там ме пратиха да пия кафе и не можах да гледам уреда. Но, резултатът - 3 и 4-та дюза за смяна, като препоръчаха да сложа от техните добавки за прочистване и после пак да тествам дюзите. Имаше около 15л в резервоара и сложих две от техните добавки. После едно магистрално каране от Пазарджик до София от там насетне карам градско. Шума на двигателя някак каточели си остава без промяна, но разхода падна. Заредих пак и разхода пак си остава същия до сега(т.е. по малко в сравнение с преди слагането на добавките). Проблема със затрудненото палене остава, както и с повишения шум.
Тази сутрин я тествах пак на тестер, само че за да разнообразя реших да се възползвам от http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=12834 тъй като човека предлага тестване на повикване и го викнах сутринта на работа (колата преспа на работа). Така включи той, запали пак така затруднено спрямо преди и почна да гледа (тази сутрин термометъра на колата показваше -8). Гледам и аз. В самото началото всички дюзи показвха доста високи резултати, след около 30-ина секунди обаче 3 и 4-та дюза се нормализираха (параметрите им пандаха на около 1.5), но 1 и втора си останаха с високи параметри. Момчето ми вика 1 и 2-ра са зле, особенно 2-ра. Изчакахме да позагрее и съответно чисълцата започнаха да падат пак, с времето и 1 и 2-ра се нормализираха, като само 2-ра остана с малко по-голямо число, когато температурата мина 50 градуса, след 2-3 подавания на газта и 2-ра влезе в нормалния режим - около 1.000, че даже 0.800 - 0.900. Човека ми каза, че според него дюзите може и да минат с някакво почистване, което не е с добавка ами ги сваляли и ги чистели по някакъв начин. Обаче, това е важно обаче, според него клапана за високо налягане на помпата бил за смяна, защото налягането се менило много. Този клапан до колкото разбрах бил на помпата на Common Rail-а. Питах го какво означа, той ми каза, че налягането трябвало да бъде ~40MPa, а то се меняло от 32 до 45. Като ми го каза това, погледнах в компютъра да видя и наистина за около 10-15 секунди, на свободен ход, с температура на охлаждащата течност (55 градуса), показателя се промени - 35, 38, 36, 38, 37... Ей така в тези параметри. Когато е било студено, в началото не го видях, може тогава наистина да е било около 32, пък после 45, незнам, човека това ми каза.
Сега ако някой може да даде мнение какво да правя. Първо за дюзите, щом може да се почистват така, може би наистина е добре първо да се почистят, преди да се впускам в големите пари за нови, макар че допреди днес и в двата сервиза на Тойота ми казаха "За смяна". Това почистване може ли да навреди нещо? Отделно тоя клапан наистина ли трябва да държи 40MPa, и наистина ли е за смяна при тези си параметри. Като се има в предвид, че и в двата сервиза на Тойота абсолютно нищо не споменаха за това. Общо взето ако и този си тест беше показал същото каквото и предните два , да рече човек - ясно, проблема е този, така и така се решава, ама сега направо съм озадъчен. Особенно след като и при двата теста в Тойота ми казаха независимо един от друг, че 3 и 4-та дюза са заминали, а днес проблемните бяха 1 и 2-ра, като след като температурата се качи на 50 градуса и те се нормализирах, а и този клапан
Та това е, опитах се да кажа всичко каквото съм разбрал и се опитах да разбера максимално много преди да пиша. Ако имате някакви предложения, препоръки и т.н. пишете.
Колага е Авенсис d4d 2000cc, 2005г, 116к.с.
Имам следната случка. Някъде около застудяването октомврим месец, колата започна да работи по шумно и в началото докато загрява и след като е загряла. Отделно запалването беше затруднено малко(така на 2-3-то завъртане пали, преди на 1 или макс 2). Помислих, че е заради горивото, но после като се стопли проблема продължи и още си продължава. После си викам акумулатор. Той е необслужваем и си светеше зеленко. Тествах го при едни акумулаторджии, те ми казаха, че не показва данни за "свършване" и да пробвам да си го заредя една вечер. Даже ми казаха, че в момента дори не могат да ми продадат нов, след като уредите им показват параметри в норма. Отделно, почна да похарчва повече, със времето с около половин до 1 литър.
На първо време да кажа, че пушека който излиза отзад при палене си е все същия, няма някаква видима промяна. Общо взето почти невидим, като сега в тези студове стана по бял, но и миналта година си беше така, няма черен дим. Незнам какво е да работи на по-малко цилиндри, каточели има някакво по голямо треперене на волана, но не е нещо чак фрапантно. Зареждах и акумулатора почти един ден, като се замисля ~17 часа - все си тая.
Та накрая имах път до Габрово и там ходих на диагностика, като диагностицираха колата студена. Бях и аз в колата та видях някои чисълца. Каза ми момчето че 3 и 4-та дюза са за смяна или имало и възможност за почистване, след което нищо не е ясно. Параметрите им на студено бяха около 3.000, като със затопляне се нормализираха, една от тях (за съжаление не помня точно коя беше) остана с показател около 2.000, другата падно до към 1.000. Момчето ми каза, че нормално било до 1.000, а около 3.000 вече било зле.
След около 10 дни отидох до Пазарджик за същата процедура, като ии казах за проблемите, без да споменавам, че съм я тествал вече (това се случва в самото начало на декември). За съжаление там ме пратиха да пия кафе и не можах да гледам уреда. Но, резултатът - 3 и 4-та дюза за смяна, като препоръчаха да сложа от техните добавки за прочистване и после пак да тествам дюзите. Имаше около 15л в резервоара и сложих две от техните добавки. После едно магистрално каране от Пазарджик до София от там насетне карам градско. Шума на двигателя някак каточели си остава без промяна, но разхода падна. Заредих пак и разхода пак си остава същия до сега(т.е. по малко в сравнение с преди слагането на добавките). Проблема със затрудненото палене остава, както и с повишения шум.
Тази сутрин я тествах пак на тестер, само че за да разнообразя реших да се възползвам от http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=12834 тъй като човека предлага тестване на повикване и го викнах сутринта на работа (колата преспа на работа). Така включи той, запали пак така затруднено спрямо преди и почна да гледа (тази сутрин термометъра на колата показваше -8). Гледам и аз. В самото началото всички дюзи показвха доста високи резултати, след около 30-ина секунди обаче 3 и 4-та дюза се нормализираха (параметрите им пандаха на около 1.5), но 1 и втора си останаха с високи параметри. Момчето ми вика 1 и 2-ра са зле, особенно 2-ра. Изчакахме да позагрее и съответно чисълцата започнаха да падат пак, с времето и 1 и 2-ра се нормализираха, като само 2-ра остана с малко по-голямо число, когато температурата мина 50 градуса, след 2-3 подавания на газта и 2-ра влезе в нормалния режим - около 1.000, че даже 0.800 - 0.900. Човека ми каза, че според него дюзите може и да минат с някакво почистване, което не е с добавка ами ги сваляли и ги чистели по някакъв начин. Обаче, това е важно обаче, според него клапана за високо налягане на помпата бил за смяна, защото налягането се менило много. Този клапан до колкото разбрах бил на помпата на Common Rail-а. Питах го какво означа, той ми каза, че налягането трябвало да бъде ~40MPa, а то се меняло от 32 до 45. Като ми го каза това, погледнах в компютъра да видя и наистина за около 10-15 секунди, на свободен ход, с температура на охлаждащата течност (55 градуса), показателя се промени - 35, 38, 36, 38, 37... Ей така в тези параметри. Когато е било студено, в началото не го видях, може тогава наистина да е било около 32, пък после 45, незнам, човека това ми каза.
Сега ако някой може да даде мнение какво да правя. Първо за дюзите, щом може да се почистват така, може би наистина е добре първо да се почистят, преди да се впускам в големите пари за нови, макар че допреди днес и в двата сервиза на Тойота ми казаха "За смяна". Това почистване може ли да навреди нещо? Отделно тоя клапан наистина ли трябва да държи 40MPa, и наистина ли е за смяна при тези си параметри. Като се има в предвид, че и в двата сервиза на Тойота абсолютно нищо не споменаха за това. Общо взето ако и този си тест беше показал същото каквото и предните два , да рече човек - ясно, проблема е този, така и така се решава, ама сега направо съм озадъчен. Особенно след като и при двата теста в Тойота ми казаха независимо един от друг, че 3 и 4-та дюза са заминали, а днес проблемните бяха 1 и 2-ра, като след като температурата се качи на 50 градуса и те се нормализирах, а и този клапан
Та това е, опитах се да кажа всичко каквото съм разбрал и се опитах да разбера максимално много преди да пиша. Ако имате някакви предложения, препоръки и т.н. пишете.
