Страница 1 от 2

Проблем с Дюзи и/или клапан за високо налягане, Авенсис D4D

Публикувано на: 15 Дек 2010 11:59
от baba_metca
Здравейте,

Колага е Авенсис d4d 2000cc, 2005г, 116к.с.
Имам следната случка. Някъде около застудяването октомврим месец, колата започна да работи по шумно и в началото докато загрява и след като е загряла. Отделно запалването беше затруднено малко(така на 2-3-то завъртане пали, преди на 1 или макс 2). Помислих, че е заради горивото, но после като се стопли проблема продължи и още си продължава. После си викам акумулатор. Той е необслужваем и си светеше зеленко. Тествах го при едни акумулаторджии, те ми казаха, че не показва данни за "свършване" и да пробвам да си го заредя една вечер. Даже ми казаха, че в момента дори не могат да ми продадат нов, след като уредите им показват параметри в норма. Отделно, почна да похарчва повече, със времето с около половин до 1 литър.

На първо време да кажа, че пушека който излиза отзад при палене си е все същия, няма някаква видима промяна. Общо взето почти невидим, като сега в тези студове стана по бял, но и миналта година си беше така, няма черен дим. Незнам какво е да работи на по-малко цилиндри, каточели има някакво по голямо треперене на волана, но не е нещо чак фрапантно. Зареждах и акумулатора почти един ден, като се замисля ~17 часа - все си тая.

Та накрая имах път до Габрово и там ходих на диагностика, като диагностицираха колата студена. Бях и аз в колата та видях някои чисълца. Каза ми момчето че 3 и 4-та дюза са за смяна или имало и възможност за почистване, след което нищо не е ясно. Параметрите им на студено бяха около 3.000, като със затопляне се нормализираха, една от тях (за съжаление не помня точно коя беше) остана с показател около 2.000, другата падно до към 1.000. Момчето ми каза, че нормално било до 1.000, а около 3.000 вече било зле.

След около 10 дни отидох до Пазарджик за същата процедура, като ии казах за проблемите, без да споменавам, че съм я тествал вече (това се случва в самото начало на декември). За съжаление там ме пратиха да пия кафе и не можах да гледам уреда. Но, резултатът - 3 и 4-та дюза за смяна, като препоръчаха да сложа от техните добавки за прочистване и после пак да тествам дюзите. Имаше около 15л в резервоара и сложих две от техните добавки. После едно магистрално каране от Пазарджик до София от там насетне карам градско. Шума на двигателя някак каточели си остава без промяна, но разхода падна. Заредих пак и разхода пак си остава същия до сега(т.е. по малко в сравнение с преди слагането на добавките). Проблема със затрудненото палене остава, както и с повишения шум.

Тази сутрин я тествах пак на тестер, само че за да разнообразя реших да се възползвам от http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=12834 тъй като човека предлага тестване на повикване и го викнах сутринта на работа (колата преспа на работа). Така включи той, запали пак така затруднено спрямо преди и почна да гледа (тази сутрин термометъра на колата показваше -8). Гледам и аз. В самото началото всички дюзи показвха доста високи резултати, след около 30-ина секунди обаче 3 и 4-та дюза се нормализираха (параметрите им пандаха на около 1.5), но 1 и втора си останаха с високи параметри. Момчето ми вика 1 и 2-ра са зле, особенно 2-ра. Изчакахме да позагрее и съответно чисълцата започнаха да падат пак, с времето и 1 и 2-ра се нормализираха, като само 2-ра остана с малко по-голямо число, когато температурата мина 50 градуса, след 2-3 подавания на газта и 2-ра влезе в нормалния режим - около 1.000, че даже 0.800 - 0.900. Човека ми каза, че според него дюзите може и да минат с някакво почистване, което не е с добавка ами ги сваляли и ги чистели по някакъв начин. Обаче, това е важно обаче, според него клапана за високо налягане на помпата бил за смяна, защото налягането се менило много. Този клапан до колкото разбрах бил на помпата на Common Rail-а. Питах го какво означа, той ми каза, че налягането трябвало да бъде ~40MPa, а то се меняло от 32 до 45. Като ми го каза това, погледнах в компютъра да видя и наистина за около 10-15 секунди, на свободен ход, с температура на охлаждащата течност (55 градуса), показателя се промени - 35, 38, 36, 38, 37... Ей така в тези параметри. Когато е било студено, в началото не го видях, може тогава наистина да е било около 32, пък после 45, незнам, човека това ми каза.

Сега ако някой може да даде мнение какво да правя. Първо за дюзите, щом може да се почистват така, може би наистина е добре първо да се почистят, преди да се впускам в големите пари за нови, макар че допреди днес и в двата сервиза на Тойота ми казаха "За смяна". Това почистване може ли да навреди нещо? Отделно тоя клапан наистина ли трябва да държи 40MPa, и наистина ли е за смяна при тези си параметри. Като се има в предвид, че и в двата сервиза на Тойота абсолютно нищо не споменаха за това. Общо взето ако и този си тест беше показал същото каквото и предните два , да рече човек - ясно, проблема е този, така и така се решава, ама сега направо съм озадъчен. Особенно след като и при двата теста в Тойота ми казаха независимо един от друг, че 3 и 4-та дюза са заминали, а днес проблемните бяха 1 и 2-ра, като след като температурата се качи на 50 градуса и те се нормализирах, а и този клапан

Та това е, опитах се да кажа всичко каквото съм разбрал и се опитах да разбера максимално много преди да пиша. Ако имате някакви предложения, препоръки и т.н. пишете. wacko.gif

Публикувано на: 15 Дек 2010 16:12
от nikara
Аз бих направил следното.Слагам пак добавка и пробвам НО здържително слагам двутактово масло на хускварна в горивото в съотношение 10гр. на литър нафта.И очакам резултат след изразходването на един резервоар гориво.Ако няма задоволителен резултат бегай в Пазарджик на сервиз.

Публикувано на: 15 Дек 2010 16:23
от mitoko
кво 2т масло ве ти луд ли си wacko.gif

Публикувано на: 15 Дек 2010 16:36
от xtreme
mitoko написа:кво 2т масло ве ти луд ли си wacko.gif
Тц, не е луд. Новия дизел е доста обработен и някои съставки липсват. В 2Т ги има в изобилие .Пък и чувам, че моторетките работели по-тихо не че карам дизел ама, ако е вярно то си е доста важно :)

Публикувано на: 15 Дек 2010 17:23
от nikara
2-та масло смазва гор.с-ма особено ел.клапана който блокира в следствие сухата екологична нафта примесена с вода.Ремонт ел.на помпата се състой точно в почистването или деблокирането на този ел.клапан и струва 1500лв.Е трябва и комп.настройка монтаж демонтаж но 1500лв.??? Нормална подръжка или ежедневно употреба слагам 5гр.на литър.

Публикувано на: 15 Дек 2010 17:38
от mitoko
nikara написа:2-та масло смазва гор.с-ма особено ел.клапана който блокира в следствие сухата екологична нафта примесена с вода.Ремонт ел.на помпата се състой точно в почистването или деблокирането на този ел.клапан и струва 1500лв.Е трябва и комп.настройка монтаж демонтаж но 1500лв.??? Нормална подръжка или ежедневно употреба слагам 5гр.на литър.
преди малко беше 10 на литър, са стана 5...българска работа... и кво правим после с нагара от тва 2т малсо което не изгаря ??? поне хубаво ли 2т масло слагаш - марка и вид?

Публикувано на: 15 Дек 2010 18:07
от nikara
mitoko написа:
nikara написа:2-та масло смазва гор.с-ма особено ел.клапана който блокира в следствие сухата екологична нафта примесена с вода.Ремонт ел.на помпата се състой точно в почистването или деблокирането на този ел.клапан и струва 1500лв.Е трябва и комп.настройка монтаж демонтаж но 1500лв.??? Нормална подръжка или ежедневно употреба слагам 5гр.на литър.
преди малко беше 10 на литър, са стана 5...българска работа... и кво правим после с нагара от тва 2т малсо което не изгаря ??? поне хубаво ли 2т масло слагаш - марка и вид?
Четеш по български м/у редовете 10гр.препоръчах на колегата с проблема а за ежедневна употреба 5гр.Това масло на хускварна е синтетично пълно изгаряне и пълно разтваряне в горивото,няма нужда от разклащане преди палене.Нагар при мот.триони се получава при слагане над 30гр.на литър бензин.Практикувам 15год.вече с мот.триони.Дизел имам от 2год.

Публикувано на: 15 Дек 2010 23:50
от coolone
Тези добавки които си сложил вероятно са ти направили лоша услуга. Те са доста агресивни химикали и ефекта от тях когато са сложени в почти празен резервоар е следния - просто вдигат утайката и всички гадорий от дъното на резервоара на горе към филтрите и дюзите. Добавка се слага само на пълен резервоар и винаги след това се сменя горивен филтър.
Дюзите се почистват с ултразвук - не много скъпа процедура и дава доста добри резултати. Лично съм виждал как се ''съживяват'' дюзи след ултразвуковата вана.
А за двутактовото масло ще чуеш всякакви теорий, аз лично съм ''за'' като се има предвид ниското съдържание на сяра и парафин в нафтата заради пустите еко норми.
А с добавка против замръзване на нафтата / някои просто наливат 50 гр бензин или спирт/ ще усетш коренна промяна в шума на двигателя особено на студен старт. Просто нафтата, която наливаме е мнооого далеч от истинската нафта и за това се налага да добавяме повечко козметика

Публикувано на: 16 Дек 2010 10:53
от baba_metca
coolone написа: Добавка се слага само на пълен резервоар и винаги след това се сменя горивен филтър.
Т.е. сега да си сменя горивния филтър и пак да тествам, да видим какво ще покаже. По принцип филтъра е на точно една година и около 16 000км. Възможно ли е обаче тези отклонения на показателите да идват и от запушен филтър.

Публикувано на: 16 Дек 2010 23:12
от nikara
baba_metca написа:
coolone написа: Добавка се слага само на пълен резервоар и винаги след това се сменя горивен филтър.
Т.е. сега да си сменя горивния филтър и пак да тествам, да видим какво ще покаже. По принцип филтъра е на точно една година и около 16 000км. Възможно ли е обаче тези отклонения на показателите да идват и от запушен филтър.
Кой би сложил добавка в празен рез.Добав.са измислени не да повреждат и сменяш филтър.Тези който ги измислят много добре знаят че с-мата има филтър :whistle: Гор.филтър оказва ама страшно голямо значение в/у двиг.особено в студено време.Трябваше да почнеш с филтъра.Прочети си упътването

Публикувано на: 16 Дек 2010 23:15
от nikara
coolone написа:Тези добавки които си сложил вероятно са ти направили лоша услуга. Те са доста агресивни химикали и ефекта от тях когато са сложени в почти празен резервоар е следния - просто вдигат утайката и всички гадорий от дъното на резервоара на горе към филтрите и дюзите. Добавка се слага само на пълен резервоар и винаги след това се сменя горивен филтър.
Дюзите се почистват с ултразвук - не много скъпа процедура и дава доста добри резултати. Лично съм виждал как се ''съживяват'' дюзи след ултразвуковата вана.
А за двутактовото масло ще чуеш всякакви теорий, аз лично съм ''за'' като се има предвид ниското съдържание на сяра и парафин в нафтата заради пустите еко норми.
А с добавка против замръзване на нафтата / някои просто наливат 50 гр бензин или спирт/ ще усетш коренна промяна в шума на двигателя особено на студен старт. Просто нафтата, която наливаме е мнооого далеч от истинската нафта и за това се налага да добавяме повечко козметика
50гр.на празен резервоар ЛИ?

Публикувано на: 17 Дек 2010 09:22
от Dizzle
през изминалата година и половина сипвах само на ЕКО, преди това основно ОМВ премиум/алпин , преди обслужването сложих добавка BARDAHL и я изгорих. от сервиза ми казаха,че горивния ми бил като нов - никакви боклуци и отлагания.

Публикувано на: 17 Дек 2010 11:15
от coolone
nikara написа: Кой би сложил добавка в празен рез.Добав.са измислени не да повреждат и сменяш филтър.Тези който ги измислят много добре знаят че с-мата има филтър :whistle: Гор.филтър оказва ама страшно голямо значение в/у двиг.особено в студено време.Трябваше да почнеш с филтъра.Прочети си упътването
Ами човека е писал, че е сложил добавката на почти празен резервоар.
А за това, че хората които правят добавките знаят за горивен филтър - знаят, няма спор wink.gif ама не знаят, даже идея си нямат ние тука в БГ с каква нафта караме и каква утайка и гнус има по дъното на резервоара. Друга тема е кой от къде зарежда. Не помня в кой точно форум бях гледал един пич си беше направил експеримент - в 5 бутилки от мин. вода беше сложил нафта от 5 различни бензиностанций. След около 2 седмици беше пуснал снимки и се виждаше сериозна утайка в 3 от 5-те бутилки, а обема който е над половината беше бистър като вода, дори едната 'проба' беше започнала да замръзва, приличаше на боза. Така, че има голямо значение от къде зареждаш дизелчето. Търговски марки на бензиностанций няма да споменавам щото ще започнат едни безкрайни спорове. Извода който аз си направих и отзивите който чувам ме заведоха в една гръцка верига бензиностанций happy.gif и за сега съм доволен, най-малкото защото ми падна разхода

Публикувано на: 17 Дек 2010 13:19
от baba_metca
coolone написа:Ами човека е писал, че е сложил добавката на почти празен резервоар.
То аз не съм се напирал сам да я слагам тази добавка, така ме посъветвата от сервиза в Тойота. Даже човека изрично каза, на това количество гориво, сложи две. Прочетох описанието на английски и не пишеше нещо по специално, освен, че може директно да се постави да минава само добавка през дюзите (предполагам има начин да се сложи, образно казано, шишенцето с добавката наместо резервоар).

А нещо за показателите на този клапан за високо налягане да знаете? Дали при тези които съм описал наистина има проблем.

здр колега

Публикувано на: 18 Дек 2010 08:30
от dido4i
Един съвет и от мен /и аз имах същия проблем /
1.Смени горивния филтър -задължително
2.Купи си тази добавка - http://www.bardahl.bg/bg/products/a/4574/4584-за коман рейл
3.Слагаш я когато ти останат 20-25 литра нафта в резервоара ,оставия няколко часа да подейства и след това карай около 20км.
4.На следващата сутрин се надявам да има резултат като при мен :thumbsup:
5. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ПИШИ КАКЪВ Е РЕЗУЛТАТА !!!