Страница 1 от 2
Информация за HIACE 84
Публикувано на: 17 Юни 2006 14:46
от Sag
Двигателя е 2.2 дизел към 50кВ. Въпроса на бащата е къде му се намира реле-регулатора, защото презареждала.
Публикувано на: 17 Юни 2006 15:37
от max-2
Колко волта? Ако е 14.5 е нормално, така излизат заводско. А не 13.5-14, като жигулите едно време, макар, 4е на тях акумулаторите им издържаха по 7-8 години

Публикувано на: 17 Юни 2006 16:59
от Sag
Ако знаеш къде е реле-регулатора, ще ми е най-полезно.
Бащата си знае какви трябва да са напреженията, в случая каза че стигат до 16в.
Публикувано на: 17 Юни 2006 17:32
от Xeku
Има два варианта - или е вграден в самия алтернатор, или е изведен като отделен блок. Проследи кабелите, които излизат от алтернатора и ако по пътя към акумулатора, преминават през кутийка - това е релето!
Публикувано на: 17 Юни 2006 17:34
от El Camino
Японките работят с по - високи напрежения така е. Много вероятно е да е вграден действително. Приспособяване от Жигула или Опел или нещо не японско със външен е трудно, щото се регулура по + мисля (за разлика от останалите по -).
Публикувано на: 17 Юни 2006 17:40
от Sag
Ако някой знае къде конкретно се намира модула, ще съм му благодарен да ме насочи. Бащата е достатъчно грамотен, за да го беше намерил ако е в алтернатора (сменял му е четките защото преди не зареждаше), или ако беше наблизо по кабелите.
Не мога да кажа нещо конкретно, или да дам снимки, защото той заедно с буса са на 400км от мен :-)
Публикувано на: 17 Юни 2006 17:47
от El Camino
Публикувано на: 17 Юни 2006 18:22
от Sag
От там не стана ясно къде се намира, но поне разбра как изглежда. Вече е снабден с разпечатка и да го търси :-) Благодаря.
ПС. По кабелите не може, каза че всичко върви в общ сноп ...
Публикувано на: 18 Юни 2006 00:59
от jamie
Абе Sag, всяка втора дума ти е "баща ми знае, достатъчно е грамотен".
Питам се що дириш тука след като грамотния ти баща всичко знае ? Колегите са опитали да те насочат, все пак едва ли тук има втора дизелова камионетка и то на тази възраст. Инак за грамотен и знаещ баща е просто и елементарно - тръгва от алтернатора и намира (по пътя) реле регулатора.
Публикувано на: 18 Юни 2006 02:03
от Sag
Тебе чаках :-)
Ти можеш ли да кажеш конкретно къде е нещото? Благодаря :-)
Публикувано на: 18 Юни 2006 02:07
от jamie
И Господ не може да ти каже (щото и него ще репликираш по същия начин). Приятно "майсторене"

Публикувано на: 19 Юни 2006 20:34
от slowtraveler
А акумулатора добре ли е ?.
Щото при алтернатор (не динамо) при откачен или прекъснал акумулатор, напрежението при високи обороти може да скочи до 60В, което при стария дизел най-много да ти изгори някоя крушка, ама ако има електроника....
Иначе регулатора (ако наистина не е в алтернатора, щото обикновено е много малък и е маскиран като държач на четките или вграден в блока на изправителните диоди) трябва да е съвсем близо до алтернатора или да е монтирано на него....
Колко кабела излизат от алтернатора.
Без никакво заяждане за баща ти - може просто да не се е занимавал с електрики и затова да не го е намерил....
Публикувано на: 19 Юни 2006 21:16
от Sag
Баща ми е инженер високоволтова техника :-)
Въпроса по същество беше в това, че си няма представа как е направен в тази кола, бил го търсел и преди, но не го намерил.
Акумулатора е добре, но той се притеснява да не го гръмне от презареждане, и пооначало иска да си му е наред буса.
Но ми се струва че хората тук във форума нямат за цел да помогне, не знам защо ви е форум изобщо.
Публикувано на: 19 Юни 2006 21:49
от slowtraveler
Те това е проблема - влекат го високите напрежения, а тука е ниско.
Проблема не е във форума - даваш прекалено малко информация.
Освен това съм съгласен с jamie , че всеки механик с поне малко понятие ще намери регулатора за по-малко от 5 мин....
В една от схемите, които намерих регулатора е ВЪТРЕ в алтернатора. Нека баща ти провери още веднъж
А това, че не ти отговаря някой точно 'зад кое болтче' се намира регулатора сигурно се дължи на това че никой не е разглобявал точно твоя тип компановка на ел.схемата.
Тея алтернатори, които съм разглобявал и ремонтирал са Шкода фаворит и Голф (регулатора е държач на четките) и Опел Астра - регулатора пак е в алтернатора - сектор, допрян до статора и включващ в себе си изправителния блок и регулатора.....
Малко информация за схемата, която намерих:
напрежение на изхода 13.9 - 15.1V при 2000об/мин и температура 25С
или 13.5 - 14.3 при 2000об.мин и темп 115С.
Алтернатора има 4 изхода и маса.
Изходите са -
IG - (червен) от ключа за запалване
L - (жълт/зелен) за сигнална лампа/индикатор за зареждане
S - (бял)към 7.5А предпазител и от там към + шина
B - (бял) към 120A предпазител - това е силовия изход
Всичките изходи без 'В' излизат реално от регулатора, който е в алтернатора....
Публикувано на: 19 Юни 2006 21:51
от Sag
Предадох му да го търси и вътре в алтернатора. Но както казах, ме информира че е сменял четки и съответно сигурно щеше да го намери там :-)
Какво значи да го влекат... 16В са си много така или иначе.