Мнение
от slowtraveler » 07 Авг 2007 22:28
Абе аз си мисля, че нещата стоят така:
УПРАВЛЕНИЕ по налягане на климатика/компресора няма.
Има ЗАЩИТА по налягане....
Затова някои климатици, които не са наред, изключват след известно време, като им сработи защитата.
На старата ми кола климатика и не изключваше докато не натисна копчето (освен ако външната температура е под +4С - такава защита имаше).
При климатрониците вече има управление по температура - когато зададената температура в купето е достигната, компресора се изключва, а когато достигне прага на сработване (все пак има хистерезис) - включва.
Времето, за което работи компресора при климатроника зависи от много фактори - външна температура, топлина, която преминава в купето (слънчево греене, затопляне от въздуха и т.н.), текуща вътрешна температура и т.н.
Затова когато колата е нагрята климатроника включва компресора постоянно и не го изключва, докато не спадне вътрешната температура до зададената..
Ако климатроника работи на 'затопляне', тогава компресора се включва периодично по някаква схема за да изсушава въздуха...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008