Страница 1 от 2
TOYOTA Yaris
Публикувано на: 26 Ное 2010 17:12
от vidimi2000
Здравейте ! От известно време карам Yaris 2001 - досега не сьм имал проблеми, но днес ми изчезнаха кьсите светлини. Габарити и дьлги има, но не и кьси. Дайте сьвет или добьр майстор.
Благодаря предварително.
Публикувано на: 26 Ное 2010 17:28
от TATI
Провери си крушките, предпазителите, ей такива дребни нещица.
И преди някой да каже, че няма как и двете да изгорят, има такъв вариант и на мен ми се е случвал.
Успех!
Публикувано на: 26 Ное 2010 21:06
от mitoko
да пробвай да смениш крушката
Публикувано на: 26 Ное 2010 22:53
от Bass_Man
И на мен ми се е случвало да ми изгорят двете крушки едновременно .
Публикувано на: 26 Ное 2010 22:54
от Vesko
Bass_Man написа:И на мен ми се е случвало да ми изгорят двете крушки едновременно .
Това не говори ли за проблем в алтернатора/акомулатора?
Публикувано на: 26 Ное 2010 22:55
от Bass_Man
Ами след това не съм ги сменявал повече а и всички останали не бяха изгоряли . Та не знам на какво може да се дължи

.
Публикувано на: 27 Ное 2010 12:27
от nowyaris
Сигурно са оригиналните и сега им е дошло времето.
Публикувано на: 27 Ное 2010 22:27
от vidimi2000
Смених крушките и се оправиха нещата-наистина и двете бяха изгорели едновременно! Но ми е непонятно как са изгорели само за каси? Благодария Ви за сьветите !
Публикувано на: 28 Ное 2010 09:19
от slowtraveler
Мдааа - още един в клуба с едновременно изгорелите къси светлини
Мислех, че при мен изгарянето едновременно на двете крушки е било изключение, но явно греша...
Дали все пак проблема не е моментно 'прекомпенсиране' на пада на напрежението на алтернатора в момента на поява на мощен консуматор (като светлините)...
Публикувано на: 28 Ное 2010 09:31
от desSs
моите изгоряха с разлика от няколко дни. предполагам крушките си имат определен "живот"
Публикувано на: 28 Ное 2010 11:24
от Scott
slowtraveler написа:Мислех, че при мен изгарянето едновременно на двете крушки е било изключение, но явно греша...
Дали все пак проблема не е моментно 'прекомпенсиране' на пада на напрежението на алтернатора в момента на поява на мощен консуматор (като светлините)...
Слоу, това си има логично обяснение:
- Или не си забелязал (както и много други) кога е изгоряла едната светлина; От 1-ви Ноември се кара 'на къси' през деня и без да те спрат услужливо ченгетата, няма как да разбереш че има нещо нередно с фаровете ти, ако не караш и на тъмно
- или в момента на изгарянето на едната крушка се получава пик на напрежението, който убива и другата, вече уморена от времето biggrin.gif
Публикувано на: 28 Ное 2010 12:10
от Bass_Man
Scott написа:..................
- или в момента на изгарянето на едната крушка се получава пик на напрежението, който убива и другата, вече уморена от времето biggrin.gif
Ааааа не не може да е това с днешните регулатори в алтеранторите повече от 10% разлика няма

.
Моите изгоряха както си светеха на тъмно

. По абсолютно същия начин са ми горяли и габарити докато светеха на загасен двигател

. А ся да ви видя laugh.gif .
Публикувано на: 28 Ное 2010 12:38
от Scott
Bass_Man написа: Ааааа не не може да е това с днешните регулатори в алтеранторите повече от 10% разлика няма

не виждам регулатора какво общо има в случая или ти въобще не си разбрал за какво беше спорът навремето
Дори двигателя да е изгасен и светлините захранени само от акумулатора, при изгарянето на едната крушка ще се получи преходен процес и другата ще 'види' по-високо напрежение от това на батерията заради индуктивността на кабелите, пада по релета, бушони и т.н. Освен това за една 'уморена' крушка и 10% горница на напрежението може да са достатъчни да умре. biggrin.gif
Публикувано на: 28 Ное 2010 14:50
от slowtraveler
Scott написа:...
И аз мислих, че колегите просто не са забелязали изгаряне на фар (изгаряне на единия само влошава осветяването, докато при изгаряне на двата - настава мрак)...
Но при мен нещата протекоха така - нощем спирам срещу стена...
Видях, че и двата фара светят...
Излизам след около час, включвам фаровете - мрак.....
Едва се прибрах само с фарове за мъгла (около 20км извънградско)...
И си мислех, че проблема е бушон, реле и т.н. (мерих напреженията), изключвайки вероятността да са изгорели в един и същ момент и двата фара.... При включването им не се видя дори леко примигване...
И накрая - двете крушки са изгорели едновременно...

Публикувано на: 28 Ное 2010 20:59
от gicho
Scott написа:...Дори двигателя да е изгасен и светлините захранени само от акумулатора, при изгарянето на едната крушка ще се получи преходен процес и другата ще 'види' по-високо напрежение от това на батерията заради индуктивността на кабелите, пада по релета, бушони и т.н....
Колега, сериозно ли го мислиш това (за индуктивния пик)?
Щото, ако е шега, е добра, ама ако не е ....
Да внимаваме да не опукаме нещо докато изключваме фаровете (щото, нали, гасим 2 или дори 4 крушки по 50Вт).... Или клаксонът, той дърпа дори повече ток, може да стане голяма беля. А хората с дизелите ще им се стъжни с туй гадно подгряване по 100-200А ...
Иначе може и да има нещо вярно, ако АКТИВНИЯ пад в кабелите е значителен (например, 1 волт), при изгарянето на едната, другата ще получи по-близко до реалното напрежение на акумулатора, което на нея може да и се види много.
Има и друго нещо - с износването на нишката става по-крехка и по-сериозна дупка може да я скъса - в тоя случай дупката удря и по-двете и може да заминат заедно.