То от една снимка ли трябва да дадем мнение?
Ми това, което виждам е:
- след фейслифта е - кристалните фарове (светят много добре между другото)
- линеа терра (по-ниското оборудване) бих заложил ( 2 аирбега само - срещу 4-ри на по-високото ниво "сол", и други маловажни, но гъделичкащи неща)
- ако е италианка, провери за наличие на подгрев на антифриза (щото талианските го нямат) - познава се по копчето за активирането му, ама нека колегите с дизелите да кажат къде е точно (отбелязвам го, защото без тоя подгрев колата зимата загрява ... абе много бавно, и градско ще караш с ушанките - дизел без такъв подгрев не става за БГ зимите). Ако го има, проверете го дали работи - подгревните свещи са 3 и са от 50лв нагоре (за VW). За тойота (разбирай - Денсо) нямам инфо.
- по окачването - ми в сервиз да се огледа за луфтове в рейката - струва майка си и баща си ако е тръгнала .... (не, не го казвам "по прицнип" - рейките им не са от най-здравите).
- някои колеги се оплакваха от вътрешни карета - пак са сума (800 евра май беше единия брой) - не че е хронична болка, ама дизела ще е на бая км
- и, като няма кой да се намеси, ще отбележа прословутия двумасов съединител, или маховик - повечето дизели са с такъв, но на тия тойоти май е доста скъп (над 1000лв) - симптоми - тресене / вибрации
Не съм голям познавач, но се включвам да те сложа на пауза докато се появят спецовете
Изчакай да стане поне една страница темата преди да вземеш решение. Нека някой колега да препоръча сервиз за оглед (ако джамбото се дърпа че няма номера, не се изкушавай да я взимаш на сляпо - и за тия важат правилата за кола втора ръка в пълна сила). А цените на частите си остават типично по японски високи.
Съвет - не спестявай от пари за първоначален оглед - кадърен сервиз може по комп. диагностика да ти даде доста точна оценка на работата на дюзите и помпата (предполагам, знаеш, че проблеми в тая област се лекуват само с много пари).
А, като я гледам от къща, надявам се си проучил колко ще ти струва обслужването - ако не, нека колегите споделят. Да "укротиш" италианка дизел преди зимата си е приключение biggrin.gif Стоманени джанти със свършили гуми - 400-500лв като начало. Акумулатор - 150+. Масло - 100-тина. Филтри - и те там. Ремъци и ролки - колегите да кажат.
Няма инфо, ама ако ти говорят че тази кола е под 200'000 км, заплюй ги biggrin.gif
7500 на първо четене и на мен ми се виждат много - дай някоя интериорна снимка да се ориентираме колко стотин хиляди са врътнали пОРдавачите.
Относно алтернативите - ми колкото искаш. Ако си сигурен че искаш дизел (т.е., ако правиш над 30-40 хил.км годишно, или те радва дизела като характеристики), няма да те разубеждавам. Но ако не си (т.е., ако го вземаш заради ниския разход), да знаеш че рискът с е много сериозен да не ти се вържат сметките. Ако искаш, може да раздуем и тоя въпрос (ма то има сума ти и теми по въпроса). Но засега приемаме че искаш дизел на всяка цена. (А, да не забравя - ако се разубедиш и се замислиш за бензин с газово, бягай от японките - повечето не носят на газ - и тоз въпрос може да раздуем ).
Лично мнение - не лош избор в тоя клас е 406 на пежо, 2.2 дизела им е класа. Докъм 350'000 км държи без сериозни разходи (ако е поддържан разбира се, и ако няма филтър - там трябва да ти го "изрежат" че иначе е скъпо). Доста разпространен е (е, 2.0 HDI е по- ) така че чарколяци има. Дърпа здраво, а ако го галиш е много икономичен.
Мазда 6 е скъпичка, но нещо от ВАГ защо не? Ако те плаши алуминиевото окачване, да знаеш че цялото излиза по-евтино от нова кормилна рейка, или вътрешно каре на авензис ... А и можеш да погледнеш октавията - там е платформата на голф 4 (не е алумин окачването), но интериора е малко ...

Масови си, няма да си уникален, но това си значи много по-евтина поддръжка.
Помпа-дюзата моторите "вече ги оплюхме" в една друга тема, макар и за феновете на VW да са мокър сън. Но старите (90коня - стандартна турбина, и 110 коня - с променлива геометрия) са здрави добичета, и ги има по 10 във всяка морга. По-трудно се прецакват от лоша нафта (щифтови дюзи). Чипират се елементарно и еФтино, и понавървяват след това. От октавиите се намират и 4х4 ако те влече.
Е, то ако отидеш натам (към ВАГ), ще смениш и форума така че по-нататъчни съвети са излишни ... biggrin.gif
ЕДИТ:
ABS и 2 аирбага са сериино на авензиса от тия години. Круиз контрол ще да е отделно поръчване екстра, щото и СОЛ я нямат сериино. Другата рядка екстра на авензис е VSC-то (така му викат на ESP-то). Отделно да знаеш, че нямат тракшън - или само АБС, или пълна програма с тракшън, стабилити и т.н (VSC).