Страница 1 от 3

Авенсис 1 - Вибрации при спиране

Публикувано на: 21 Ное 2010 18:58
от moloko
Здравейте отново.
Имам няколко въпроса с очакване за насоки къде да се търси "пробема".
Знам, че заглавието на темта ще провокира отговори от рода на - ПРЕДНИ СПИРАЧНИ ДИСКОВЕ , но нека да опиша ситуацията.

След като се появиха вибрации (тресене на волана) при спиране - на светофар примерно предните спирачки минаха през "процедура" на струг и бяха сменени предните накладки .
Стругаря каза , че имало "изкривяване" 2, 3 десети каквото и да значи това. Дебелина на диска след процедурата - 23,** мм.
Нови накладки "KASHIYAMA" .

Тресенето на волана при сиране изчезна. Дотук добре, но забелязвам друго което ми се струва нередно.
Точно преди пълното спиране на колата в покой купето леко се поклаща напред-назад. Не винаги го усещам и не навсякъде се получава, но го има и не е от неравностите който се образуват по кръстовищата на сфетофарите където асфалта от многото спирания на коли , камиони , реисове е станал вълнообразен.

Втори "симптом"
Тресенето на волана отново се появи този път обаче при спиране от по-висока скорост - 90 , 100 примерно.
При първото натискане на педала на спирачките движейки се със 100 примерно и по сериозно натискане на педала (не чак да забиете нос в предното стъкло) се усеща осезаемо тресене на волана за секунда и веднага изчезва след като скороста падне малко. Ако се натисне педала два пъти (с пуза от секунда две ) след като първия път е затресъл волана , при второто натискане няма тресене .

Иначе при движение без значение от скороста , по инерция и ли не , няма никакви вибрации или тресене.
Незнам дали това са сериозни проблеми , дали има "участие" на ABSa, амортисьори или нещо друго,
но нали съм чисто нов шофьор на Тойота пък и дизел добре е да попитам тези с повече опит и стаж.Колата е Д4Д мотор
Благодаря предварително.

Публикувано на: 21 Ное 2010 19:39
от Me4oKyX
Първо ако се не лъжа, нови дисковете са 25, по-скоро 28мм дебели, но това мога да ти кажа точно, ако уточниш двигателя кой е и година точна... Вибрацията не е от износен диск, а от преграт диск след рязко спиране и задържане натиснат педала на газта - така каляваш чугуна и на тези "отпечатъци" се износва доста по-трудно след това.... Още повече, че това май не е кола, която си купил нова, така че най-вероятно ще оправиш проблема със нови дискове.... Освен ако не е нещо разбито по предница, но симптомите не са ти за окачване, както си описал.... 23мм и тънък диск, но все пак дай година, двигател, за да се разбере колко е бил диска като нов :thumbsup:

Публикувано на: 21 Ное 2010 19:50
от moloko
2002 г. D4D 2.0 . Не е нова на 8 години е .
А може ли проблема да е от гумите . Още не съм ги сменил карам с тези с който дойде щото има малко хляб в тях , а трябва да се слагат зимни вече.

Публикувано на: 22 Ное 2010 08:44
от NIXON
И при мен е същият проблем - тресе волана при спиране от 90-100 км/ч. Смених дисковете с нови, също и накладките, но пак тресе. Повече не търсих причината поради липса на време. Все пак има доста изписано по въпроса, но категоричен отговор без ходене в сервиз едва ли ще получиш. Просто има повече от един детайл който предизвиква това тресене.

Публикувано на: 22 Ное 2010 16:54
от tntony
И аз го имах този проблем но се оказаха криви джанти. така че отиди първо на гумаджия :thumbsup:

Публикувано на: 17 Яну 2011 07:52
от moloko
Понеже много от темите стоят отворени .... т.е. някой е имал проблем и пита за него . Следват коментари и нищо като финал , което е ....... малко дразнещо .....(циганска работа) Аз ще затворя моята ....
Проблема е решен със смяна на дисковете...... и джантите минаха на баланс , но при тях нещата бяха доста незначителни.... НИКАКВИ ВИБРАЦИИ НЯМА ВЕЧЕ......
Много ясно си личеше от въртешната страна на диска спиралообразна следа от накладките....... и неравности които се усещаха с пръсти.....

Явно онзи "майстор" които ги "стругна" веднъж окончателно ги пре...ба.
Халал да са му 20 лева .....

Препоръка:
ако имате подобен проблем - СМЕНЕТЕ ДИСКОВЕТЕ....... Колата е достатъчно мощна и тежичка за да си играете с нейните спирачки.......а и с вашето здраве и с това на околните........


Ако желае, модератора може да заключи темата......

Публикувано на: 18 Яну 2011 10:33
от Petar
Моите са оригинални само ги минаха на струга исе оправиха нямам вече никакви вибрации

Публикувано на: 26 Яну 2011 17:31
от djobonano
И аз минах по този път, правя нещо, оправя се, след
известно време пак
тресе, сменяш пак няма проблем и след малко каране пак тресе.
Отказах се вече го приех като фабричен дефект не знам
какво да правя.
Ще покарам още и като се разтресе и при лекото спиране (градско) пак ще сменя диковете.Не знам да ли може да се сложат по здрави
дискове или така наречените (ветилирани дискове) нямам представа.
Но е страшно досадно и не сигорно ми изглежда.
Возя си детето в тази кола и по ня всичко е като ново, поне се старая
но тези вибрации ме побъркват, защото не мога да ги оправя.
Някой ако е по светнат да дава акъл какво да правим.

Публикувано на: 26 Яну 2011 19:40
от Akima
Я огледай пак окачването и кормилната колона - маже нещо да е заминало точно след струговането на дисковете. cool.gif

Публикувано на: 26 Яну 2011 19:47
от LEXUS
djobonano написа:И аз минах по този път, правя нещо, оправя се, след
известно време пак
тресе, сменяш пак няма проблем и след малко каране пак тресе.
Отказах се вече го приех като фабричен дефект не знам
какво да правя.
Ще покарам още и като се разтресе и при лекото спиране (градско) пак ще сменя диковете.Не знам да ли може да се сложат по здрави
дискове или така наречените (ветилирани дискове) нямам представа.
Но е страшно досадно и не сигорно ми изглежда.
Возя си детето в тази кола и по ня всичко е като ново, поне се старая
но тези вибрации ме побъркват, защото не мога да ги оправя.
Някой ако е по светнат да дава акъл какво да правим.
Вкарваш я в ТМ-Ауто за диагностика, обясняваш им, после те ти обясняват и си готов. Един съвет от мен- понеже тези Авенсиси 1 имат чувствителни към изкривяване дискове, старай се да не ги прегряваш и ако си ползвал упорито спирачките, да не прелиташ през локви.

Публикувано на: 26 Яну 2011 19:54
от moloko
djobonano написа: Не знам да ли може да се сложат по здрави
дискове или така наречените (ветилирани дискове) нямам представа.
Твоите оригинално какви са.... Знам че има два размера ветилирани 15'' и 14"- За тези Тойоти . Моите - 15ки са с диаметър около 277 ли беше, но 270+ милиметра, а дебелината на новите е 26+ мм. Разликата със старите беше повече от 3,5 мм. И сега няма никакво тресене или онова гадно поклащане напред назад като спираш на кръстовище..... Вярно е че са още нови но всички симптоми изчезнаха след смяната.... , а и накладките са нови.....

Публикувано на: 26 Яну 2011 20:02
от achore
Само да кажа, че и аз смених мойте с нови и точно след 6 месеца започнаха пак да тресат, сменях и два вида накладки. Сега карам със старите дискове , но и те започнаха леко да вибрират при спиране, кофти работа, проблема найстина е неприятен

Публикувано на: 26 Яну 2011 20:59
от Akima
Почвам да се замислям дали няма някъде TSB за този проблем? wink.gif

Публикувано на: 26 Яну 2011 21:09
от TATI
TSB има, ама там пише че се влияе от номера на обувките и стила на каране.
Примери:
1. Авенсиса хвърли накладки на 30к км. На 60к км хвърли дискове и накладки.
2. Киата на жената е на 40к км и са износени на 1/3
3. Королата на дедото смени накладки на 120к км. Дисковете му дори още нямат ръб, а са на 160к км.
Отчитам и факта година и начин на изработка. Естествено, че Авенсиса не може да се мери с Королата в нито едно отношение - имам предвид, че Королата превъзхожда Авенсиса в пъти относно изработка и части, но също си зависи и кой как кара и натиска спирачките.
4. Микробуса не го слагам в сметките, защото той е с челюсти и съм му наковал феродо от Москвич, което е почти два пъти по-дебело от оригиналните челюсти. Барабани не съм сменял последните около 200к км. Ама там пък всичко е правено здраво и кораво по 3.

Публикувано на: 13 Фев 2011 19:39
от mirott
"Естествено, че Авенсиса не може да се мери с Королата"

Кой авенсис с коя корола?!