Страница 1 от 2

Предни спирачни дискове на AYGO - износване

Публикувано на: 21 Ное 2010 11:10
от gothicmanbg
Здравейте, колеги. Станаха 3 години от както взех Aygo-то. Навъртях 22000 предимно градско и преди месец забелязах, че на предните спирачни дискове има сериозен ръб. Не съм мерил колко е, но моля за мнение от тези които разбират.

Публикувано на: 21 Ное 2010 12:56
от mitoko
износването на коли с спирачки с буталца от едната страна само(нормален апарат, не тези който са 4 бутални и от 2 те страни по 2) е неравномерно. диска от вътрешната страна(откъм полуоската) се износа повече. за долуск кога се сменя диск е различно при различните дискове. трабва конкретно твоите да се види. а накладките сменял ли си ги. дисковете плътни ли са или вентилирани.

Публикувано на: 21 Ное 2010 14:37
от slowtraveler
Дисковете имат минимално допустима дебелина (има я в техническата документация за автомобила)...
При нормална работа на спирачния апарат, диска се износва равномерно от двете страни, независимо какъв тип и с колко цилиндърчета е апарата :thumbsup:
Ако дебелината на диска е в допустимите норми, то се удря един 'вятър' на ръба, защото ако само смените накладките, ламаринката на втория комплект ще започне да опира в ръба и да дрънчи по-рано, призовавайки ви за смяна на накладки преди да са свършили съвсем......

Публикувано на: 21 Ное 2010 14:52
от mitoko
извинявам се за споделения опит...

Публикувано на: 21 Ное 2010 15:02
от gothicmanbg
Не съм сменял нищо все още. От Toyota ми обясняват, че било нормално :( на модели след не знам си коя година, дисковете се износвали по-лесно за сметка на накладките...? Затова реших да попитам и вас. Дисковете са плътни. Нямат дупки или нарязани канали.

Публикувано на: 21 Ное 2010 15:10
от slowtraveler
mitoko написа:извинявам се за споделения опит...
Не се заяждам mitoko...
Ако са добре супортите (не са подбити) силата на натискане на накладките от двете страни е еднаква...
Съответно и износването ее еднакво... :thumbsup:

Публикувано на: 21 Ное 2010 15:16
от gothicmanbg
Според вас нормално ли е на 22000 км. да има изразен ръб? sad.gif Иначе колата си спира добре и няма свирене или вибрации на волана.

Публикувано на: 21 Ное 2010 16:05
от slowtraveler
Ами зависи от карането...
При много рязко спиране (и в града), спирачките се износват повече...

Публикувано на: 21 Ное 2010 17:00
от gothicmanbg
Благодаря за мненията smile.gif

Публикувано на: 21 Ное 2010 18:49
от xtreme
slowtraveler написа:Дисковете имат минимално допустима дебелина (има я в техническата документация за автомобила)...
При нормална работа на спирачния апарат, диска се износва равномерно от двете страни, независимо какъв тип и с колко цилиндърчета е апарата :thumbsup:
Ако дебелината на диска е в допустимите норми, то се удря един 'вятър' на ръба, защото ако само смените накладките, ламаринката на втория комплект ще започне да опира в ръба и да дрънчи по-рано, призовавайки ви за смяна на накладки преди да са свършили съвсем......
Това не е вярно. Самата концепция на плаващия спирачен апарат е такава, че винаги първо буталото опира в диска от едната страна и едва тогава течността започва да бута апарата назад и той придърпва другата накладка.Това става за части от секундата но въпреки това вътрешната част на диска се износва повече. Това повече се изразява примерно в 2-3% разлика, което на 1мм няма как да видиш.Точно поради тази причина, ако се загледаш в OEM вентилиран диск от кола с плаващи спирачни апарати ще забележиш, че вътрешната част е по дебела.Най-добре се вижда на автомобили с дебелина на диска над 28мм.

Публикувано на: 21 Ное 2010 19:07
от slowtraveler
Факти?
Асиметрично износване се получава при подбити супорти, които пречат на спирачния апарат да се движи свободно и съответно някоя от накладките остава да натиска асиметрично диска....
Иначе за разликата в дебелината на страните на ОЕМ диск - не съм забелязъл такъв факт.
Но е възможно да се наложи такава заради конструктивната здравина. Някои дискове се вентилират от предната страна, а други - от задната, което може да принуди инженерите да удебелят 'основната' страна, ако другата е прекалено дълбоко оребрена и по-слабо хваната за главината....
P.S. Доколкото се вижда в интернет:
Diameter: 247mm
Height: 35mm
Thickness New: 20mm / Minimum: 18mm
Което означава, че диска понася ръб от 1мм на страна (максимум)

Публикувано на: 21 Ное 2010 19:35
от Me4oKyX
Вече отивам към смяна на предни дискове за втори път, което ще е след 20-тина хил км и до сега на еднобутални апарати са ми износени равномерно.... И заводските които бяха, и афтърмаркет, с които съм сега са равно износени. Карам доста нещадящо спирачките /откъм дълговечност/, сменям накладки на 25-30хил.км спирачна течност също ..... Но мойте дискове са двойно вентилирани в момента, а солидни не съм карал честно казано. Може от това, че нямат толкова добро охлаждане да се ядат по-лесно. Също зависи от стила на каране. А по 3-4 каталога съм гледал допустимо износване и от 0,6 до 1,4мм на страна, но повечето случаи e ~1mm от страна :whistle: И като цяло съм по-съгласен с слоу, защото нито съм кривил дискове, нито са ми износени неравномерно.... rolleyes.gif

Публикувано на: 21 Ное 2010 19:53
от slowtraveler
Поста на Мечо показва още веднъж каква голяма разлика в пробега на спирачките може да се постигне само от разлика на стила...
Аз също не съм спокоен шофьор, но явно съм доста по-щадящ към спирачките - Авенсиса го докарах с оригиналните задни накладки до 90х.км, а предните сигурно щяха да издържат още толкова...
В момента на Маздата съм на 60х.км, и въпреки повишените скорости, не съм пипал накладки, пък камо-ли дискове...
Мечо, в каталога не пише ли 'дебелина на диска', а не 'износване на страна'...
До момента не съм срещал никъде граничен параметър, различен от 'обща дебелина на диска' unsure.gif

Публикувано на: 21 Ное 2010 20:07
от Me4oKyX
Това се има предвид, но с други думи слоу - има си МИН допустима обща дебелина, а така го водят някои производители, предполагайки равномерно износване - при неравномерно, пак се гледат тези за страна. Така са го описали, така го приемат те за най-сигурно явно. А със спирачки проби не бих правил biggrin.gif

Публикувано на: 21 Ное 2010 22:31
от slowtraveler
Въобще не става въпрос за проби със спирачките....
Просто винаги съм срещал като параметър само общата дебелина.
Навярно защото няма как да се измери дебелината само на едната страна, а се мери общата дебелина с външен микрометър или шублер (специален)...