Страница 1 от 1

4A-FE замяна на изходящи колектори

Публикувано на: 19 Ное 2010 16:43
от Tangra
Здравейте..! От скоро съм собственик на Toyota Corolla 4wd комби-93-та година с гореспоменатия двигател.Направи ми впечатление,че са правени "свободни съчинения" на тема изходящи колектори от предишния собственик.Логично е да искам да попрявя тази неправда спрямо япончето biggrin.gif ,но тук възникава въпроса "как ?"...Забелязах,че със същия двигател е и Carina Epsilon,но при нея конете са не 105 а 115.Не мога да коментирам невидимите промени по двигателя,като електроника,клапани или инжектори,но като визия ми се набива точно разликата в изходящите колектори.Въпросите ми са : има ли някакви сериозни пречки да заменя колекторите с такива на Carina,някои правил ли е подобно "упражнение" и имало ли е ефект от това ? :help: Благодаря предварително...!

P.S. Нов съм във форума и не изключвам варианта такава тема да се е обсъждала в предишни постове.

Публикувано на: 19 Ное 2010 17:19
от Uncle Dido
Голяма част от Епсилоните с този двигател са 107 к.с. 115 са рядкост.

Оригиналният колектор е 4-1.

Я щракни една снимчица на твоя, че умирам от любопитство.

Публикувано на: 19 Ное 2010 19:28
от nikolov22
по принцип ги е сменял щото са били чугунови и са се спукали не си слагаи такива по добре си намери от 7а-фе те пасват на главата без преправяне само долу в аспуха се преправя малко

Публикувано на: 20 Ное 2010 10:25
от Tangra
Ето го творението... rolleyes.gif
Изображение

Изображение

Изображение

Публикувано на: 20 Ное 2010 20:27
от Uncle Dido
Продукт на инженерен гений!!! Евала!!!

Като оставим настрана фрапантната разлика в дължините на рънърите - достатъчно ми е да видя начина, по който са "сгащени" към фланеца на двуцевката.

Като добавим и едната скъсана шпилка и двата болта на мястото на другите две - картината е страхотна.

Да не говорим за заварките - или подобието на такива - с обикновен СО2 телоподаващ апарат, при които разликите в температурно и линейно разширение доста се различават от неръждаемите тръби на колектора, които са с доста по-голямо сечение на тръбите, което в случая е абсолютно безсмислено.

Извод - можеш спокойно да го изхвърлиш - като стар, двукратно вулканизиран и протрит презерватив - и да си сложиш нормален стоков колектор.

Публикувано на: 23 Ное 2010 09:51
от Tangra
Извод - можеш спокойно да го изхвърлиш - като стар, двукратно вулканизиран и протрит презерватив - и да си сложиш нормален стоков колектор.
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Така и ще направя...
Благодаря за отговорите !!!
Нека обикалянето по морги и магазини започнееее.......сега... biggrin.gif

Публикувано на: 23 Ное 2010 10:27
от max-2
Мисля, че тази самоделка с тия дебелостенни тръби laugh.gif ако тръгне да освобождава напрежението и се огъва нанякъде от топло-студено може да извие главата на този чудесен двигател. laugh.gif
Затова двг трябва да се оперира от изпускателни колектори biggrin.gif

Публикувано на: 23 Ное 2010 11:32
от mitoko
само не мога да разбера за какво са заварени тия 2 гайки на 2те най-външни тръби unsure.gif

Публикувано на: 23 Ное 2010 12:28
от Tangra
само не мога да разбера за какво са заварени тия 2 гайки на 2те най-външни тръби unsure.gif
За да се сложи отгоре предпазния капак и прикрие секретната технология... :thumbsup:
Умно,нали...? :censored: :whistle:

Публикувано на: 23 Ное 2010 15:19
от rudolf
термощит,,,аз лично не бих пипал нищо,и бих се радвал на живота.,,и реша ли да правя нещо-щеше да е 4аге

Re: 4A-FE замяна на изходящи колектори

Публикувано на: 27 Ное 2010 16:56
от esox hunter
Tangra написа:Здравейте..! От скоро съм собственик на Toyota Corolla 4wd комби-93-та година с гореспоменатия двигател...
Здрасти колега,
Аз също съм горд собственик на Corolla 4WD, но моята е модел от 97 г.
И на мен ми се появи проблем с генерацията (шум из под двигателя), но дребничкък в сравнение с твояwink.gif, та днес сутринта по този случай ходих до Драго и Fido Dido (Дидо) в сервиза им "Екстрийм Тунинг" . Момчетата вдигнаха колата установиха каква е повредата (оказа се меката връзка) разбрахме се за цената, отидохме с жената да пием по кафе и след час беше готова biggrin.gif В тази връзка искам да им Благодаря и на двамата за работата и доброто отношение!
Ако решиш да правиш нещо по генерацията свържи се с тях ...wink.gif .

Поздрави! smile.gif

4A-FE замяна на изходящи колектори

Публикувано на: 30 Ное 2010 10:51
от Tangra
Благодаря за съвета,колега,но малко далеч ми се пада София (аз съм от Асеновград)... biggrin.gif В крайна сметка реших проблема,като купих от една автоморга в Пазарджик колектори и сакс от Корола 99-та година със същия двигател.Наложи се и минаване на двете крайни шпилки от 10-ти на 11-ти размер(вижда се от снимките защо mad.gif ). Малко рязане и наставяне от майстора и стана почти като оригинално... biggrin.gif

Re: 4A-FE замяна на изходящи колектори

Публикувано на: 30 Ное 2010 18:58
от esox hunter
Tangra написа:Благодаря за съвета,колега,но малко далеч ми се пада София (аз съм от Асеновград)... biggrin.gif
Далеч, далеч, колко да е далеч wink.gif аз ония ден от нас до сервиза в съботен ден близо час и половина ми отне mad.gif wink.gif ... голяма чaст от времето заради полуделите 'ора по "Lidl" wacko.gif . Така че едва ли много повече път, ще е от Асеновград biggrin.gif biggrin.gif
Радвам се, че си оправил проблема smile.gif да си я караш безаварийно smile.gif