Страница 1 от 2
Ламбда сонда Starlet 91г.
Публикувано на: 15 Ное 2010 18:59
от sadist_bg
Здравейте колеги искам да попитам за ланда сондата как трябва да ми реагира колата когато не работи защото когато ми е включена на 2-ра ми предърпва. Днеска я изключих и колата не ми предърпва вече нито ми светна чека (двигателчето на таблото) и върви по добре отколкото когато я включа, разхода на гориво ми е 8 извънградско това също не знам дали е нормално.

Ако може някой да ми каже как може да се замери тази сонда със мултицет (ако е възможно изобщо) Благодаря предварително

Публикувано на: 15 Ное 2010 22:32
от CuMo
Коя е Ланда? Някоя мацка?
Сега сериозно.
Ламбда сензора има синусоидален сигнал, който мени посоката си около 2 пъти в секунда /а може и да е по-често/.
Най-правилно е да отидеш да ти я замерят на мотор тестер и да се наблюдава сигнала в реално време на екран, както е показано горе на картинката.
Един сервизаджия преди време казваше, че сондата може да работи, но да е "уморена", т.е. работи но не пълноценно. Дали се дължи на разрушаване на активното в/во в сензора, което реагира на кислородното съдържание и обръща сигнала в електричество, не знам.
Но както казах, ако искаш да си сигурен какво й е състоянието - на мотор тестер, елкон сервиз.

Публикувано на: 16 Ное 2010 09:30
от sadist_bg
Благодаря но не мога да се светна защо сега колата ми работи по добре без нея, както казах на 1-ва и на 2 ра ми придърпваше и се чудеше дали да тръгне като подам газ а сега направо тръгва без много мислене и не прекъсва на 1-ва и на 2 ра, и защо не ми светка тази проклета лампа на ЧЕКА дали е възможно някой да е бърникал из PC-то на колата??
Публикувано на: 16 Ное 2010 09:44
от PESHO OT MARS
Върви по-добре защото ECU-то работи в авариен режим, тогава се вземат някакви усреднени стойности и мотора работи някак си.
Обикновенно това е свързано с намалена мощност и повишен разход.
Публикувано на: 16 Ное 2010 10:14
от sadist_bg
PESHO OT MARS написа:Върви по-добре защото ECU-то работи в авариен режим, тогава се вземат някакви усреднени стойности и мотора работи някак си.
Обикновенно това е свързано с намалена мощност и повишен разход.
Колега мощността не е паднала изобщо напротив по бързо набира и общо взето по добре се държи а за разхода той и без това е безбожно голям и не мога да го направя по малак никои не може да ми каже какъв ми е проблема

Публикувано на: 16 Ное 2010 10:30
от mitoko
как се поддържа колата - филтри, ремъци и т.н
кабели, свещи, аванси,
каква ти е буксата за диагностика
мап сензора, датчици за температури , секви такива и електроники ,моторче за празен ход ...
ЧЕКАЧ - чек енджин
Публикувано на: 16 Ное 2010 12:03
от sadist_bg
mitoko написа:как се поддържа колата - филтри, ремъци и т.н
кабели, свещи, аванси,
каква ти е буксата за диагностика
мап сензора, датчици за температури , секви такива и електроники ,моторче за празен ход ...
ЧЕКАЧ - чек енджин
vsichko tova e smeneno bez posledniq red koito si napisal a buksata za diagnostika mi e nqkva malka i nikade nemogat da mi napravqt takava diagnostika na kompiutara dori i v TOYOTA vsichki mi otg. che nqmat software i che kolata mi bila darta mnogo zatova. A za cheka edna bukva poveche sam napisal i se popravih
Публикувано на: 16 Ное 2010 12:15
от mitoko
и колко е разхода не каза

Публикувано на: 16 Ное 2010 12:36
от sadist_bg
mitoko написа:и колко е разхода не каза

8 izvangradsko sas normalno karane po magistralata 110 - 120 a gradsko nesam zasichal poprincip neznam kolko q davat no na mene mi se sruva mnogo kato slu6am kolegite ch tqhnite koli izvan gradsko padat do 7,5 a sa 2,0 dvigatel i pove4e kone zatova mi se struva 4e nee normalno
Публикувано на: 16 Ное 2010 13:30
от gicho
Старлет-ка да гори 8 извънградско

(бе аз да не се смея, може да е някоя 2 литра бегачка? )
Не е задължително да мине в сервизен режим, зависи от сериозността на конкретния дефект. По-новите модели са по-стрикни заради изискванията за ОБД-съвместимост.
Много често на по-старите модели се получава че без ламбда сонда върви по-добре и по-равномерно, но разхода може да пострада. Особено ако самата сонда е повредена.
Всеки нормален авто-електро сервиз трябва да може да ти диагностицира дали сондата работи (ако е закачена де

). С мултицет няма да стане - няма да е сигурен извода. За бърза проба можеш все пак да пробваш - напрежението трябва да е около 0.5V, и да се клати малко, може би в синхрон с работата на двигателя. Тази проба трябва да се прави на загряла кола - самата сонда работи след като бъде загрята от газовете на няколко стотин градуса.
Само че ако е повредена се подготви за трицифрена сума (100+ лв).
Не че ако е това проблема няма да я избиеш за 2000 км от разхода ...
Публикувано на: 16 Ное 2010 21:32
от CuMo
А от къде си?
Може пък някой да знае къде точно да отидеш на диагностика.
Публикувано на: 16 Ное 2010 21:50
от PESHO OT MARS
Разход на Старлет 1.3 (2Е-Е) 8/100 се получава при скорости от типа на 130-140 км/ч. Рално при 110-120 това трябва да харчи около 6,5/100. Това са реални числя а не легенди. Зимен цикъл смесено 60/40 (извънградско/градско) ми харчеше 8/100.
А относно другото. ECU-то задължително влиза в авариен режим защото неможе да чете коректни стойности от ламбда сондата. То и затова светва check engine лампата.
Ще имаш повишен разход (ти вече го имаш) и намален вървеж. Ако мислиш че сега върви сложи си нова сонда и опитай пак. На мен лично 2Е-Е двигателя ми допада страшно, не съм срещал друг двигател който да дърпа така и да не се задъхва във високите обороти на 3-4 предавка (говорим за малолитражни мотори).
Ако искаш мога да измисля някаква цена за една такава сонда (имам един Старлет за части с този мотор).
Публикувано на: 16 Ное 2010 22:35
от sadist_bg
CuMo написа:А от къде си?
Може пък някой да знае къде точно да отидеш на диагностика.
Od PLOVDIV sam
Публикувано на: 16 Ное 2010 22:49
от sadist_bg
PESHO OT MARS написа:Разход на Старлет 1.3 (2Е-Е) 8/100 се получава при скорости от типа на 130-140 км/ч. Рално при 110-120 това трябва да харчи около 6,5/100. Това са реални числя а не легенди. Зимен цикъл смесено 60/40 (извънградско/градско) ми харчеше 8/100.
А относно другото. ECU-то задължително влиза в авариен режим защото неможе да чете коректни стойности от ламбда сондата. То и затова светва check engine лампата.
Ще имаш повишен разход (ти вече го имаш) и намален вървеж. Ако мислиш че сега върви сложи си нова сонда и опитай пак. На мен лично 2Е-Е двигателя ми допада страшно, не съм срещал друг двигател който да дърпа така и да не се задъхва във високите обороти на 3-4 предавка (говорим за малолитражни мотори).
Ако искаш мога да измисля някаква цена за една такава сонда (имам един Старлет за части с този мотор).
Da naistina darpa mnogo no za takav dvigatel. Az tozi razhod go imam otkakto e popadnala v moite race kolata a za varvrnrto dori sega varvi po dobre kakto kazah po gore, CHECK ENGINA voobshte neebava da svetne pri mene. A sondata raboti li ?? Zamerena li e?? Drugiq ponedelnik shte hodq do sofiq i togava 6te q zaseka pak a sq si zakachih pak tapata sonda i pak pochnaha starite nomera raboti na 2000 oborota dokato ne zagree da otvori golemiq krag predarpva na 1 i 2-ra i napravo poludqvam utre shte q otvorq taq sonda da vidq dali o6te nee zavodskata ch do sq kakvoto sam smenil po neq nasqkade pishe po chastite TOYOTA.
BLAGODARQ VSE PAK shte chakam da pishesh dali raboti sondata i cena da mi dadesh

biggrin.gif
Публикувано на: 16 Ное 2010 23:56
от CuMo
Виж дали това може да ти е от полза:
http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?f=20&t=31894
И ако пишеш на кирилица, ще е много по-приятно на помагащите!
