Страница 1 от 3

Започва да ме дразни бъга в ск.кутия на Авенсиса?Съвет!

Публикувано на: 15 Ное 2010 10:27
от scorpion
Здравейте колеги,
Някъде из някои предишни теми съм писал за този досаден "бъг". Не го наричам проблем все още ...
С думи прости: Авенсис 2.2 Д-4Д, фейслифт, 6 ск.. За около 1,5 експлоатация вече е около 16 х.км.
Започва да ме дразни превключването от 1-ва на 2-ра (и обратно). Докато не мина прилично количество километри, т.е очевдино загрее маслото в ск.кутия всеки път има гадно "недовлизане" в скоростите, някой път с леко "изхъркване" макар и с натиснат добре съединител. С полусъединител нещата са добре но това все пак не е МАЗ или КРАЗ (или пък първата ми колица Москвич 408И, която между другото май беше по-добре с превключването на скоростите biggrin.gif )
Апропо, ако примерно намаля почти до спиране (било то заради легнал полицай, дупка или друга причина) ... но не напълно спрял и реша да включа на първа пак има леко изхъркване ...

Как е при Вас и мислите ли, че си заслужава да я карам в ТМ за отстраняване на този "бъг". Така или иначе не я карам през седмицата и може да поседи ден-два. Дали има и други подобни оплаквания или просто следва да се примирим, че "всико е ОК"

Публикувано на: 15 Ное 2010 10:52
от gicho
Философски погледнато, ако проблема го е нямало, и се е появил или се влошава, по-добре да им го закараш, че не се знае докъде ще се развие?

Публикувано на: 15 Ное 2010 11:30
от IvoDobrev
Ами аз с риск да се повторя, моя Хавенсис е точно като твоя - година и модел, даже и на цвят. С малката разлика, че вече е на 36 000 км. Проблема при мен е абсолютно същият. Дразни и това си е. Не се влошава - просто нещата са недодялани там.

Публикувано на: 15 Ное 2010 11:39
от scorpion
gicho написа:Философски погледнато, ако проблема го е нямало, и се е появил или се влошава, по-добре да им го закараш, че не се знае докъде ще се развие?
Наричам го "бъг" и започва да ме дразни, защото проблема го имаше още със закупуването на колата ине се е влошил.

Публикувано на: 15 Ное 2010 11:43
от scorpion
IvoDobrev написа:Ами аз с риск да се повторя, моя Хавенсис е точно като твоя - година и модел, даже и на цвят. С малката разлика, че вече е на 36 000 км. Проблема при мен е абсолютно същият. Дразни и това си е. Не се влошава - просто нещата са недодялани там.
Имаме попадение, както се казва biggrin.gif
Мерси колега. Разбира се това не успокоява но очевидно говорим за "бъг". Карал ли си я на доктор в ТМ ?!?

Публикувано на: 15 Ное 2010 11:53
от Dizzle
при мен понякога "изхърква" така като вкарвам задна и колегите ми обясниха,че това е заради липсата на синхронизатор.дали е възможно в него да ви е проблема?

Публикувано на: 15 Ное 2010 12:45
от IvoDobrev
По пътя към моето "вкъщи" има около 6 "легнали полицаи" а разстоянието до офиса ми е около 2 км. колата вианги е незагрята по маршрута и при полицаите от 2-ра към първа е ужас, също както при леко движение към 1-ва. Имам приятел в сервиза на ТМ карах му я още на 2-рия месец. Упортио ме убеди, че проблем не намира, Разясни ми, че 6-ст скоростната кутия е много тъпкана и със стегнати синхронизатори - каквото и да значи това. Накрая ми даде да покарам друга кола, която чакаше собственика си - е дявол да го вземе и тя беше така. Другият вариант е - отиваме на по бира проверяваме дали е еднакво на двете ни коли и ако има малка разлика бегом с лошите физиономии в ТМ.

Публикувано на: 15 Ное 2010 12:50
от павел павлов
Няма какво да се направи!След загряване на маслото всичко се оправя!И при мен е така!Даже когато е много студено,трудно изключва от първа!Колата е от подписа-вече на 145 000 км.Маслото на кутията е сменено на 90 000 км-ефект никакъв!

Публикувано на: 15 Ное 2010 13:31
от scorpion
павел павлов написа:Няма какво да се направи!След загряване на маслото всичко се оправя!И при мен е така!Даже когато е много студено,трудно изключва от първа!Колата е от подписа-вече на 145 000 км.Маслото на кутията е сменено на 90 000 км-ефект никакъв!
И това за изключването също.

Ясно колеги. Такава си е кутията и трябва да свикнем или се приспособим. Аз засега я карам на двойно амбриране biggrin.gif
Апропо това не ми пречи да я запиша на един преглед и вероятно ще го направя.
Благодаря на отзовалите се и приятен ден !

Публикувано на: 15 Ное 2010 15:30
от didak
Из чиждите форуми са стигнали до извода, че конструктивно са си така.
Смяна на маслото почти няма ефект.
Някои смятат, че трябва да се покара малко по-дълго на 1-ва след запалване.
Принципно проблема го има и при Ярис, но аз нямям оплаквания.
Може би защото докато стигна от гаража да улицата минавам 50-60 метра на първа unsure.gif

Публикувано на: 15 Ное 2010 15:40
от digitalpr
Dizzle написа:при мен понякога "изхърква" така като вкарвам задна и колегите ми обясниха,че това е заради липсата на синхронизатор.дали е възможно в него да ви е проблема?
Това и аз съм го забелязал, дори съединителя да е натиснат до край. Понякога изхърква, друг път не. Проблема с 1вата не съм го усетил.

Публикувано на: 15 Ное 2010 15:46
от gicho
Ами опитайте номера от осмака - първо втора, после първа? Ама там май нямаше синхронизатор на първата, и затова се ползваше втората, че да синхронизира кутията преди включването на първа?

Публикувано на: 15 Ное 2010 18:34
от scorpion
gicho написа:Ами опитайте номера от осмака - първо втора, после първа? Ама там май нямаше синхронизатор на първата, и затова се ползваше втората, че да синхронизира кутията преди включването на първа?
Проблемът е от 1-ва към 2-ра. Иначе е това с 2-ра преди да се включи първа още когато карах шофъорските курсове (ама тези по няколко месеца, тренажор и наточена дванайсетица москвич, т.е лонг тайм аго biggrin.gif ) ме учиха. И ми е останал навик. Както и задна винаги е добре да се включва след напълно спрял автомобил, съвсем леко, една идея на 1-ва след това задна. А ги слушам разни колеги, то кутиите ръмжат, реват ... няма милост към автомобила.

Приятна вечер !

Публикувано на: 15 Ное 2010 19:45
от nowyaris
И при моето яренце е така от първия ден-докато не загрее маслото нямат влизане.Гадничко е,ама и в Русе казаха,че не било проблем.Като ми кажат така,разбирам че "няма оправяне".Колега,не се трови,2-3 превключвания и се нормализират нещата.Кутията е 5-степенна.Мен ме дразни,ама жената хич не и прави впечатление,щото тя може да си кара и половин час на първа,без да се усети tongue.gif

Публикувано на: 15 Ное 2010 20:00
от zi_zi_top
Този проблем съм го имал само на Алеко и Ауди 80 Б4.
Опелите, които съм карал и Королата нямат проблем и се превключват като "по масло" дори при сериозни минусови температури.
Първият ми автомобил (всъщност на баща ми) Москвич 408И с горни скорости и масло Нигрол (като течна грес) имаше малък проблем само с влизането на задна предавка.