Страница 1 от 3
Toyota Yaris 1.0 vvti
Публикувано на: 07 Ное 2010 22:53
от iva_b
Здравейте,
Обмислям закопуване на кола и се надявах да ми помогнете. Спряла съм се на няколко варианта и единия от тях е Toyota Yaris 1.0 vvti. Може ли да споделите мнения за колата и какви слаби места има, а също така и на какво да обърна внимание при евентуално закопуване на такава кола на старо. Също така може ли и да ми препоръчате майстор, който може да направи диагностика на колата.
Благодаря Ви предварително

Публикувано на: 07 Ное 2010 23:24
от Uncle Dido
Публикувано на: 07 Ное 2010 23:30
от iva_b
Съжалявам ако подхващам тема която вече има, но аз не можах да намеря точно такава, а тъй като съм жена и нямам почти никакви познания за колите се надявах да получа малко сдъфкана информация от вас, тъй като за съжаления няма кой друг да попитам за компетентно мнение. Много се надявам да ми помогнете по конкретно по моя въпрос.
Публикувано на: 07 Ное 2010 23:35
от Bass_Man
Нова ли ще е колата втора употреба ли ? Какви са другите марки , които гледате ?
Публикувано на: 07 Ное 2010 23:37
от iva_b
Втора употреба. Нещо около 2000 - 2001 година. Разполагам с 5000 лв. Мислите ли че може да се намери нещо сносно?
Другите варианти са Fiat Punto 1.9 jtd или Peugeot 206 hdi 1.4 / 2.0.
Определено търся нещо икономично. Направи ми впечатление че тази е изключително икономична. Не искам да слагам на колата си АГУ.
Публикувано на: 07 Ное 2010 23:46
от Bass_Man
Щом другите две са дизел защо искате Тойота бензин ?
ПС:
така , като гледам в този ценови клас има доста Яриси даже намерих един уж перфектен :
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details
До колкото си спомням този Ярис трябва да е безобразно здрав .
ПС2:
Ето още едно :
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details
Публикувано на: 07 Ное 2010 23:51
от iva_b
Защото Toyota е по-добър вариант от Fiat,а Peugeot e със слаба ходова част. А и както вече казах четох за нея, че има наистина малък разход (според mobile.de). 6.1 градско бензин.... ако това наистина е така то няма значение от финансова гледна точка бензин или дизел карам. А и бензина е по-пъргав и по-евтин за поддържка до колкото разбирам от форумите. Също ме притеснява, че на дизеловите автомобили им слагат добавки и не винаги до колкото разбрах може да им се измери дали компресията е наред(това горещо ми препоръчаха да се прави ако се копува дизел на старо). Докъто при бензина такъв проблем няма...
П.С. Този първия и аз го загледах.
А може ли да ме насочите и към майстор който предлага диагностика. Най-добре на място ако ли не то поне за някой добър сервиз.
Останових, че това е много важно тъй като днес гледах един Fiat който уж беше на 116 000 km а като го закачиха на компютъра се оказа на 244 000 кm
Публикувано на: 07 Ное 2010 23:56
от Bass_Man
Имайте предвид , че в Германия условията са доста по-различни така ,че съвсем спокойно може да очаквате 7.0 литра градско в БГ . Но дори и така да е със сигурност поддръжката на този двигател е доста евтина спрямо d4d но и със сигурност не е по-пъргав от него особенно с пуснат климатик . Аз лично бих взел по-големия бензинов двигател . Но все пак се разходете по къщите и покарайте колите ! Не ги гледайте само !
Публикувано на: 08 Ное 2010 07:57
от iva_b
Мисля днес или утре да ида да видя една, но все пак някой може ли да ми препоръча сервиз или майстор където/който да може да ми направи диагностика с компютър. Най-добре ако може да става на място. Моля Ви споделете понеже и идея си нямам от майстори. А да.. и ако имате предвид някой сервиз/майстор направо пишете име и телефон.
Благодаря Ви много.
Публикувано на: 08 Ное 2010 08:19
от gicho
Ето извадка какво по-специфично да се гледа за този Ярис:
http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/to ... ection=bad
What to Watch Out For
Some early build quality problems.
On Freetronic models, loss of automatic clutch system fluid via the accumulator seals can cause total loss of gear selection. Not monitored by warning light. New one costs £344 + fitting. Owners advised to check reservoir level regularly. People have been told the automatic actuator is faulty and it needs a new ECU costing £1,500.
VVT-i engines can start to use up to a litre of oil every 600 miles after 40,000 miles. Timing chains of 1.0 engines have been known to snap without warning, maybe due to dirty oil. Timing chain cover gaskets of VVT-i engines can fail and leak oil.
On early D-4Ds up to 02 reg the head gaskets can eventually fail. Modified on later cars.
A few cv joint failures reported.
No boot light on base versions and rear parcel shelf very flimsy (strings pull out).
Anti roll bar bushes prone to cracking after about 4 years. Symptom: clonking or knocking noises over bumps. Described by dealers as 'front stabiliser link bushes starting to split - cost to correct £135.00.'
Rear suspension arm bushes quite a regular MOT failure point.
Lightly braked Yaris with rear discs can suffer from corroded brake discs.
Ancillaries drive belt should be changed at 40k miles.
Look for rust around rear springs / rear suspension arms.
Radiator corrodes due to stone chips.
Corroded alloys common. Scuffed wheels and uneven tyre wear signs of kerbing abuse. If buying a Yaris with alloys, make sure locking nuts not missing and make sure space saver spare is under boot floor.
Rear exhaust back box corrodes on low mileage petrol cars.
Pollen filter is often neglected (under glovebox squeeze both sides together at rear when open to remove glovebox tray).
Относно сервиз - защо не ТМ Ауто? Поне се занимават с Тойота, а някой квартален майстор ще вземе да гледа накладки, шарнири - а Тойота си имат специфични кусури.
Публикувано на: 08 Ное 2010 10:27
от Dizzle
вземи 1.3 - разликата в цената и разхода е минимална,а няколко кончета отгоре и по-големия обем се усещат

Публикувано на: 08 Ное 2010 11:54
от Raya
Dizzle написа:вземи 1.3 - разликата в цената и разхода е минимална,а няколко кончета отгоре и по-големия обем се усещат

Особенно, ако караш по-агресивно, определенно вземи по-силен мотор. При мен колкото по-силна колата, разхода по-малък (градско София делничен ден). Пример (бензин): 110 коня-12-13 л/100, 129 коня-9-10 л/100, по-нагоре няма да казвам, че над 140 коня забравям за икономично каране.
п.с. не приемай този разход за нормален (всеки различно кара), просто дадох приемр, ако настъпваш колата какви отклонения ще имаш със икономичен мотор.
Публикувано на: 08 Ное 2010 17:14
от iva_b
Здравейте пак от мен,
днес гледах една кола. Изглеждаше добре и почти я бях взела само че видях че ауспуха и беше катранено черен i se otkazah. Мислите ли че това е проблем. Колата беше на 150 000 км. 2002 година 1.0 vvt-i.
Публикувано на: 08 Ное 2010 19:09
от петър
Катранено чер беше само цвета или и "цапаше" ако сте пипали в ауспуха?Както разбирам сте се подготвили и доста сте чели,което е добре,жалко е че наистина няма кой да ви удари едно рамо и малко помощ.За бензинов автомобил наистина не е добре(нормално),може да има някакви "сажди" но трябва лесно да могат да се изтрият от пръста и да не са мазни.Тези автомобили по автокъщи ли ги гледате или часни лица,няма да е лесно,но общо взето си е и до късмет.
Успех.
Публикувано на: 08 Ное 2010 19:19
от Raya
!!!!!!!!ЗЛАТНО ПРАВИЛО!!!!!!!!!!Бръкнете с показалец в "дупето" на колата (ауспуха)
Пръста ви ще стане черен (много или малко) размажете чернилката с палеца си и се опитайте по този начин да я изтриете от пръстите си (размазвайки с показалец и палец) ,ако чернилката почти изчезне всичко е наред, ако обаче не може да я махнете, значи двигателя гори масло!
В най-лошия случай ауспуха си е направо мазен и много тъмно черен!!!
biggrin.gif