Страница 1 от 2

Мнения за Corolla 1.8 16v VVTL-i 192 hp след 2002г

Публикувано на: 03 Ное 2010 20:19
от bobura
Моля някой, ако има впечатление от такъв автомобил да го сподели. Ако някъде е писано по тази тема дайте линк, че нищо не намирам. Благодаря.

Публикувано на: 03 Ное 2010 21:19
от mitoko
мнгого харчи :thumbsup:

Публикувано на: 03 Ное 2010 22:29
от gicho
Харченето на масло им е проблема - пълна сервизна история, проверка на ендоскоп дали го има още хонинг-а, но на първо място - много четене. Тоя мотор (1ZZ-FE) е световно известен с малкия си ресурс и няколкото сериозни недомислици (сори, много е мислен как да стане най-лекият 1,8 мотор, ама не е помислено за последиците).
Ако някои колега се сеща да пусне линка към руската статия - заглавието беше нещо от сорта на "1ZZ-FE - без право на грешка".
Абе ако питаш пресветия гугъл за 1zz-fe oil ще бягаш като дявол от тамян.

(тоя мотор(190кс) може да е сглабян в Япония, а не като нашите в Хамериката - за него може да не важи проблема с маслото). Но като цяло тоя мотор има малък ресурс - просто така е разработен - лек и евтин, и без възможност за основен ремонт...

А и не става да му теглиш една майна и да му сложиш газово - и клапаните (леглата им) са по нова технология, прогарят от газта и не се ремонтират (е, в БГ всичко оправят с наваряване).

Публикувано на: 04 Ное 2010 08:59
от max-2
gicho написа: А и не става да му теглиш една майна и да му сложиш газово - и клапаните (леглата им) са по нова технология, прогарят от газта и не се ремонтират (е, в БГ всичко оправят с наваряване).
Абсолютно вярно и после става не тойота, а койота :censored:
Преди около 15 години работех в сервиз при един грък. Там всичко се заваряваше, наваряваше и припасваше с малък шлайф и шкурка. То не бяха износени вилки на скорости на мерседес (800 марки от Германия за пред клиента), каре за кардана на лада с изтънена зегерка, че колегата беше набутал много грес ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif , голфче със задрало бутало, припаснато със шкурка и продадено и т. н. Така ми беше писнало, че веднъж го бъзикнах да завари един счупен колянов вал biggrin.gif и кухия ме изкара некадърник-не разбра че е майтап.....
По темата: този двигател може ли да е дуракоустойчив ако се кара само с най-добрата двойноестерна синтетика?

Публикувано на: 04 Ное 2010 11:22
от gicho
Става, ако НЕ се кара ...
Незнам, не съм попадал на впечатления че качествено масло спасява тоя мотор ...
Пък и ако е 2002, досега дали е тичала с супер-хипер-ракетно масло, дето са го сглабяли атом по атом в молекула ...?

Публикувано на: 05 Ное 2010 08:38
от bobura
Не става ли въпрос за "2ZZ-GE" мотор, който е японски?

Публикувано на: 05 Ное 2010 11:41
от Scott
bobura написа:Не става ли въпрос за "2ZZ-GE" мотор, който е японски?
Че защо 1ZZ-FE да не е 'японски'?

Публикувано на: 05 Ное 2010 11:43
от F20C
bobura написа:Не става ли въпрос за "2ZZ-GE" мотор, който е японски?
точно за него трябва да става въпрос. колегите по-горе са се объркали и съответно горенаписаното не се отнася за 2zz-ge-то.

http://en.wikipedia.org/wiki/2ZZ-GE#2ZZ-GE

...

Публикувано на: 05 Ное 2010 12:05
от rudolf
колегата chaval ,е собственик на такъв автомобил. мненията му винаги са обективни и безпристрастни,,, би било интереснод а се изкаже.

Публикувано на: 05 Ное 2010 18:05
от F20C
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?p ... ht=#158079

eto edna podobna tema v koqto kolegata e pisal :thumbsup:

p.s sry za maimunica

p.s 2 1voto mnenie na kolegata e na stranica 4, che sega vijdam 4e e 9 stranici temata wacko.gif laugh.gif

Публикувано на: 05 Ное 2010 18:25
от bobura
F20C написа:http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?p ... ht=#158079

eto edna podobna tema v koqto kolegata e pisal :thumbsup:

p.s sry za maimunica

p.s 2 1voto mnenie na kolegata e na stranica 4, che sega vijdam 4e e 9 stranici temata wacko.gif laugh.gif
mersi ;)

Публикувано на: 05 Ное 2010 20:13
от LEXUS
Ейй, колегата gicho как я оплю тази Корола с този двигател, ще кажеш,че двигател по двигател ги е отварял и видял как са издухали и с малък ресурс. Не знам защо някои хора си мислят,че високи обороти означават нисък ресурс. Много е важно кой произвежда двигателя- едно е франциузин и немец, друго е японец. И като чета мнението на собственика на такава Корола chaval, никъде не споменава за проблем с износването на двигателя и малък ресурс. Този двигател го спряха само заради нормите за емисии,а не защото е недомислен и с малък ресурс.

Публикувано на: 05 Ное 2010 22:46
от gicho
Виноват - 2ZZ не съм виждал - всичките ми твърдения са с приемането, че мотора е 1ZZ.
А дали 1ZZ е калпав няма да отварям дума, че ... sad.gif - един пример, че има фирми, дето и не-високооборотни двигатели не могат да направят с ресурса на евтин френски/италиански/корейски мотор. Не съм твърдял, че високооборотен значи с малък ресурс - примери много за обратното ...
Ама ако говорим за 1ZZ надупен на 190к.с., резултатът би бил ясен - бутала/сегменти на всяка втора смяна на маслото ...

Както се оказва в последните проучвания за задоволство на купувачите от различни марки и модели автомобили в UK, Тойота е в челото на класациите - ама хората са доволни не толкова от надеждността, колкото от обслужването и поддръжката на официалните дилъри.
За сравнение, лидера в класа на вановете е Grand Picasso-то - отново не блести с надеждност, но купувачите са доволни от функционалност и дизайн.

Както беше казал един колега в този или друг форум, Тойота не е нищо особено като марка и техника - но в тойота знаят как да продават и правят пари от автомобили!

Иска ми се да вярвам, че застоя (или спада) се дължи на инвестирането на повече ресурс в развитието на Лексус ... Дано !

Публикувано на: 06 Ное 2010 20:42
от LEXUS
gicho написа: Както се оказва в последните проучвания за задоволство на купувачите от различни марки и модели автомобили в UK, Тойота е в челото на класациите - ама хората са доволни не толкова от надеждността, колкото от обслужването и поддръжката на официалните дилъри.
За сравнение, лидера в класа на вановете е Grand Picasso-то - отново не блести с надеждност, но купувачите са доволни от функционалност и дизайн.
Тук пак ми звучиш както в предишното ти мнение за двигателите и малкия им ресурс. Ти имаш ли достоверна информация,че участващите в J.D.Power клиенти на Тойота са доволни НЕ от надеждността, а само от сервизното обслужване, или говориш каквото предполагаш,че е. Защото аз категорично не съм на твоето мнение. И за това,че няма как клиентите на Тойота да не са доволни от надеждността на колите си говорят и обективните резултати от годишните технически прегледи на ТЮВ, където модели на Тойота са окупирали челните места, което пределно ясно показва,че надеждността на колите на Тойота е по-висока от тази повечето марки автомобили. Но конкретно за J.D.Power няма как да твърдиш,че клиентите оценяват главно показателя сервизно обслужване.
gicho написа:Както беше казал един колега в този или друг форум, Тойота не е нищо особено като марка и техника - но в тойота знаят как да продават и правят пари от автомобили!

Иска ми се да вярвам, че застоя (или спада) се дължи на инвестирането на повече ресурс в развитието на Лексус ... Дано !
Спад не забелязвам в процентно отношение на повредите от данните на ТЮВ.

Оттам- Да кажеш ,че Тойота не е нищо особено като марка и техника, означава,че нищо не си чел за Тойота, както и не признаваш модерната техника на моделите й.
При положение,че в момента Тойота е почти монополист при хибридите, а и прави най-модерните и ефективни хибриди, като при това ги обезпечава с висока гаранция, Valvematic при бензиновите модели, което при всички положения е напредничава технология всреавнение с бензиновите двигатели на много марки, и да кажеш,че Тойота не е нищо особено като техника, явно е ,че не бих се съгласил.
Все пак хибридната техника още е недостижим момент за германците,французите,италианците, шведите. Има и други предложения на пазара,включително немски, но те отстъпват като ефективност и качество-с една дума отстъпват технолологично. Именно с авангардна техника Тойота винаги се е славела.Така е и днес.
Като марка Тойота също е нещо особено, защото, ако си прочел, би знаел за безкомпромисното разработване на луксозна марка –Лексус -от нищото дет се вика, но с много знания, техника, разработки, качество,прецизност, маркетинг, технология. Така налагат напълно непозната , с нулев имидж към момента-89 год. нова Луксозна марка, което е изкл. труден ход, и само след няколко години стават най-продаваната марка луксозни коли в САЩ, като изместват не кой да е, а Мерцедес! И като потвърждение,че Лексус печели клиенти с качество и перфектно сервизно обслужване идват и резултатите от J.D.Power за клиентско задоволство, които Лексус печели 15 години подред. Всичко това става благодарение на разработките на Тойота, не на Рено. biggrin.gif
Отделно Приус са го замислили в началото на 90-ТЕ ГОДИНИ и са започнали да го разработват най-добрите японски инженери на Тойота, това показва далновидност и мисъл за бъдещето на авто-индустрията.

Много,много неща могат да се изговорят и за принципите на Тойота, и за цялостната им производствена система,основана върху управленски и производствени приципи. Т.нар. "Стилът Тойота" се изучава и по университетите в САЩ,Япония и т.н.. Форд и други компании са взаимствали управленските и производствени принципи на Тойота, в новата ни история, разбира се. Принципите включват система за премахване на загубите-Муда, вграждане на качество Кайзен и т.н. Много неща именно Тойота е дала на авто-индустрията за качествено и ефективно производство на автомобили.

Публикувано на: 06 Ное 2010 21:40
от gicho
Хм, статистиката може да се манипулира, ама го могат добрите търговци - дали удължена гаранция, дали buyback на колите с проблеми срещу споразумение за конфиденциалност - все неща, които показват, че тойота знаят как да продават стоката си.
Ще поразровя за това проучване, мисля че на J.D. Power беше за Щатите, но имаше еквивалентно за UK.
Не са им лоши колите, но определено не са върха на технически иновации, нито на надеждността (говоря за масовите модели - Приус и Лексус за мен не са масови).