Страница 1 от 2

Смяна на антифриз

Публикувано на: 02 Ное 2010 16:37
от sentor
Интересува ме как мога да разбера кога е за смяна антифриза. Сложих малко в камерата и стана на фрапе. dry.gif
И дали лесно мога да го сменя сам или непременно в сервиз..за Корола 2005-а става дума.

Публикувано на: 02 Ное 2010 17:37
от mitoko
на 2 години се сменя

Re: Смяна на антифриз

Публикувано на: 02 Ное 2010 22:17
от Bass_Man
sentor написа:Интересува ме как мога да разбера кога е за смяна антифриза. Сложих малко в камерата и стана на фрапе. dry.gif
И дали лесно мога да го сменя сам или непременно в сервиз..за Корола 2005-а става дума.
Обикновения на максимум 2 години има разни long run дето може да карат до към 5 години . Принципно лесно се сменява но дали ти можеш да го смениш лесно вече не мога да ти кажа .

Публикувано на: 08 Ное 2010 15:46
от autotimbg
В най общия случай синият е за две г. в системата а червения е за алумин.глави и 5г.в сист.

Публикувано на: 08 Ное 2010 16:27
от мехаННика
Ако антифриза ти розов или SLLC (Super Long Life Coolant)-150х км или 3години, ако е червен LLC(Long Life Coolant)-100h kм или 3 год. а ако е друг или сега купуваш колата не е лошо веднага.

Публикувано на: 08 Ное 2010 17:57
от slowtraveler
Цвета на антифриза не означава нищо....
Тъй-като не знаеш какъв антифриз е бил налят (едва ли пазиш бутилката,), то тогава го сменяш целия...
Навярно ти е оригиналния, който е трябвало да смениш преди 2-3-4 години, и който на всичкото отгоре е бил разреден (за да стане на фрапе от -24-30С) laugh.gif

Публикувано на: 08 Ное 2010 20:27
от мехаННика
Извинявай,но цвета значи доста ако говорим за оригиналния антифриз от завода или оторизиран сервиз.Всичко може да е но все пак предполагам че става дума за правилно обслужван автомобил.

Публикувано на: 08 Ное 2010 22:01
от sentor
Днес ходих в Аспо...замериха го и казаха че бил на -20, така че доляха 1 литър червен и казаха че трябва вече да е Ок wacko.gif

Публикувано на: 08 Ное 2010 22:22
от mitoko
мисля да презаредя с

MOTUL Inugel Expert -30

Антифриз, готов за употреба. На основата на моноетиленгликол, произведен по смесена органично-неорганична технология. Изключително висока точка на кипене (134°C). Осигурява отличен топлообмен, силна антикорозионна защита, понижава работната температура и осигурява отлично мазане за водната помпа. Подходящ за всякакви леки (стандартни и състезателни) автомобили, камиони, автобуси, селскостопански машини, военни машини, морски и речни съдове. Адаптиран за двигатели с блокове от леки сплави.
Предпазва от замръзване до -30°C/-22°F
Стандарти: ASTM D3306 / D4656 / D4985, BS 6580, AFNOR NF R 15-601, SAE J1034, NATO S-759, MIL-DCSEA 615-CF


-30 добре ли е или да зема концентрат и да го разредя до -54 целзий

Публикувано на: 08 Ное 2010 23:45
от Bass_Man
мехаННика написа:Извинявай,но цвета значи доста ако говорим за оригиналния антифриз от завода или оторизиран сервиз.Всичко може да е но все пак предполагам че става дума за правилно обслужван автомобил.
Не е вярно освен ако не се произвежда във сервиза по рецепта и със материали от Тойота .
В света няма стандарт , който да казва кой цвят за какво е . От тук нататък всичко са празни приказки .

Публикувано на: 09 Ное 2010 00:21
от slowtraveler
мехаННика написа:Извинявай,но цвета значи доста ако говорим за оригиналния антифриз от завода или оторизиран сервиз.Всичко може да е но все пак предполагам че става дума за правилно обслужван автомобил.
Да, цвета може и да значи нещо на човека, налял конкретния антифриз в завода. Но не значи нищо на човек в друг завод на друга марка и т.н.
Затова например розовия антифриз на Тойота си е еднакъв със синия (масовия) в БГ или зеления в Русия...
Но не е един и същ с розовия на Шкода например и ако се смеси с такъв - ще се пресече...

Публикувано на: 09 Ное 2010 07:46
от мехаННика
Вие пак потънахте в някакви глобални теории.

Публикувано на: 09 Ное 2010 08:13
от slowtraveler
Не са само теории...
Ти би ли гарантирал на колегата какъв точно антифриз му е налят в автомобила само по цвета му?
Тъй-като колегата сам няма как да разбере дали е Long Life и с какво съдържание е (което освен това явно е разреждано за да му се вдигне температурата на замръзване чак толкова), то е съвсем логично да го смени и да започне отново...
Разбира се като преди това добре огледа за течове :thumbsup:

Публикувано на: 09 Ное 2010 10:38
от мехаННика
Ами след като колегата няма 5лв и/или 5 минути да отиде в сервиз(на много места проверката е безплатна),а слага проби между пържолите в камерата,му давам някакви отправни точки да прецени сам ако колата му е с някаква история в България.Ако няма такава каквото Господ или Форума го научи

Публикувано на: 09 Ное 2010 10:48
от mitoko
mitoko написа:мисля да презаредя с

MOTUL Inugel Expert -30

Антифриз, готов за употреба. На основата на моноетиленгликол, произведен по смесена органично-неорганична технология. Изключително висока точка на кипене (134°C). Осигурява отличен топлообмен, силна антикорозионна защита, понижава работната температура и осигурява отлично мазане за водната помпа. Подходящ за всякакви леки (стандартни и състезателни) автомобили, камиони, автобуси, селскостопански машини, военни машини, морски и речни съдове. Адаптиран за двигатели с блокове от леки сплави.
Предпазва от замръзване до -30°C/-22°F
Стандарти: ASTM D3306 / D4656 / D4985, BS 6580, AFNOR NF R 15-601, SAE J1034, NATO S-759, MIL-DCSEA 615-CF


-30 добре ли е или да зема концентрат и да го разредя до -54 целзий