Страница 1 от 3

Бавно въртене сутрин

Публикувано на: 01 Ное 2010 12:20
от Живко
Здравейте колеги,
започнаха студовете и се сблъсках с един проблем.
Сутрин при първото завъртане на стартера се случва така ,че стартера върти много бавно все едно че акумулатора е изтощен.При работа на двигателя от не-повече от 2мин. и отново въртене всичко е наред.Акумулатора е нов.-януари тази година"Banner-Starting Bull -74Аh".Последно беше замерен в сервиза преди 3 седмици и всичко е ОК.Стартера също е след обслужване на втулки и бендикс.Маслото е ново "Полусинтетично моторно масло с МоS2 SAE 10W-40-Liqui Moly".Ама аз имам чувството че двигателя все едно е замръзнал.

-Първо си мсля за акумулатора -че е с малко електролит и от там стартовия ток да е малък- щото не съм го гледал(електролита)
-Второ си мисля че маслото е гъсто.Миналата зима бях с 5W40 на Mobil.
Инсталацията е замерена за "крадене" на ток

Като е топло този проблем го няма.
Колата не беше палена от 5 дена-едва ли е от значение!!!
Авенсис D4D-2001год

Благодаря Ви !!!!!!

Публикувано на: 01 Ное 2010 13:33
от foho
Маслото няма връзка, или е заминал/дефектирал акумулатора или алтернатора не зарежда както трябва. Пробвай да го сложиш една вечер на зарядно в къщи, ако няма положителна промяна отиди да ти замерят алтернатора ако и той е наред се възползвай от гаранцията на акумулатора.

Публикувано на: 01 Ное 2010 13:50
от miLen4o
Както казва колегата първо отиди да го замерят,ако там всичко е наред пробраи с друг акумулатор.

Re: Бавно въртене сутрин

Публикувано на: 01 Ное 2010 14:59
от Scott
Живко написа:Сутрин при първото завъртане на стартера се случва така ,че стартера върти много бавно все едно че акумулатора е изтощен...
Може да са поизносени втулките на стартера. Пробвай с друг акумулатор и ако пак върти лениво, направи профилактика на стартера.

Публикувано на: 01 Ное 2010 20:34
от Живко
Благодаря за отговорите.Утре отивам първо при акумулаторджийницата да замерва и евентуално да даде някой оборотен а моя да го заредят и да гледат електролита
:help:

Публикувано на: 02 Ное 2010 10:59
от CuMo
Моят акумулатор е все още този, с който дойде колата.
Обаче напоследък нещо не ме кефи и имам подобен проблем като колегата.
Последно ходих в Рила и след много студена нощ, сутрешното палене беше малко мъчно. Запали след 4-5то превъртане на маховика.

Последно замерих акумулатора свален от колата, зачиствах му клемите.
Напрежението беше 12.6V, което ми се струва малко.

Не можах да го проверя за електролит, защото има една голяма капачка по цялата дължина и не можах да я сваля, да видя какво има под нея.
Като поразклатая, се чува бландикане на електролит, но колко е точно - никой не знае.

Как се мери акумулатор под товар?
Докато някой върти да пали, аз да меря с мултицета?

Къде мога в София да го заведа барабар с колата, да видим дали всичко е изправно и ако е взел да тръгва, да си купя нов докато е време, че зимата да си нямам проблеми. unsure.gif :help:

...

Публикувано на: 02 Ное 2010 15:06
от rudolf
какъв ампераж е акумулатора и на какъв двигател??

аз бих почнал от акумулатора, в редвид съвпадението с температурите.

бих си погледнал и ремъка на алтернатора,в предвид че и недостатъчно зареждането може да има сходен проблем.

иначе от сериозни аварий-по книгите го пишат както каза СКОТ-фтулки.за автомобили над 80-90000км.

п.с.:в книгите пишат че гъсто масло ,може да е причина за намалени обороти при палене.
аз не разбирам много,но и моя автомобил има сходни симптоми от както застудя(48000км,с нова батерия).не бих се притеснявал ако паленето не е на кантар, и съм сигурен че акумулатора е изправен.

Публикувано на: 02 Ное 2010 17:09
от moloko
При мен пък паленето е винаги от 4,5 до 6-тия оборот от както я взех. без значение студена или топла , преди или след обслужването. Е ..като загрее е по бързичка.
Закачах я на два компютъра за проверка - няма нищо , няма грешки , не са отчетени проблеми. Всичко е в рамките на нормите за тоя мотор. Дори , за моя имненада "майсторите" загатнаха че е възможно това да са реалните километри на колата (138500). Аз си имам едно на ум обаче.Акумулатора е BOSHE - от тези необслужваемите, чай 74 ампер часа - не съм сигурен.
Аз си мисля , че би трябвало да е "кибрит" - от един оборот, но не е така (Авенсис D4D 2.0 2002 . седан) .

Ако има колега със същия модел нека да сподели при него как е щото аз нямам никакви предишни наблюдения и за "сефте " карам ДИЗЕЛ и то ТОЗИ.

Публикувано на: 02 Ное 2010 17:25
от slowtraveler
CuMo написа:...
Последно замерих акумулатора свален от колата, зачиствах му клемите.
Напрежението беше 12.6V, което ми се струва малко.
....
Е колко волта очаквате от 12 волтов акумулатор?!?!?!
Неподходящо масло (друг вискозитетен клас) може да доведе до бавно въртене.
По принцип при големи студове е нормално да превърта по-бавно, защото акумулатора е изстинал и капацитета му е паднал.
Освен това всички смазки и масла са се сгъстили и двигателя превърта по-трудно...
Грубо казано 5W е по-рядко от 10W при ниски температури..
Но още не е имало такива осезаеми студове и навярно проблема е някъде другаде...

Публикувано на: 02 Ное 2010 18:28
от rudolf
присетих се че отскоро се ползват и фарове които увеличават консумацията и при неизправно зареждане,съчетано с всичко друго,може да подържа по нисак заряд.

Публикувано на: 02 Ное 2010 18:41
от mitoko
slowtraveler написа:
CuMo написа:...
Последно замерих акумулатора свален от колата, зачиствах му клемите.
Напрежението беше 12.6V, което ми се струва малко.
....
Е колко волта очаквате от 12 волтов акумулатор?!?!?!
Неподходящо масло (друг вискозитетен клас) може да доведе до бавно въртене.
По принцип при големи студове е нормално да превърта по-бавно, защото акумулатора е изстинал и капацитета му е паднал.
Освен това всички смазки и масла са се сгъстили и двигателя превърта по-трудно...
Грубо казано 5W е по-рядко от 10W при ниски температури..
Но още не е имало такива осезаеми студове и навярно проблема е някъде другаде...
стойностите за акумулатор който е наред и зареден са 12,8 - 13(и нещо)
за паленето на много студено се препоръчва преди да запалиш да светнеш 1,2 ,3 пъти с фаровете за да се "възбуди" батерията
имам една Варта модел блу дайнамик със сребро която като нова се самовъзбуждаше ако не е изтощена напълно. примера е следния - бях заравил трабанта, и въртях докато не спря да върти стартера, след 3-4 часа си запали

за зимата според мен 5W е по добре от 10 , :thumbsup:

Публикувано на: 02 Ное 2010 19:48
от slowtraveler
WIKI:
Напрежение Плътност ~ Заряд
12.65 V 1.265 g/cm3 100 %
12.45 V 1.225 g/cm3 75 %
12.24 V 1.190 g/cm3 50 %
12.06 V 1.155 g/cm3 25 %
11.89 V 1.120 g/cm3 0 %

Публикувано на: 02 Ное 2010 21:04
от Живко
Днес ходих при магазина за акумолатори.Човека отново провери зареждането-ОК, "крадене"на ток -няма,заряд на акумулатора 12,3V което означава, че при градско каране и то на фараве и парно за 4км. до работа е малко.Сега ще го зареждам 24часа и ще ходя да мерим електролита.
Това е засега ,поздрави на всички

    Публикувано на: 02 Ное 2010 21:26
    от IvoDobrev
    При напрежение около12 волта, което е бай дефолт и константно съпротивление във веригата, практически най-важната част от уравнението си остава тока във веригата, който може да осигури акумулатора. Него едва ли са го замерили и се доверяваш само на етикета. Аз залагам на проблемен акумулатор

    Публикувано на: 02 Ное 2010 21:59
    от sashoskiora
    А свещите проверихте ли си?