Страница 1 от 2

Yaris XP10 1.4 1ND-TV D4D 90HP 2003 - парното не работи - цилиндрова глава ?

Публикувано на: 12 Окт 2010 22:08
от tonitem
Привет, колеги! Накратко случаят е следният: Цяло лято карах Ярето без да ми е необходимо парно, но сега вече е студено и вчера ми направи впечатление, че въобще не духа топло. Отидох в сервиз и директно ми смениха водната помпа и термостата, но уви.....Проблема остана и пак нямам парно. Някакви идеи какво и е на колата?
Благодаря предварително на отзовалите се!
 ! Съобщение от: Akima
Колата е ярис 1.4 Д4Д, двигател 1 ND-TV, френска сглобка /рамата започва с VNKK/, 90 к.с.

Публикувано на: 12 Окт 2010 22:26
от nikara
В кой сервиз беше?Там рекламаций не важът ли?Мен в ТМ-Запад ми откраднаха музикален диск и гледаха охран.камери и нищо.

Проблем с парното на Ярис дизел 2003

Публикувано на: 13 Окт 2010 09:33
от Dizzle
Изчакай колата да загрее до оптимална температура и тогава пусни парното на макс.съвсем ли не грее или слабо? на мен ми беше протекла водната помпа,но проблем с парното не съм имал,така че може и ненужно са ти я сменили.

Публикувано на: 13 Окт 2010 18:18
от tonitem
Лошото е, че за да загрее колата максимално трябва аз лично с тази кола да мина поне 20 км. За мен това не е нормално, поради простата причина, че караме и авенсис дизел 2004 и при нея парното започва да се усеща някъде след 3 км. Това са мои представи разбира се. Много искам да питам на яриса на дигиталното табло синия термометър при вас кога изчезва и дали тогава започва да се усеща парното или доста след това?

Публикувано на: 13 Окт 2010 18:23
от Dizzle
И моята печка започва да духа топло след около 3км,но това при отрицателни температури.

Публикувано на: 22 Окт 2010 19:23
от potrebitel
провери нивото на антифриза.
на един познат така не му работеше парното и се оказа че има въздушен балон в радиатора и недостатъчно количество антифриз, въпреки че няколко месеца по-рано му смениха радиатора в сервиза на тойота Бургас. Оказа се че идиотите не са налели достатъчно антифриз в системата.

Публикувано на: 22 Окт 2010 20:22
от paskal40
Ярис Версо 2001 ... зеленият термометър изгасва след около 5 минути някъде...и след около още една минута вече духа топличко...

Публикувано на: 22 Окт 2010 20:41
от gicho
Единственият начин дизел с директно впръскване да стопли приемливо бързо е да има подгреватели и на антифриза (coolant heater). На европейските дизели редовно се слага само за по-северни страни - повечето коли внос от Италия са без тази екстра.
На фордчето нямам нагревател и мога зимата от Габрово да стигна до Севлиево без да загрее напълно колата. (всичко и е наред по охлаждането).
Предполагам че разликата са Авензиса е в "класата" - бих предположил че там го има тоя нагревател, а на Яриса го няма (по-нисък модел, модел за "трета глуха" страна).
Може да се ориентираш по електрическата схема - на VW/Audi управлението е с 3 релета за 3 свещи - компутура следи бордовото напрежение и ако има излишък от ел енергия от генератора включва тези свещи като товар, вместо да намаля възбудителния ток.
Обикновено ако има такава екстра слагат фабрично и по-голям генератор (20-30А повече) - т.е., не става само да се добавят нагревателите, ефектът няма да е пълен.
А реално е необходим поради високото КПД на мотора и липсата на достатъчно загуби които да го загреят (де да можеше мисълта за това КПД да ме стопли зимата ...)

Решение има - казва се Webasto ...

А по-конструктивно - последната надежда е мотора да е стоплил достатъчно, но радиатора на парното да е запушен. Намери къде да маркучите които подават антифриза към купето и виж дали са топли след така посочените 3 км - ако да, но вътре няма топъл въздух, поискай в сервиза да ти промият радиатора.

А всъщност, като загрее до нормалната работна температура, духа ли топло?

Публикувано на: 22 Окт 2010 21:21
от TATI
Авенсиса дизел си има пакет за студен климат - моя поне го има.
Яриса я няма тая екстра, но въпреки това би трябвало да духа топло.
Термостата проверяван ли е?
Загрява ли нормално колата, дори и по-бавно?
За пример ти давам колите от подписа си:
Бензиновите достигат работна температура на двигателя след около 6 мин работа - засичал съм ги.
Дизела достига работна температура след около 30 мин работа.
Парното на бензиновите започва да духа горещо след около 3 мин работа на двигателя.
При дизела това време е в рамките на около 7-8 мин работа на двигателя, но не е горещо а топло. Горещо достигаме след около 15 мин работа на двигателя.

Публикувано на: 23 Окт 2010 14:12
от tonitem
Благодаря за подробните обяснения. Явно колата загрява бавно защото както ме посъветвахте намерих и пипах маркучите за парното които влизат в купето, но за съжаление са студени. Ходих и в оторизиран сервиз на Тойота в Благоевград, но........Равносметката-сменени водна помпа и термостат и балтон и ушанка с яриса на къси разстояния. На по дълги след 10-20 км започва да духа топло и ми се стоплят костите. Айде със здраве!!!!

Публикувано на: 23 Окт 2010 14:21
от slowtraveler
А когато тръбите към парното са леко топли, как са тръбите към радиатора отпред?
Да не би новия термостат да прави проблеми (или да не е легнал добре, и пропуска антифриз около него)?

Re: Проблем с парното на Ярис дизел 2003

Публикувано на: 31 Дек 2012 21:20
от penko_1988
Имам ярис 2004 1,4 D4D и имам проблем с парното.Ходих по сервизи и засега нищо.Покачва нивото в казанчето.С две думи не може да се обезвъздуши системата .Помагаите.
Предварително Благодаря!!!

Re: Проблем с парното на Ярис дизел 2003

Публикувано на: 01 Яну 2013 05:19
от slowtraveler
Имай предвид, че обема на антифриза по принцип се променя много в зависимост от температурата.
Може да имаш и над 5см разлика в нивото в казанчето между студен и горещ антифриз.
За такава разлика ли говориш, или изхвърля течност?

Re:

Публикувано на: 01 Яну 2013 10:00
от Japanese_fever
tonitem написа:Благодаря за подробните обяснения. Явно колата загрява бавно защото както ме посъветвахте намерих и пипах маркучите за парното които влизат в купето, но за съжаление са студени. Ходих и в оторизиран сервиз на Тойота в Благоевград, но........Равносметката-сменени водна помпа и термостат и балтон и ушанка с яриса на къси разстояния. На по дълги след 10-20 км започва да духа топло и ми се стоплят костите. Айде със здраве!!!!
Отиди да пак при тези, които са ти сменили термостата и вод. помпа, защото имам съмнения, че въобще не са сменили термостата.
Ти защо въобще си приел колата, не видя ли още там, че не са отстранили проблема?
Кола с нормално работещ термостат трябва да загрява след мах. 2-3 километра!
Ако я караш така има ще си скасиш живота на двигателя, а може и преждевременно да го прецакарш,
тъй като работи дълго време без да е достгнал работна температура. После ще почне да ти гори масло и т.н.
Върни се при тези, които са ти правили ремонта и докато колата пред теб не започне да духа горещо (не топло, а горещо, да не може да си държиш ръката пред въздуховодите), тогава си я вземи!
След колко км стрелката на антифриза ти се вдига на нормално, работно ниво температура?

Re: Проблем с парното на Ярис дизел 2003

Публикувано на: 01 Яну 2013 16:31
от penko_1988
Като запаля двигателя с капачка и без капачка започва след известно време да си вдига нивото!Колега мислиш ли, че е възможно това да става от проблем с термостата?Днес обезвъздуших системата и я покарах 15-20 км и нивото в казанчето се беше повишило и от маркуча за излишек капеше течност!
Благодаря предварително!!!