EGR - премахване!
Публикувано на: 02 Юни 2006 11:07
Искам да махна EGR-а на моята Corolla(AE92 1.6 GTI). Проблема е обаче, че по документациите прочетох, че ЕКУ-то "зане", кога влизат или по-скоро БИ трябвало да влизат изгорели газове в T-VIS-а и мести предварението и променя количеството на подаваното гориво.
Иначе казано, ако просто изолирам тръбата на EGR-а от изпускателните тръби, ще спъна колата вместо да се "отпуши". Даже по документация дават, че при намален поток на изгорели газове през EGR-а или отсъствие на такъв се "наблюдават" вибрации в мотора т.е объркава му се работата.
Идеята ми е ако знаете клапан или ел. връзка която да се изолира или да се добави някакво съпротивление към нея, така че ЕКУ-то да не мести предваренито въобще, тогава ще е възможно - ПРОСТО да се откачи EGR-а.
Аз имах идея да го направя през клапана за мерене на армосферно налягане, който участва в контрола на EGR-а и мисля че подава инфо. на ЕКУ-то. При определена надморска височина този клапан СПИРА EGR-a т.е не се подават изгорели газове и ЕКУ-то не мести предваренито това е с цел да не се намалява мощността при по-голяма надморска височина.
Проблема тук е, че е възможно ЕКУ-то да влиза в друг режим и ТОТАЛНО да променя схемата на предваренията и смесообразуването т.е да обеднява(струва ми се логично при недостиг на кислород) сместта и ПАК да се прецакам.На последната "версия" също има една "контра" - заради катализатора(махнал съм го) сместта е леко преобогатена, ако чрез клапана за атмосферно налягане блокирам EGR-a и сместта се обедни(това само го предполагам!!!) това може точно да я балансира.....знам ли.
Абе сложно е, защото без катализатора ламбда сондата сигурно също подава НЕ много точен сигнал и допълнително ПРЕОБОГАТЯВА сместта....
Ако някой има "теория" по въпроса да сподели!
ПОЗДРАВИ
Иначе казано, ако просто изолирам тръбата на EGR-а от изпускателните тръби, ще спъна колата вместо да се "отпуши". Даже по документация дават, че при намален поток на изгорели газове през EGR-а или отсъствие на такъв се "наблюдават" вибрации в мотора т.е объркава му се работата.
Идеята ми е ако знаете клапан или ел. връзка която да се изолира или да се добави някакво съпротивление към нея, така че ЕКУ-то да не мести предваренито въобще, тогава ще е възможно - ПРОСТО да се откачи EGR-а.
Аз имах идея да го направя през клапана за мерене на армосферно налягане, който участва в контрола на EGR-а и мисля че подава инфо. на ЕКУ-то. При определена надморска височина този клапан СПИРА EGR-a т.е не се подават изгорели газове и ЕКУ-то не мести предваренито това е с цел да не се намалява мощността при по-голяма надморска височина.
Проблема тук е, че е възможно ЕКУ-то да влиза в друг режим и ТОТАЛНО да променя схемата на предваренията и смесообразуването т.е да обеднява(струва ми се логично при недостиг на кислород) сместта и ПАК да се прецакам.На последната "версия" също има една "контра" - заради катализатора(махнал съм го) сместта е леко преобогатена, ако чрез клапана за атмосферно налягане блокирам EGR-a и сместта се обедни(това само го предполагам!!!) това може точно да я балансира.....знам ли.
Абе сложно е, защото без катализатора ламбда сондата сигурно също подава НЕ много точен сигнал и допълнително ПРЕОБОГАТЯВА сместта....
Ако някой има "теория" по въпроса да сподели!
ПОЗДРАВИ