slowtraveler написа:Тъй-като въпроса бе за 'рекламни материали', затова и дадох този пример laugh.gif
Винаги съм смятал, че в голямото масово автомобилостроене нещата са на кантар...
И никой не може да каже - 'ей виж - ние сме върха и няма никой като нас'...
А който е решил да каже такова нещо - винаги е падал отвисоко и то лошо...
Та затова дадох пример с Пасатора.....
Никога не бих си купил такъв автомобил (ееех, лоши спомени от VW дизел laugh.gif ), но не може дизел с разход 3.1л/100 да има по-висок СО2 от бензин 3.8л/100км....
За сравнението - дал съм го наистина не съвсем коректно, защото Пасата е по-голям автомобил от Лексъса, което неминуемо му покачва разхода....
Сравнението ти е некоректно по всички параметри. Фолксваген ти казва,че емисиите са 114 гр/км. А ти не вярвай колкото искаш. То самият производител си казва,че има по-високи емисии и по-високи разход от Лексуса. Ама кой да чете:
http://www.volkswagen.com/vwcms/master_ ... assat.html
Даже цяла таблица са направили хората с разход, емисии, мощност, ск.кутия.
Това че Пасат е тежък, тромав, харчи много и бълва 114 гр.км. емисии е негов проблем,а не на Лексус с 89гр/км. и 3.8/100км. срещу 4.4/100км. за мудния Пасат дизелче с великите 100 конски сили на 1500000000009283648236423 килограма купе.
Отделно тромавият Пасат е с механична 5 скоростна кутия, което е още една подигравка , сравнен с Лексус.
Няма как всичко да е на везни в авто-индустрията, след като едните имат висока технология, други-не.
Едните правят авангардни хибридни системи, другите се опитват да ги конкурират с двигатели с едновековен принцип на действие, доказано замърсяващи, оскъпени с филтри и катализатори, защото принципът на работа им е едновековен и много по-неефективен, дълги 5-ти предавки и подобрени тасове. С такава гротеска не може да си на везни с япоснки хибриди.
Не може да сравяваш парен локомотив със самолет. Ето такова сравнение се пробваш да правиш.
Пасат е с ниска мощност, лоша динамика, повече замърсяващ, повече харчещ и по-невървящ. И е Фолксваген. Как да го сравниш с хибрид на Лексус!