Запалителните бoбини-практични съвети
Публикувано на: 05 Окт 2010 11:24
Колеги пускам тая тема за тия които имат проблеми с бoбините на свещите/тип шпули/или мотора им е с такива.Целта е да се има предвид някой особености на бoбините и как е възможно да ги опазим по-дълго,поради неприятно високата им цена.
Както знаете,бoбините може да са единични или пакетни/2,4 или повече броя/.И при двата вида обаче,проблемите са едни и същи.Много често след миене на мотора започват страшни проблеми-колата не пали или мотора работи непостоянно...В последствие се купува нова.При мен две бoбини изгоряха една след друга и след 2 месеца мъки и допитвания до еладжий установих следното:
1/Задължително трябва да се провери гуменото уплътнение на бoбината/заградено в червено на снимката/Освен от намокряне при миене,това уплътнение предпазва от конденз,който се получава при рязко изстиване на мотора.Тогава гнездото на свеща се пълни пак с вода.През зимата вече имаме лед,а на сутринта след запалване получената пара влиза в сърцевината на бубината и се започва...Прегрятата пара е способна да повреди вътрешноста на бoбините и самите намотки.А ледът направо ги пръска.По тази причина някой производители правят долната част от гума/в син цвят на снимката/.Заложените параметри от компа се променят
и мотора започва да прави проблеми.Това разбира се е един от вариантите.
2/При слагане на газово,работната температура се променя и е възможно пак да имате проблеми с бoбините.Ако изгори една,не правете грешка да сменяте само нея.При възможмност сменете всичките.Не е изключено, старите бoбини да са с променени параметри/особено при по-стари автомобили/.При смесване на нови и стари е възможно неравномерна работа на мотора или в най-лошия случй,изгаряне на още една бoбина.
3/Как да проверите коя бубина си е "отишла"?
Най-сигурния начин/невъзможен за пакетните бoбини/е на принципа на изключване.При работещ мотор се изваждат една по една.Когато установите,че при дадена бoбина,работата на мотора НЕ се променя-това ще е проблемната.
Успех на всички!Дано да съм ви бил полезен.
Както знаете,бoбините може да са единични или пакетни/2,4 или повече броя/.И при двата вида обаче,проблемите са едни и същи.Много често след миене на мотора започват страшни проблеми-колата не пали или мотора работи непостоянно...В последствие се купува нова.При мен две бoбини изгоряха една след друга и след 2 месеца мъки и допитвания до еладжий установих следното:
1/Задължително трябва да се провери гуменото уплътнение на бoбината/заградено в червено на снимката/Освен от намокряне при миене,това уплътнение предпазва от конденз,който се получава при рязко изстиване на мотора.Тогава гнездото на свеща се пълни пак с вода.През зимата вече имаме лед,а на сутринта след запалване получената пара влиза в сърцевината на бубината и се започва...Прегрятата пара е способна да повреди вътрешноста на бoбините и самите намотки.А ледът направо ги пръска.По тази причина някой производители правят долната част от гума/в син цвят на снимката/.Заложените параметри от компа се променят
и мотора започва да прави проблеми.Това разбира се е един от вариантите.
2/При слагане на газово,работната температура се променя и е възможно пак да имате проблеми с бoбините.Ако изгори една,не правете грешка да сменяте само нея.При възможмност сменете всичките.Не е изключено, старите бoбини да са с променени параметри/особено при по-стари автомобили/.При смесване на нови и стари е възможно неравномерна работа на мотора или в най-лошия случй,изгаряне на още една бoбина.
3/Как да проверите коя бубина си е "отишла"?
Най-сигурния начин/невъзможен за пакетните бoбини/е на принципа на изключване.При работещ мотор се изваждат една по една.Когато установите,че при дадена бoбина,работата на мотора НЕ се променя-това ще е проблемната.
Успех на всички!Дано да съм ви бил полезен.