Страница 1 от 1

тойота превия-бензин или дизел?

Публикувано на: 26 Сеп 2010 06:40
от scooby doo
Здравейте!Доста четох и продължавам да се чудя!Много харесвам Тойота Превия(след 2000г) и съм решил да се обзаведа...Двоумя се дизел или бензин(+газ)?Притеснява ме поддръжката(на разумни цени са все на доста км)Какъв разход да очаквам от бензиновата(градско София и извънгр.),може ли на 2,4 мотора да се сложи газ,много ли са 200хил.км за дизела D4-D,има ли части за ремонт?Модела има ли слаби места?
Моля за съвети и предварително благодаря!
Ще се радвам да стана един от вас!

Публикувано на: 27 Сеп 2010 02:52
от LEXUS
Колега, ето ти по-долу една информативна статия за Превия.

И на мен Превията много ми харесва като дизайн, и като ван изцяло.
Към твоите въпроси- 200 000км. не е много за дизела, но е от значение кой го е карал. rolleyes.gif Бензиновият 2.4 е чудесен двигател за ван, но не е добре да му слагаш газ, ама никак не е добре. Или ако му слагаш, тя ще е много скъпа и безсмислена. Харчи си мисля около 12-14/100градско, 7-8-9/100 извънградско. Дизелът около 9-10/100 градско и 6-7/100км. извънградско. Дизелът 2.0 D-4D е 116 коня, доста по-слаб от 2.4 бензинa 156 коня .
Статията:
http://spisanie.mobile.bg/avtomobili/to ... via65.html
Слаби места няма тая кола.

Ето друга темичка:

http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t ... sc&start=0

Публикувано на: 27 Сеп 2010 20:06
от Kiki
Въпреки че нямам никакви ядове с Авенсис-а, още ме е яд, че не си взех Превия. smile.gif
Надделя тава, че се кара предимно градско.

Публикувано на: 27 Сеп 2010 21:18
от nowyaris
Приятели от Приста ойл споделиха,че понеже двигателя е на кофти място техническото обслужване,пък и всичко по двигателя и скоростната било много шибано за правене.те имат една и я взели с голям мерак,ама не повторили.Иначе когато е наред е страшна тупалка.

Публикувано на: 27 Сеп 2010 22:49
от Kiki
nowyaris написа:двигателя е на кофти място техническото обслужване,пък и всичко по двигателя и скоростната било много шибано за правене.
Всички мини ванове страдат от тази болест.
Имал съм два. Не питай как се ремонтираха. wacko.gif
Но Тойота-та е здрава. Няма нужда от ремонти. tongue.gif

Публикувано на: 28 Сеп 2010 07:41
от nowyaris
Не е за ремонти,то едни свещи ставаш на гъз докато ги смениш.И не са всички ванове така.Отделно,дето то си има майстори,ако нещо стане-да се оправят biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Публикувано на: 08 Окт 2010 01:50
от scooby doo
Благодаря ви,колеги,за съветите!Не писах досега,защото пътувам в чужбина и нямам редовно нет.Дизел ще е,разхода на бенз.ми е висок,щом не е добре да се слага газ!Е,остава сега да я намеря "МОЯТА"!Май ще трябват още кинти....,но ще е Previa със сигурност!Пък като се обзаведа ще се похваля!...и ще продалжа да чета форума!
Безаварийни километри с любимите Тойоткиииии!

Публикувано на: 10 Окт 2010 22:14
от Casamia
1. По отношение на икономия: Дизелът е за предпочитане. Казват, че дизеловия двигател бил по-скъп и самият той е по-скъп, когато е нов. На мен ми пести по 1000 лв. годишно. Освен това дизеловият двигател като цяло има по-дълъг живот, защото работи на по-ниски обороти. Вярно, че малко "мисли" преди да вдигне оборотите, но това е положението - ако се поддържа - работи по-дълго.

2. По отношение на удоволствието от шофирането: Важно е на градско ли карате или на извънградско?

Предимството на бензина при кефа от карането безспорно се вижда на градско каране. Бензиновият агрегат вдига оборотите по-бързо от дизеловия. Демек, как стъпиш на педала и колата тръгва. Това е особено полезно ако бързаш и си решил да се ръчкаш по светофарите.

Това с дизела няма как да стане и тук бензиновият мотор е по-силен. При извънградско нещата горе долу се изравняват, а по нанагорнището дизелът е по-удобен. Заради високия въртящ момент, дизелите имат предимство по нанагорнище. Има и усещане, че при изпреварване дизелът ускорява по-бързо.: от 70 до 120 някои дизелови коли може да ги вдигнат по-бързо от бензинови такива с приблизителни характеристики.

Публикувано на: 11 Окт 2010 08:40
от nowyaris
Casamia написа:1. По отношение на икономия: Дизелът е за предпочитане. Казват, че дизеловия двигател бил по-скъп и самият той е по-скъп, когато е нов. На мен ми пести по 1000 лв. годишно. Освен това дизеловият двигател като цяло има по-дълъг живот, защото работи на по-ниски обороти. Вярно, че малко "мисли" преди да вдигне оборотите, но това е положението - ако се поддържа - работи по-дълго.

2. По отношение на удоволствието от шофирането: Важно е на градско ли карате или на извънградско?

Предимството на бензина при кефа от карането безспорно се вижда на градско каране. Бензиновият агрегат вдига оборотите по-бързо от дизеловия. Демек, как стъпиш на педала и колата тръгва. Това е особено полезно ако бързаш и си решил да се ръчкаш по светофарите.

Това с дизела няма как да стане и тук бензиновият мотор е по-силен. При извънградско нещата горе долу се изравняват, а по нанагорнището дизелът е по-удобен. Заради високия въртящ момент, дизелите имат предимство по нанагорнище. Има и усещане, че при изпреварване дизелът ускорява по-бързо.: от 70 до 120 някои дизелови коли може да ги вдигнат по-бързо от бензинови такива с приблизителни характеристики.
Колега,ако не е тайна каква кола караш и отколко време трупаш шофьорски опит?

Публикувано на: 11 Окт 2010 08:41
от nowyaris
Casamia написа:1. По отношение на икономия: Дизелът е за предпочитане. Казват, че дизеловия двигател бил по-скъп и самият той е по-скъп, когато е нов. На мен ми пести по 1000 лв. годишно. Освен това дизеловият двигател като цяло има по-дълъг живот, защото работи на по-ниски обороти. Вярно, че малко "мисли" преди да вдигне оборотите, но това е положението - ако се поддържа - работи по-дълго.

2. По отношение на удоволствието от шофирането: Важно е на градско ли карате или на извънградско?

Предимството на бензина при кефа от карането безспорно се вижда на градско каране. Бензиновият агрегат вдига оборотите по-бързо от дизеловия. Демек, как стъпиш на педала и колата тръгва. Това е особено полезно ако бързаш и си решил да се ръчкаш по светофарите.

Това с дизела няма как да стане и тук бензиновият мотор е по-силен. При извънградско нещата горе долу се изравняват, а по нанагорнището дизелът е по-удобен. Заради високия въртящ момент, дизелите имат предимство по нанагорнище. Има и усещане, че при изпреварване дизелът ускорява по-бързо.: от 70 до 120 някои дизелови коли може да ги вдигнат по-бързо от бензинови такива с приблизителни характеристики.
Колега,ако не е тайна каква кола караш и отколко време трупаш шофьорски опит?