Страница 1 от 2
Авенсис 1 два въпроса
Публикувано на: 20 Сеп 2010 14:20
от avelion
1. От около месец наблюдавам тресене на предницата при набиране на скорост(джанти прави, при спиране няма проблем) предницата я гледаха преди месец и казаха че е наред.
Ако някой има идея да сподели
2.Понеже ме дразнеше много махагона в целия салон, го свалих и дадох да го пръснат.
Някой да има идея, с какво да заменя това мега устройство за касетки
biggrin.gif
Публикувано на: 20 Сеп 2010 17:03
от Zero`Cool
Ценралните отвори на джантите отговарят ли на главината ако има дори малко разминаване ще ти тресе. А за другото дабъл дин ти е единственото решение по принцип там има барче
Публикувано на: 20 Сеп 2010 20:39
от мехаННика
Ако вибрацията спира при отнемане на газта провери първо вътрешните карета на полуоските.
Публикувано на: 20 Сеп 2010 20:53
от sacho7803
Zero`Cool написа:Ценралните отвори на джантите отговарят ли на главината ако има дори малко разминаване ще ти тресе. А за другото дабъл дин ти е единственото решение по принцип там има барче
глупости... конусите на гайките си центрират джантата.а щом тресе само при набиране то нито джанти нито гуми нито дисковете имат пръст в тая работа.както каза мехаННика--- вътрешни карета

а ако не е от тях сменяш демпферния маховик и си готов

дай пълна газ на 5-та примерно от 1500обо/м.ако тресенето се появява около 2000об. и изчезва над 2500 то е маховик ако продължава да притриса--карета....въпреки че и това не е критерий но е почти сигурен показател

Публикувано на: 20 Сеп 2010 21:49
от Uncle Dido
sacho7803 написа: глупости... конусите на гайките си центрират джантата.
Пълни глупости....Централният отвор на джантата я фиксира.
Болтовете са за затягане.
Разберете го най-после!
Ако срещнете болтове за алуминиеви джанти с плоски шайби към тях за присъединяване - не се мъчете да центрирате джантата с тях - няма смисъл!
Публикувано на: 20 Сеп 2010 22:07
от sacho7803
централния отвор на джантата я фиксира но....просто за да вкараш болтовете по лесно а не да мендахерцаш джантата докато улучиш дупките biggrin.gif .главната центрираща роля играят конусите на болтовете/гайките/с тия оригинално вградените гайки с шайби не съм запознат.там може би наистина централния отвор е от значение

.
Публикувано на: 20 Сеп 2010 22:15
от slowtraveler
Сигурно е така, щом казваш Сашич....
Те затова централния отвор го дават с точност десета от мм....
Това ме навежда на мисълта, че доста съм сгрешил докато карах 'майсторите' да ми сменят металните втулки на алуминиевите джанти на Авенсиса с пластмасови/текстолитови. Защото металните не бяха съвсем точно изработени и не уплътняваха напълно....
Ама нейсе - като направиха втулките и вибрациите изчезнаха...
Сигурно преди това просто гумаджиите не са умерили конуса на гайките няколко пъти
П.С. абе слагаш един нов баланс и си готов laugh.gif
Публикувано на: 20 Сеп 2010 22:27
от sacho7803
slowtraveler написа:Сигурно е така, щом казваш Сашич....
Те затова централния отвор го дават с точност десета от мм....
Това ме навежда на мисълта, че доста съм сгрешил докато карах 'майсторите' да ми сменят металните втулки на алуминиевите джанти на Авенсиса с пластмасови/текстолитови. Защото металните не бяха съвсем точно изработени и не уплътняваха напълно....
Ама нейсе - като направиха втулките и вибрациите изчезнаха...
Сигурно преди това просто гумаджиите не са умерили конуса на гайките няколко пъти
П.С. абе слагаш един нов баланс и си готов laugh.gif
явно проблема е бил в металните втулки но......преди да беше сложил пласмасовите трябваше да пробваш без втулки

пролетта като си поръчвах джанти и ми ги пратиха с втулки които не сложих щото се сетих че досега тия "пръстени"//незнаех кво е втулка// biggrin.gif съм ги изхвърлял на все кола що съм имал.единствения проблем е че по трудно вкарваш болта и.....толкоз.
Публикувано на: 20 Сеп 2010 22:35
от slowtraveler
Сашич, явно говорим на различен език.....
С една дума - производителя го прави от чиста глупост тоя централен отвор, а по неговата тъпа идея се водят и производителите на джанти, дето правят разни излишни втулки и т.н. laugh.gif
Които втулки обаче винаги могат да се изхвърлят като излишни

Публикувано на: 20 Сеп 2010 23:42
от martod
slowtraveler написа:Сашич, явно говорим на различен език.....
С една дума - производителя го прави от чиста глупост тоя централен отвор, а по неговата тъпа идея се водят и производителите на джанти, дето правят разни излишни втулки и т.н. laugh.gif
Вместо да спорите, що не вземеш шублера и да премериш централния отвор на една заводска джанта и този на главината..
Ще останеш изненадан ..

Винаги има една хлабина от поне 5 десети, защото ако я няма, след 5г. каране без да сваляш джантата, после и с оксижена да нагряваш, няма вадене...
Точно конусите на гайките центроват най добре джантата, за това винаги трябва да се стягат на кръст...
А гайките за ляти джанти (без конус) за които говориш, си имат в предният край подвеждащи втулки, които влизат в отворите на джантата и по този начин я центроват..
Публикувано на: 21 Сеп 2010 08:33
от slowtraveler
martod написа:....що не вземеш шублера и да премериш централния отвор на една заводска джанта и този на главината..
Ще останеш изненадан ..

Винаги има една хлабина от поне 5 десети, защото ако я няма, след 5г. каране без да сваляш джантата, после и с оксижена да нагряваш, няма вадене.......
0.5мм е доста голям допуск, който би се усещал сериозно на ръка, което не е било факт с оригиналните джанти на нито един от автомобилите ми....
Допуск има, но е доста по-малък и е предимно заради температурните разширения...
И в повечето случаи се налага да отлепям джантата с ритник след около 6м експлоатация (смяната на зимни/летни гуми)...
Значи според спорещите, централния отвор/втулка са една отживелица, която производителите на автомобили просто по навик са прехвърлили от главините с болтове към главините с шпилки?
Защото при шпилките дори няма нужда да уцелваш дупката на главината - джантата се допира до издадената центрираща втулка на главината след като си нанизал джантата на шпилките

Публикувано на: 21 Сеп 2010 16:14
от martod
slowtraveler написа:martod написа:
Значи според спорещите, централния отвор/втулка са една отживелица, която производителите на автомобили просто по навик са прехвърлили от главините с болтове към главините с шпилки?
Някои от "лидерите" в световното автомобилостроене като ЗАЗ например laugh.gif изобщо не ползват такива втулки..
При тях например, централвият отвор е къмто 250/300 мм. laugh.gif и е само на 3 шпилки обаче не тресе при ускорение .. biggrin.gif
Това как да си го обясним. ?.

Публикувано на: 23 Сеп 2010 13:20
от avelion
Zero`Cool написа:Ценралните отвори на джантите отговарят ли на главината ако има дори малко разминаване ще ти тресе. А за другото дабъл дин ти е единственото решение по принцип там има барче
Джантите са оригинални на тойота.
Това с барчето голяма драма, мислех си нещо като поставка за чаши да изкача оттам, ама няма
sacho7803 написа:както каза мехаННика--- вътрешни карета

а ако не е от тях сменяш демпферния маховик и си готов

дай пълна газ на 5-та примерно от 1500обо/м.ако тресенето се появява около 2000об. и изчезва над 2500 то е маховик ако продължава да притриса--карета....въпреки че и това не е критерий но е почти сигурен показател

Тресе си още от 1500 оборота и не иска да спре , записал съм се на доктор
И трети въпрос се появи biggrin.gif
Видях че стърчи кабелче, но си няма отпред управление , а само капаче.Някой да сподели за какво е липсващия ми ( среден бутон) и ако си струва да си го закупя

Публикувано на: 25 Сеп 2010 13:16
от Zero`Cool
Незнам защо като ми се счупи един от тези пластмасови пръстени и вече го няма на едното колело а болтовете уж центрират джантата колата ми тресе и то доста, е да на скорости над 110, но тресенето е факт. И преди ми се е случвало, но в момента в който сложа фланец тресенето спира много вероятно е обаче точно тогава болтовете да са проработили и затова да е така ...

Публикувано на: 25 Сеп 2010 13:54
от nowyaris
Fido Dido написа:sacho7803 написа: глупости... конусите на гайките си центрират джантата.
Пълни глупости....Централният отвор на джантата я фиксира.
Болтовете са за затягане.
Разберете го най-после!
Ако срещнете болтове за алуминиеви джанти с плоски шайби към тях за присъединяване - не се мъчете да центрирате джантата с тях - няма смисъл!
Я не се ядосвай за глупости.Ако централния отвор на джантата е с по-малък диаметър,пак ли конусите на гайките си центрират джантите? Саше,умен мъж си....
