Страница 1 от 2
помпа за чистачка на задностъкло
Публикувано на: 19 Сеп 2010 14:46
от ангел
Вече втора година карам Авенсис D-4D 2002 и съм мноого доволен.Но преди седмица спря да пръска вода на задното съкло ,а идва зима.Лошото е че не се чува да работи помпата. Питах в сервиза на Тойота ,но ми казаха 250лв

.Някой би ли могъл да ми каже как се сваля помпата и подлежи ли на ремонт или цена на стара такава.
Re: помпа за чистачка на задностъкло
Публикувано на: 19 Сеп 2010 17:10
от Scott
ангел написа:...Някой би ли могъл да ми каже как се сваля помпата и подлежи ли на ремонт или цена на стара такава.
Най-добре първо провери дали ходи напрежение до 'помпата'. Моторчето се намира до това за умиване предното стъкло. Мисля че можеха да се разменят куплунзите.
Публикувано на: 19 Сеп 2010 17:34
от ангел
Благодаря много за бързия съвет! Размених ги и се оказа ,че има напрежение ,но явно моторчето е заминало.Опитах се да го демонтирам,но не можах да разбера от къде мога да сваля едната помпа,или трябва да свалям цялото казанче.
Публикувано на: 19 Сеп 2010 18:39
от Scott
ангел написа:Благодаря много за бързия съвет! Размених ги и се оказа ,че има напрежение ,но явно моторчето е заминало.Опитах се да го демонтирам,но не можах да разбера от къде мога да сваля едната помпа,или трябва да свалям цялото казанче.
Понякога блокира двигателчето и само е нужно да се раздвижи. Но може и четки да са заминали или намотките на роточето. За демонтирането, не знам как е достъпа там, може би е по-добре откъм подкалнина, но направо се издърпват - има гумен уплътнител, който ги държи като в ръкав.
Публикувано на: 19 Сеп 2010 19:07
от ангел
Ок.МЕРСИ МНОГО утре ще го пробвам.
Публикувано на: 19 Сеп 2010 19:18
от Scott
ангел написа:...утре ще го пробвам.
Намерих една картинка на моторчето (в Toyodiy.com му искат 62 еуро):
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2002_T ... _8504.html
Публикувано на: 22 Сеп 2010 17:48
от ангел
Вярно така изглежда,успях да го сваля от към подкалника.Излиза цялото с един гумен маншон от казанчето.Остава да намеря сега едно старо.Опитах да го отворя обаче нещо не се получава.Благодаря за линка.
Публикувано на: 22 Сеп 2010 18:07
от Scott
ангел написа:Вярно така изглежда,успях да го сваля от към подкалника.Излиза цялото с един гумен маншон от казанчето.Остава да намеря сега едно старо.Опитах да го отворя обаче нещо не се получава.Благодаря за линка.
Имай предвид, че картинката е на моторче за предните пръскалки (да не се подведеш по каталожния номер на етикета). biggrin.gif
Пробвай да го надуеш откъм изхода, може да е задръстено с боклуци. Виж с мултиметър дали има съпротивление (на намотката) или четките са увиснали и е отворена верига.
Публикувано на: 23 Сеп 2010 21:58
от ангел
Проверих го с мултиметър и се оказа здраво.Почистих клемите поиздухах го ,закачих го и то взе че тръгна. Обаче се оказа,че белята не е една.Пръска едва едва.Опитах да издухам боклуците с уста ама се оказа,че така се е затъкнала системата, че няма почти никаква пропускливост.Та в тоя ред на мисли някой знае ли как се сваля задната дюза на комби?

Публикувано на: 23 Сеп 2010 22:14
от Scott
ангел написа:Опитах да издухам боклуците с уста ама се оказа,че така се е затъкнала системата, че няма почти никаква пропускливост...
Трябва да 'духаш' наобратно. biggrin.gif Досега са се тъпкали боклуци, естествено е по-лесно да ги изсмучеш, вместо издухаш. Най-лесно става с помпа за велосипедни гуми.
Публикувано на: 24 Сеп 2010 16:31
от whitefang
Здравейте от скоро съм регистриран във форума а от 2 дни имам corola E12U -2002 год. D4D. Никоя от пръскалките нито на предно нито на задно стъкло не работи, има вода, предпазителя е здрав , та въпроса ми е
как да проверя стига ли напрежение до моторчетата , и те 2 отделни ли са, може ли да се провери това без да свалям подкалника? За смяната на помпата-те видях в темата че трябва да се свали подкалника :( ,защото имам съмнения че е по-тоците някъде ,малко съмнително ако са 2 помпи да заминат едновременно и двете. И втория ми въпос е трябва ли да се чува шум ако моторчетата работят в купето.
Публикувано на: 25 Сеп 2010 04:25
от elec
ангел написа:....Та в тоя ред на мисли някой знае ли как се сваля задната дюза на комби?

При мен се вадеше като се завърти на 90 градуса.като извадиш дюзата,задръж по някакъв начин маркучето иначе може да го изгубиш.
Публикувано на: 25 Сеп 2010 04:57
от elec
whitefang написа:Здравейте от скоро съм регистриран във форума а от 2 дни имам corola E12U -2002 год. D4D. Никоя от пръскалките нито на предно нито на задно стъкло не работи, има вода, предпазителя е здрав , та въпроса ми е
как да проверя стига ли напрежение до моторчетата , и те 2 отделни ли са, може ли да се провери това без да свалям подкалника? За смяната на помпата-те видях в темата че трябва да се свали подкалника :( ,защото имам съмнения че е по-тоците някъде ,малко съмнително ако са 2 помпи да заминат едновременно и двете. И втория ми въпос е трябва ли да се чува шум ако моторчетата работят в купето.
На някои от въпросите ти колегите са ти отговорили по горе.2 отделни моторчета са.На техните клеми мериш напрежението.Можеш да чуеш шум ако е тихо,при спрял двигател и отворен прозорец.Преди години имах много проблеми:и дюзите се задръстваха,и моторчетата блокираха,но не са изгаряли.причината беше че ползвах обикновена много варовита вода.Вадиш всичко.вкл казанчето,изчистваш варовика/сега има много препарати като Силит и др/Аз навремето ползвах оцет+хлебна сода.На връзките на маркучетата има невъзвратни клапанчета които също се запушват.Ползвай минерална или дестилирана вода или течноста която продават по бензиностанциите.Успех.
Публикувано на: 27 Сеп 2010 21:00
от ангел
Пръска

biggrin.gif .Благодаря ви колеги за ценните съвети.
Моето май е заминало много ниско съпротивление
Публикувано на: 28 Сеп 2010 14:45
от whitefang
Всъщност при мен двете моторчета са еднакви на работещото(беше на задното стъкло) съпротивлението е 3,6 ,на неработещото 1,8.
Отваря ли се по някакъв начин самото моторче? Или направо да търся друго , ново или 2-ра употреба.